Nechaj_e zá_azníkov prem_šľať. L_pšie si vás zap_mätajú Ak človek vynaloží trochu úsilia, zlepší sa schopnosť zapamätať si veci. Tento fenomén, nazývaný efekt generovania, znamená, že informácie si ľahšie uchováme, keď ich sami vytvoríme alebo si ich spojíme. V praxi...
Blog
Nastal čas dozvedieť sa zo sveta marketingu niečo nové?
Máme pre vás chuťovky aj jednohubky, no v repertoári nechýbajú ani odborné a faktické informácie.
Ponúkame digitálnu ,,všehochuť“ a komunikujeme vašim jazykom.
Ako písať blogy, ktoré oslovia čitateľov: 10 krokov k úspešnému blogu
Blogovanie je dnes jedným z najúčinnejších nástrojov content marketingu. Dobrá blogová stratégia môže výrazne zvýšiť návštevnosť webu, budovať dôveru medzi čitateľmi a prilákať potenciálnych zákazníkov. Ako teda vytvoriť blog, ktorý zaujme od prvej vety až po tú...
Ako písať úspešné headlines na Googli?
Chcete písať okúzľujúce headliny ktoré budú dávať zmysel? V prvom rade si definujme podstatu headlinu. Je to prvý kontakt zákazníka s vaším obsahom, a preto musí byť dostatočne silný, aby prilákal pozornosť a vyvolal záujem. Použitie psychológie a neuromarketingu môže...
Focusky Október 2024 – Novinky z digitálneho marketingu
Google je žalovaný v USA kvôli monopolnému postaveniu Spoločnosť Google má dominantné postavenie v online vyhľadávaní, zahŕňa až 90% trhového podielu. V auguste americký súd rozhodol že Google používal nekalé praktiky na udržanie si monopolnej pozície. Americké...
Ako znížiť počet vrátených produktov
Minimalizácia vrátenia produktov je jednou z najväčších výziev, ktorým čelia moderné podniky. Nielenže znamená stratu príjmov, ale tiež zvyšuje náklady na logistiku a môže poškodiť reputáciu značky. Až 30% všetkých online nákupov končí vrátením produktu, čo...
Ako natáčať reels videá?
Väčšina z nás sa každodenne stretáva s reels videami na viacerých sociálnych sieťach. Hlavnou funkciou týchto často zábavných videí je zvýšiť dosah a osloviť väčšie publikum. Reels boli inšpirované sociálnou sieťou TikTok, ktorá je plná krátkych videí. Dnes sa spolu...
Vytlačte konkurenciu: ďalšie tipy na stratégie, ktoré vytunia vaše kampane
Vytlačte konkurenciu: ďalšie tipy na stratégie, ktoré vytunia vaše kampane Úspešnosť kampaní v online spočíva v mnohých faktoroch. Tu je niekoľko tipov, ako zlepšiť ich výkonnosť a dosiahnuť viac konverzií. Niektoré stratégie si vyžadujú istý stupeň znalostí a...
Kedy zverejňovať príspevky na sociálnych sieťach v roku 2024?
V dnešnom digitálnom svete sú sociálne siete kľúčovým nástrojom pre firmy, značky aj jednotlivcov na oslovenie svojho publika. No nestačí len vytvárať kvalitný obsah - rovnako dôležité je vedieť, kedy ho zverejniť. Správne načasovanie príspevkov môže dramaticky...
Focusky September 2024 – Novinky z digitálneho marketingu
Instagram testuje Friend map Sociálna sieť Instagram testuje novú funkciu, ktorá umožňuje zobraziť polohu vás a vašich priateľov. Friend map, teda Mapa priateľov, je navrhnutá tak, aby zobrazila kde ste boli a kde ste pomocou príspevkov a stories, na ktorých ste...
Je bannerová kampaň v roku 2024 mŕtva?
