Nové štatistiky ukazujú, kedy je najlepšie zverejniť nový príspevok na Facebook a Instagram. Tím Co Schedule spracoval množstvo údajov a rozdelil ich podľa cieľových skupín. Pre každý biznis je čas iný. Správca facebookovej stránky podľa štatistík vie približne určiť, kedy je ten správny čas dať príspevok na Facebook, aby mal čo najvyšší dosah. Ale vieme všetci, že ak prihodíme zopár eur, tak sa príspevok zobrazí oveľa lepšie. Navyše, vieme si nastaviť aj presné cielenie na naše publikum.
Kedy je teda najvhodnejší čas ísť na Facebooku s príspevkom von?
Pre B2B segment je to ráno od 9.00 do 10.00 a popoludní od tretej do štvrtej. V B2C sa oplatí ísť von s prvým príspevkom až medzi deviatou a desiatou hodinou rannou. Späť na Facebook sa fanúšikovia vrátia už o hodinu. Od dvanástej do jednej popoludní je opäť zaujímavý čas pre publikovanie. A nakoniec od štvrtej do piatej ich ešte zastihnete na Facebooku najviac.
Napríklad spravodajské agentúry a online denníky majú ideálny čas pre zverejňovanie správ ráno o siedmej, pred obedom o jedenástej a navečer o šiestej hodine. Optimálne časy si sledujte vo facebookových štatistikách a porovnajte s priloženou tabuľkou. Možno budete prekvapení, kedy sú vaši Fanúšikovia na Facebooku.
Sú všetci už len na Instagrame?
Najideálnejší čas pre publikovanie príspevkov na Instagrame sa trocha líši od Facebooku. Ak pôsobíte v B2B segmente, tak podľa štatistík môžete ráno pokojne spať aj do desiatej. Prvý príspevok totiž odporúčajú zverejniť až okolo obeda. Ďalší príspevok medzi piatou a šiestou popoludní. A potom krátko na to – po večerných správach – okolo ôsmej. Určite však sledujte aktivitu vašich fanúšikov a tomu sa vždy prispôsobte.
V prostredí B2C je situácia iná. Zákazníci sú spravidla na Instagrame už o ôsmej, potom až popoludní o jednej a večer o deviatej. Pozorujte tieto časy a porovnajte ich s vašimi aktivitami na Instagrame.
Je čas pre publikovanie dôležitý?
Správny čas pre publikovanie je ešte stále jednou z tých dôležitejších aktivít na sociálnych sieťach. Avšak o tom, či príspevok bude mať široký dosah, rozhodujú aj ďalšie faktory, ako len čas publikovania. Preto sa snažte písať zaujímavé príspevky s pútavými fotografiami či videami. Odporúčame nezamerať sa len na jeden typ príspevkov. Vo Facebooku ich môžete využiť viacero a obmieňať ich. Algoritmus Facebooku tak bude pracovať pre vás a vašich fanúšikov.
O vašej cieľovke vám veľa napovie sledovanie štatistík vo Facebooku a súčasnej aj v Google Analytics. Stanovte si ciele, napríklad vyššia návštevnosť z Facebookových príspevkov, nárast followerov na Instagrame a podobne. Po určitom čase vždy vyhodnoťte a hľadajte priestor, kde sa zlepšovať.
S nasadením kódu Google Analytics a nastavením vám pomôžeme. Pripravíme pre vás komplexné riešenie reklamy aj komunikačnú stratégiu. Kontaktujte nás.