Google predajca hotelov

od | sep 8, 2017

Digitálny priestor je už dlhšie kľúčovým pre rôzne odvetvia a turizmus nie je výnimkou. Keď v roku 1996 začínalo malé oddelenie v rámci Microsoftu s vývojom online cestovnej kancelárie (online travel agency ďalej len OTA) Expedia, len málokto očakával, že bude taká úspešná. Od začiatku spôsobila revolúciu v dovtedy zaužívaných spôsoboch vyhľadávania a rezervovania produktov cestovného ruchu. Svoju dominanciu v priebehu rokov pretavila na úspešný a ziskový business.

Tento úspech aj ďalších OTA neostal nepovšimnutý ďalším dominantným hráčom, aj keď v inej oblasti. Google v súčastnosti dominuje v oblasti vyhľadávania a OTA patrili medzi vážených a spoľahlivých klientov, ktorí si od neho nakupovali kliknutia. Tieto kliknutia sa snažili OTA “pretaviť” na predaj hotelov leteniek a podobne. Systém by sa zdal vyvážený so spokojnosťou všetkých zúčastnených. Ale Google v rámci “zlepšovania” skúsenosti užívateľov s vyhľadávačom pridával nové funkcionality šité na mieru pre hotelové odvetvie.

Priamy predaj ubytovania

Google Hotel Finder

Google Hotel Finder

Hotel Finder bol jeden z týchto programov dedikovaným pre užívateľov hľadajúcich ubytovanie. Umožňoval zobrazovanie dostupnosti a cien jednotlivých hotelov. Samotnú rezerváciu, ale užívateľ uskutočňoval na stránke hotela alebo OTA. V rámci ďalšieho zlepšovania a inovácie služieb v roku 2013 začal google umožňovať rezervácie z mobilných zariadení. Od začiatku roku 2015 google testoval “Book on Google” funkciu s malým počtom vybratých hotelov. Netrvalo dlho a v septembri 2015 google ohlásil rozšírenie programu pre hotely, ktorých rezervačné systémy a channel manager sú od vybraných dodávateľov.

Program Book on Google bol určený pre hotely z USA. Ale už v roku 2016 Google rozšíril dostupnosť o 24 ďalších krajín. Samotná účasť v programe “Google Hotel Ads” je od 6.10.2016 možná na Slovensku.

Priamy predaj ubytovania = Budúcnosť hotelového marketingu

Ide o revolučnú zmenu. Hotely v tomto programe nebudú platiť len za kliknutie, ale môžu si vybrať aj možnosť s platbou provízie z obratu. OTA sa dostanú pod väčší tlak, aby priniesli ďalšiu pridanú hodnotu svojim užívateľom. Je nesporné, že trend, kedy sa skracuje dodávateľský reťazec medzi užívateľom a poskytovateľom sa skracuje. A to nielen v hotelovom odvetví. Dobrým príkladom je nedávne rozhodnutie leteckého prepravcu Lufthansa aplikovať 16 Eur extra poplatok na všetky rezervácie cez globálne distribučné systémy GDS (Amadeus, Sabre, Worldspan, Travelport). Takýto prístup jednoznačne podporuje priamy predaj.

Google Hotel Ads, provízny predaj na Google

Samotné chcenie predávať priamo v tomto prípade nemusí byť dostačujúce, keďže pre úspešnú implementáciu Google Hotel Ads je potrebný kompatibilný hotelový systém (Property management systém – PMS) s channel manager, ktorý umožní napĺňať Google aktuálnymi informáciami o dostupnosti a cene vášho hotela.
Až čas ukáže, aký vplyv budú mať tieto veľké zmeny na užívateľov a na vzťah medzi poskytovateľmi a sprostredkovateľmi. V každom prípade je to veľká výzva pre hotelierov, či aktuálne rýchle zmeny v digitálnom priestore dokážu využiť vo svoj prospech alebo sa budú prizerať na dominanciu booking.com, prípadne nových služieb zdieľanej ekonomiky ako je Airbnb.

Ako je na tom váš hotel ? Potrebujete pomôcť presadiť sa v online? Alebo zvýšiť efektivitu  aktivít?
Kontaktujte nás. Navrhneme vám optimálne riešenia.

Autor: iFOCUS
Sme nadšenci do online. Je to vášeň, inštinkt, ktorý nás ťahá k výzvam.