V poslednej dobe ste pravdepodobne počuli vyhlásenia ako „banner je mŕtvy“ alebo „Kto ešte v roku 2024 používa bannery?“. Napriek týmto tvrdeniam však na internete vidíme stále viac a viac bannerových reklám. Prečo je to tak? Neuromarketéri sa rozhodli pozrieť sa na...
6 najčastejších chýb pri (SEO) optimalizácii webu pre vyhľadávače
Keď vlastník e-shopu alebo B2B webu chce zviditeľniť svoj biznis bez platenej reklamy Google Ads, je tu práve jedna z možností ako SEO - optimalizácia pre vyhľadávače, ktorá prichádza na rad. Optimalizácia pre vyhľadávače je po dosiahnutí výsledkov jedna z foriem...
Vylepšite kampane na Facebooku rôznymi stratégiami
Práca s kampaňami v prostredí Facebooku si vyžaduje pravidelné vyhodnocovanie výsledkov a hodnotenie dosiahnutých cieľov. Ak kampane ciele nenapĺňajú, treba pristúpiť k ráznejším krokom. Zistiť, či vás z online priestoru vytláča konkurencia alebo vaše kreatívy sú...
Súťaže na Facebooku a Instagrame v roku 2024
Tento článok je aktualizovaný na základe pravidiel spoločnosti Meta zo dňa 4.7. 2024. Stále viac stránok a influencerov využíva svoje profily na súťaže, ktoré majú v spolupráci s rôznymi značkami. Tento barter je výhodný pre obe strany- naberie followerov a odpromuje...
Focusky August 2024 – Novinky z digitálneho marketingu
Google Chrome nebude rušiť cookies tretích strán Od roku 2020 hovorí spoločnosť Google o nepodpore cookies z tretích strán vo svojom internetovom prehliadači Google Chrome. Alternatívou mal byť práve Privacy Sandbox, ktorý by poskytoval o používateľoch len kohortné...
Revolúcia v digitálnom marketingu na Slovensku?
TikTok Ads – brána k miliarde aktívnych používateľov mesačne! Jedinečná šanca pre značky osloviť mladé, dynamické publikum autenticky a kreatívne. Poďme sa pozrieť na svet TikTok reklám bližšie: Krátke videoreklamy, ktoré sa zobrazujú v hlavnom feede používateľov....
Neuromarketing: Ako Emojis Ovplyvňujú Online Marketing
V dnešnej digitálnej dobe sú emojis neoddeliteľnou súčasťou našej online komunikácie. Sú to malé ikony, ktoré môžu vyjadriť širokú škálu emócií a významov. Ale vedeli ste, že tieto malé obrázky môžu mať obrovský vplyv na úspech vašej marketingovej kampane? Poďme sa...
Tri mesiace stará recenzia vášho webu už pre zákazníka nie je relevantná. Ako zbierať nové a kvalitné recenzie?
Tri mesiace stará recenzia vášho webu už pre zákazníka nie je relevantná. Ako zbierať nové a kvalitné recenzie? Recenzie vašich služieb, tovaru, značky či eshopu sú dôležité. Nepodceňujme ich silu. Posledné prieskumy ukazujú, že až 86 % zákazníkov si vyhľadáva...
Focusky #44 – Novinky z digitálneho marketingu
Instagram pridáva reklamu, ktorá nepôjde preskočiť Sociálna sieť Instagram začala testovať formát tzv. Instagram break, teda Instagram prestávky, ktorá používateľovi zabráni sledovať obsah, pokiaľ si neprehrajú danú reklamu. Viacerí používatelia si všimli vo svojom...
7 hlavných typov kampaní v Google Ads. Všetko čo by ste mali o nich vedieť.
Reklamné kampane vo vyhľadávaní Reklamné kampane vo vyhľadávaní využívajú textové reklamy na oslovenie potenciálnych zákazníkov. Tieto reklamy sú založené na ponuke kľúčových slov a zobrazujú sa práve vtedy, keď ľudia aktívne vyhľadávajú konkrétny produkt alebo...
