Opäť tu máme nový mesiac, čo znamená, čas na novinky zo sveta digitálu. V dnešných focuskách sa dozviete rôzne vylepšené funkcie a možnosti, ktoré nám prinášajú sociálne siete Instagram a Facebook.
Či už vás zaujímajú klipy Reels, nákupy, alebo spolupráca s influencermi ste na správnom mieste.
Instagram – nové možnosti pre vytváranie Reels
Sociálna sieť Instagram rozširuje možnosti vytvárania Reels klipov. Aktuálne majú viacerí užívatelia k dispozícii šablóny, zostavené na základe populárnych formátov obsahu. Pomocou nich, dokážu aj užívatelia, ktorým chýba kreativita vytvoriť pútavejšie Reels. Šablóna okrem odporúčaní, ktorú hudbu by mali tvorcovia vo svojom klipe použiť, urobí kreatívne orámovanie vhodné na Instagram.
To či táto nová možnosť je pozitívna alebo nie, nevieme zatiaľ povedať. Môže sa stať, že väčšina tvorcov bude vytvárať veľa podobných Reels klipov.
Zdroj: SocialMediaToday
Mala by byť moja firma na TikToku?
Samozrejme, každá spoločnosť sa musí sama rozhodnúť či je používanie TikToku to správne pre ňu. My však môžeme priblížiť dostupné štatistiky, ktoré ukazujú, že Tiktok je veľmi zaujímavou a “mocnou” sociálnou sieťou:
- narozdiel od iných platforiem, používatelia TikToku majú 2,4-krát väčšiu pravdepodobnosť, že po zakúpení produktu vytvoria príspevok a označia ho,
- až 93% používateľov tejto sociálnej platformy, vykonalo akciu po zhliadnutí videa,
- 38% používateľov uviedlo, že značka pôsobí autenticky, v prípade, keď ich niečo učí.
Ak váhate či sa pustiť do tvorby kontentu na tejto sociálnej sieti, môžete si položiť pár dôležitých otázok:
1. Je moje publikum na platforme?
2. Môžem poskytnúť hodnotu svojmu publiku na TikToku?
3. Oplatí sa investovať čas a zdroje?
4. Môžem na TikTok robiť veci, ktoré nemôžem robiť na svojich existujúcich kanáloch?
5. Sú TikTok a príležitosti, ktoré poskytuje, v súlade s mojimi cieľmi sociálnych médií?
A nakoniec, prinášame niekoľko neočakávaných odvetví, ktoré môžete na TikToku nájsť:
- Finančné služby
- Poistenie
- Technológia
- Zubári
Zdroj: Hootsuite
Instagram – nový spôsob nakupovania
Platforma neustále pomáha svojim užívateľom objavovať a spojiť sa s tým, čo je pre nich dôležité. To sa týka aj produktov, ktoré sa im páčia a o ktoré majú záujem. Z tohto dôvodu Instagram aktuálne pracuje na novinke – možnosť nakupovať a platiť priamo v chate.
Nová funkcia by mala byť dostupná pre malé kvalifikované firmy.
V prípade záujmu, o niektorý z produktov, stačí firme jednoducho poslať správu. Následne môže užívateľ vyhotoviť, sledovať svoju objednávku, a dokonca aj zaplatiť pomocou Meta Pay. Takto bude platba uskutočnená po pár kliknutiach, bezpečne spracovaná a nákupy chránené.
Zdroj: about.facebook.com
Instagram – zjednodušená spolupráca firiem a tvorcov
Instagram testuje nové trhovisko s názvom Creator Marketplace. Novinka by mala umožniť spoločnostiam či iným užívateľom vyhľadávať potenciálnych tvorcov na spoluprácu. V desktopovej verzii Meta Business Suite by mohli užívatelia filtrovať tvorcov podľa rôznych kritérií, akými sú: pohlavie, vek, počet sledujúcich, demografické údaje a iné.
Zdroj: Instagram
Skrátka má ísť o komplexný nástroj na vyhľadávanie potenciálnych tvorcov na spoluprácu v rámci reklamných kampaní. Creator Marketplace zatiaľ nie je dostupný globálne, čo by sa však malo v krátkom čase zmeniť.
Zdroj: Newsfeed
Google – nový nástroj Ads Creative Studio
Spoločnosť Google predstavuje nový nástroj dostupný pre všetky firmy. Ads Creative Studio bolo spustené minulý rok v beta verzii. Systém má poskytovať efektívny spôsob na vytváranie nového reklamného obsahu. Ide vlastne o veľkú pomoc pri vytváraní nových kreatív, určených pre reklamné kampane. Stačí nahrať všetky kreatívy a podklady, systém následne zostaví prispôsobené verzie a rôzne formáty reklám.
V prípade, že by inzerenti potrebovali prispôsobiť reklamy pre rôzne publiká, miesta, jazyky a pod., stačí povedať, ktorý prvok má byť vymeniteľný (text, obrázok,…).
Zdroj: SocialMediaToday
Facebook – nový nástroj pre spoluprácu tvorcov
Facebook spúšťa nový nástroj Creator Collaborations. Pomocou neho by mohli tvorcovia spolupracovať na kontente a rozšíriť tak svoj dosah. Nástroj by mal umožniť aby sa v rámci jedného príspevku objavilo viac tvorcov.
Takáto možnosť je už dostupná na Instagrame, čo tvorcovia pomerne často využívajú. Možno aj to je jeden z dôvodov, prečo sa Facebook rozhodol spustiť aj v rámci tejto platformy.
Creator Collaborations je teraz však dostupný čisto len pre video príspevky, spoločnosť Facebook pracuje aj na ďalších nových možnostiach.
Zdroj: Newsfeed