Reklama na Facebooku
Využite potenciál reklamy na Facebooku a vybudujte si fanúšikovskú základňu.
Efektívne Facebook kampane
Mesačne lejete vaše ťažko zarobené peniaze na reklamy na Facebooku a NIČ veľkolepé sa nedeje? Dôvod je jednoduchý. Investujete nesprávne.
Ako to funguje?
Odfotíte peknú fotku alebo vám grafik prichystá reprezentatívny reklamný banner, vy si pripravíte niekoľko viet do popisu, všetko zavesíte na váš firemný Facebook profil a stlačíte tlačidlo “Propagovať príspevok”.
Vaše peniaze sa práve vydali na cestu do neznáma. Facebook pracuje na základe veľmi presných a zložitých operácií, ktoré určujú komu sa váš príspevok objaví a kto bude vašou cieľovou skupinou. Lenže! Aj keď mu zaplatíte, nikdy nebude schopný pochopiť vaše publikum a jeho skutočné záujmy. Pracujete so strojom, ktorý nemá ani za mak emócií.
Na druhej strane sme my, digitálna agentúra, ľudia premýšľajúci a cítiaci. Dokážeme pochopiť vaše publikum, vieme ako premýšľa a kde sa práve nachádza diera, ktorú by ste mohli zaplátať a ponúknuť ľuďom to, čo potrebujú.
Na efektívnu tvorbu reklamy na Facebooku potrebujeme niekoľko vecí:
- stránka na Facebooku – vyplnená a nastavená do posledného detailu
- založený Business Manager – riaďte sa pokynmi, na ktoré vás postupne web navádza
- vytvorte si účet pre reklamu – vyplňte všetky potrebné údaje
- založte si Facebook Pixel – používa sa pri pokročilom cielení a implementuje sa priamo do vašej webovej stránky
Dôležitý krok je správna stratégia cielenia vašej reklamy na Facebooku. Inak povedané, o čo máme záujem:
- zvýšiť povedomie o vašej značke
- zvýšiť návštevnosť, interakciu (komentovanie, správy, lajkovanie)
- zvýšiť konverziu – čiže presun z Facebooku na vašu webovú stránku
Reklama na Facebooku má niekoľko podôb, ktoré funguje veľmi živo a často sa menia. Ich zobrazovanie podlieha pravidlám, ktoré je potrebné dodržiavať. Môže sa stať, že Facebook vašu reklamu zamietne, pretože s ňou bude mať “nejaký problém“. Pri viacerých nevhodných typoch reklám sa môže stať, že Facebook vám účet zablokuje. Dávať si preto pozor.
Reklamy na Facebooku:
- feed – priamo na nástenke
- stories – v príbehoch
- in-stream – zobrazí sa počas pozerania videa na Facebooku
- messages – priamo v správach
Najväčšia a najpopulárnejšia sieť na svete Facebook denne privíta až 74% aktívnych návštevníkov. V priemere denne strávime až 38 minút na Facebooku. Smutnejší fakt na záver – len 5,5% užívateľov na Facebook uvidí váš nesponzorovaný príspevok, zvyšné publikum o ňom nebude mať potuchy. Sponzorovanie príspevkov sa oplatí. Premyslene a hlavne s tímom digitálnych znalcov.