5 užitočných HTML a meta tagov pre SEO
Ak sa hovorí o zmenách na webe v prospech SEO, príde na rad on-page SEO, alebo inak technické parametre samotného webu. S tým úzko súvisia HTML a Meta tagy. Aký majú vplyv na celkové aktivity optimalizácie? Je vôbec tak dôležité sa im venovať? Niektoré majú rankingový...
Google ukončí Universal Analytics 1. júla 2024!
Spoločnosť Google ukončí službu Universal Analytics 1. júla 2024, čím zavŕši postupný proces vyraďovania, ktorý začal v prvom štvrťroku 2023. Počas tohto obdobia presúval Google zdroje z Universal Analytics (UA) na Google Analytics 4 (GA4) a postupne vyraďoval služby...
Kvalitné kampane vám privedú nových a stálych zákazníkov
Online priestor poskytuje obrovskú príležitosť posunúť vaše podnikanie na ďalšiu úroveň. Osloviť iné publikum, inú cieľovú skupinu či preniknúť na nové trhy a získať tak náskok pred konkurenciou. Pripravili sme prehľad najčastejšie používaných reklamných kanálov,...
Focusky #43 – Novinky z digitálneho marketingu
Meta pridáva vylepšené AI nástroje na tvorbu reklám V predchádzajúcom roku spoločnosť Meta testovala tvorbu obrázkov pomocou AI, ktoré teraz doplnia aj ďalšie dokonalejšie nástroje na tvorbu reklám. Novinkou je možnosť generovať kompletné návrhy obrázkov na základe...
Focusky #42 – Novinky z digitálneho marketingu
Ahojte! Znovu sme pre vás pripravili novinky, ktoré sa udiali v poslednom mesiaci. V oblasti digitálneho marketingu sa stalo niekoľko zaujímavých udalostí a samozrejme sa s vami o ne radi podelíme. Ukladanie prípevkov v aplikácii Threads. V aplikácii Threads sa práve...
Reklamy na hotely bude teraz Google riešiť aj cez AI. Inovácie majú potiahnuť cestovný ruch do lepších čísiel.
Google očakáva, že lepšie využitie umelej inteligencie v reklamách pre hotely a cestovný ruch prinesie maximálne výkony a lepšie výsledky. Dôvodom je oživenie celého trhu cestovného ruchu po skončení kovidovej pandémie. Doteraz fungovali reklamy pre cestovný ruch na...
8 otázok, ktoré chcú návštevníci vášho webu zodpovedať do 10 sekúnd
Prvý dojem má väčší význam, ako si myslíme. Keď potenciálni zákazníci navštívia vašu webovú stránku, máte len krátky okamih, aby ste ich zaujali a udržali ich pozornosť. Máte približne 10 sekúnd na to, aby ste zodpovedali najkritickejšie otázky, ktoré sa pravdepodobne...
MARKETING NA KOLENE – workshop pre neziskové organizácie
Marketingová agentúra iFocus organizuje skvelý workshop pre zástupcov neziskových, organizácií a občianskych združení s názvom MARKETING NA KOLENE. Ak hľadáte nové a inšpiratívne spôsoby, ako spraviť pre Slovensko viac a dosiahnuť svoje ciele, tento deň je ako...
Google Consent mode v2 – už nemáte na čo čakať
V poslednej dobe sme boli svedkami radu zmien v spôsobe, akým platformy riešia osobné údaje používateľov. Celá táto zmena prišla najmä s konceptom Consent mode (režim súhlasu), ktorý bol inšpirovaný smernicami GDPR a ePrivacy. Čo sa kedysi zdalo ako nepodstatná...
Focusky #41 – Novinky z digitálneho marketingu
Ahojte! Sme si pre Vás opäť pripravili novinky, ktoré vyšli za poslednedný mesiac. V digitálnom marketingu sa stalo viacero zaujimavých udalostí a my sa samozrejme o to s vami opäť podelíme. YouTube testuje alternatívne farebné feedy pre prémiových používateľov Tím...
Efekt vzácnosti a časová slučka vám pomôžu zvýšiť predaje
Ak viaznu predaje, musíme zvoliť správne marketingové a psychologické techniky, ktoré ich podporia. Samozrejme, zľavy fungujú, ale nie sú trvalejším riešením. Máte eshop s vitamínovými doplnkami. Ľudia si spravidla objednajú jedno, dve balenia. Potrebujete však zvýšiť...
Najrýchlejšie nastavenie enhanced konverzií pre Google Ads
Medzi marketérmi je už dlhšiu dobu známe, že ochranné opatrenia týkajúce sa osobných údajov a celoplošné úsilie o odstránenie súborov cookies tretích strán zvýšili obtiažnosť sledovania a cielenia spotrebiteľov reklamným systémom Google Ads na rôznych zariadeniach....
Focusky #40 – Novinky z digitálneho marketingu
Ahojte! Sme tu s prvými novinkami z digitálu v tomto roku. V digitálnom marketingu sa stalo viacero vzrušujúcich udalostí a my sa samozrejme o to s vami podelíme. Webovým stránkam vtvoreným pomocou Google my bussines odzvonilo. Google ohlásil, že zatvára dvere webovým...
Ochrana značky nie len v reklamnej sieti Google Ads
Svoj biznis začnete registráciou webovej domény alebo založením s.r.o. spoločnosti pod vami preferovaným názvom. Registráciou jednej alebo druhej možnosti si však bezpečnosť (ochrana značky) nezaistíte. Častokrát nás ako posledné môže napadnúť, že dôjde k porušeniu...
Ako zlepšiť personalizované emaily
„Ahoj {{meno}}. Sme radi, že ste sa pridali do našeho newletteru. Radi by sme Vám ponúkli v nastávajúcom mesiaci nasledovné produkty v zľave“ Dostali ste niekedy podobný email z webovej stránky, kde ste sa nedávno prihlásili do odberu noviniek alebo realizovali nákup?...
Focusky #39 – Novinky z digitálneho marketingu
Ahojte, sme tu opäť po mesiaci s najhorúcejšími novinkami z digitálneho marketingu. Tento mesiac sa udialo toho naozaj veľa, takže sa pripravte na poriadne dávky inšpirácie a informácií. YouTube uľahčuje tvorcom a značkám predávať produkty. Nová funkcia YouTube,...
SEO Vibes Budapešť od Whitepress
Tento rok sa 4-5 októbra konala konferencia SEO Vibes Budapest 2023. Z iFocusu sme sa vybrali na uvedené podujatie vypočuť si najnovšie informácie z odvetvia SEO v medzinárodnom formáte organizovanom práve Whitepress-om. Program konferencie bol rozdelený do troch...
Ako kvalitné mikrotexty potiahnu váš web na najvyššiu úroveň
Spievajte, čo vám hrdlo dovolí alebo ako kvalitné mikrotexty potiahnu váš web na najvyššiu úroveň. Ďakujeme za odoslanie kontaktu. Ďakujeme za nákup. Skvelé, už len jeden krok vás delí od toho, aby ste dostali náš newsletter plný zliav. Takéto mikrotexty nám vyskakujú...
Focusky #38 – Novinky z digitálneho marketingu
September utiekol ako voda a my sme tu opäť s najhorúcejšími novinkami z digitálneho marketingu. V novinkách sa pozrieme hlavne do dielne Googlu, ale nazrieme aj na zúbky Elona Muska či Marka Zuckerberga a jeho Mety. Google zvýšil ceny za reklamy vo...
Využívajte vnímanie hodnoty produktu pri predaji
Je 459 € za kávovar veľa? Využívajte vnímanie hodnoty produktu pri predaji Koľko sme ochotní zaplatiť za produkt, po ktorom túžime? Hodnota je relatívna a pohľad zákazníka ovplyvňuje mnoho faktorov. Nielen cena, ale tiež značka a výkonnostné parametre. Kávovar za 459...
Focusky #37 – Novinky z digitálneho marketingu
Opäť sme si pre vás pripravili najhorúcejšie novinky zo sveta marketingu. Tentokrát sa o vylepšenia postarali Twitter(X), Apple, Tiktok, Instagram či Domino's. Twitter rebrendol na X a prišiel aj so zaujímavými novinkami. V posledných dňoch sa toho v kuchyni...
Ako dosiahnuť, aby zákazníci u vás míňali viac?
Dnes si ukážeme na jednoduchom príklade, ako prinútite zákazníkov, aby u vás minuli viac peňazí. Pripravili sme si zaujímavý príklad na celosvetovej sieti kaviarní Starbucks. Predstavte si, že prídete do kaviarne a na výber máte dve veľkosti rovnakého nápoja....
Ako získať followerov na Instagrame?
Nekupujte ich. Kvalitný obsah, pravidelné publikovanie príspevkov k téme a pútavosť vám prinesú nových followerov. Sledujte trendy a venujte sa im. Čím oslovíte? Dnes jednoznačne najviac idú Reels formáty. Máme Instagram účet, ale žiadnych followerov. Pustime...
Ako zvýšiť predaje na vašom eshope pomocou lojality zákazníka?
Ukážeme vám výborný tip, ako zvýšiť vaše predaje a udržiavať lojalitu zákazníka zvýšením AOV a CLV. Čo je AOV? Ide o priemernú hodnotu objednávky (Average Order Value), ktorá sleduje priemernú sumu v eurách, ktorú zákazník minie pri každej objednávke na vašom eshope....
Našli sme správny mediálny priestor pre klienta – zvýšili sme jeho brand awareness
DB Schenker, globálny líder v oblasti logistiky a dopravy, sa rozhodol posilniť svoju pozíciu na trhu a zvýšiť svoju #brand awareness pomocou ich novej ekologickej dopravy. Naša prvá výzva bola nájsť vhodný mediálny priestor, ktorý by dokázal účinne osloviť cieľovú...
Focusky #36 – Novinky z digitálneho marketingu
Svet digitálneho marketingu nespí a my sme tu opäť s najčerstvejšími novinkami. Dnes si vo #focuskách predstavíme vylepšenia vo Whatsuppe, s ktorými vás určite potešíme. Instagramoví nadšenci sa môžu tešiť na novú vychytávku a prídu si na svoje aj analytici či...
Ako vyskladať predajnú stránku
Predajná stránka je jedna z najdôležitejších súčastí webových stránok alebo eshopu. Jej cieľom je odprezentovať a ponúkať produkty. Priviesť návštevníka až k nákupu a premeniť ho na zákazníka. Ideálne takého, ktorý sa vráti, pretože sa mu váš produkt páči a je s ním...
Zlepšite dosahy vašich príspevkov na Instagrame. Sociálna sieť ukázala, ako fungujú algoritmy na Reels, Stories a Feed
S organickým dosahom príspevkov na sociálnych sieťach bojujeme všetci. Pokiaľ obsah nie je virálny a super zaujímavý, dosah na užívateľov je nízky a šírenie príspevku slabne. Instagram teraz vysvetľuje, ako funguje algoritmus jednotlivých formátov. Poučme sa z toho...
Focusky #35 – Novinky z digitálneho marketingu
Digitálny marketing sa ozýva s novinkami. Vo Focuskách sme sa zamerali na vylepšenia a nové riešenia v digitálnom svete od Instagramu, Meta a Microsoftu. Pozrieme sa aj na zúbky umelej inteligencii. Instagram - GIFká v komentároch Milovníci GIFov určite žiaria...
Kedy magická deviatka účinkuje na kupujúceho? Posilnite predaje na e-shope drobnou úpravou cien
Deviatky fungujú. Lenže nie vždy. Správna voľba cenoviek tovarov môže pomôcť predaju. Motivuje zákazníkov ku kúpe. Ako je to možné? Svoje v tom zohráva náš mozog. Ako na vás vplývajú ceny na jednotlivých produktoch v e-shopoch? Skôr zareagujete na cenu 159,90 alebo na...
Ako vyhrať v lotérii a uspieť v online. Dá sa to pomocou návodu od AI?
Umelá inteligencia prináša do online obrovskú zmenu. Skúsili ste už „pokecať“ s inteligentným chatom? Každý deň prichádzajú nové a nové vylepšenia, ktoré zdokonaľujú umelú inteligenciu. To, o čom sme kedysi čítali v sci-fi románoch, sa dnes stáva skutočnosťou. Čo...
Affiliate marketing môže vaše podnikanie potiahnuť do lepších čísel
Pre podnikanie v online potrebujeme využívať viacero predajných kanálov. Jedným z čoraz obľúbenejších reklamných kanálov je affiliate marketing. Vaše produkty alebo služby ponúka publisher. Čo to je affiliate marketing Princíp affiliate marketingu je jednoduchý. Vy...
Focusky #34 – Novinky z digitálneho marketingu
Zaujímajú vás najhorúcejšie novinky v digitálnom marketingu? V tomto článku zistíte novinky, ktoré prináša Facebook či Instagram. Na IG nájdete rôzne nové možnosti a funkcie pri Reels videách. Google zase pracuje na viacerých nápomocných funkciách v mapách a funkcii...
Seo Restart 2023 – Reštart SEO v dobe AI
30. marca 2023 sa v Prahe opakovane konala konferencia SEO Restart. Konferencia tak ako minulý rok (SEO Restart 2022) pokrývala najnovšie témy v SEO odvetví pre prebiehajúci rok 2023. Pre porovnanie správnosti postupov našich interných SEO služieb a postupov sme teda...
Nové trendy v marketingu pre cestovný ruch a turistiku
Marketing pre cestovný ruch a turistiku má svoje špecifiká. Podchytiť musíme sezónu, ale súčasne mimo nej udržiavať kontakt s cieľovou skupinou. Preto si pripravme vždy celoročný plán aktivít a komunikačné kanály, cez ktoré budeme oslovovať publikum. Ľudia si doprajú...
Focusky #33 – Novinky z digitálneho marketingu
Už 33. focusky sú tu pre vás! Na aký obsah sa zamerať na Instagrame? Aká je najdôležitejšia sociálna sieť pre malých a stredných podnikateľov? Aké sú nové typy reklám na Instagrame? Či aký je nový cieľ pri Performance Max kampaniach? Všetky odpovede na tieto otázky...
NEUROperformance Case Study: Nevarte kampaň zo zlých kreatív, zaťaží to budget!
Každý kuchár hľadá prvotriedne suroviny, aby výsledok stál za to. Zlým a pokazeným potravinám sa vyhýba, viac ako upír cesnaku. Pritom je zvláštne, že performance agentúry pri zabezpečovaní výkonu nezvyknú postupovať podľa tejto analógie. Len spustia A/B testy, čo...
Focusky #32 – Novinky z digitálneho marketingu
Čo nám nové prináša svet digitálneho marketingu? Na jednom mieste vám prinášame horúce novinky, ktoré by vám rozhodne nemali uniknúť. V týchto focuskách sa dozviete veľa zaujímavostí hlavne zo sociálnej siete Instagram. Taktiež sa dozviete čo si nové pripravuje Meta....
Sme v TOP 3 odborných blogerov roku 2022
Vo vzdelávaní sme nezastaviteľní! Našou potravou sú nové informácie, živíme sa neustálym progresom a inováciami. Vyhľadávame novinky, updaty a nové možnosti, ako byť stále lepší. Vzdelávame sa, rastieme, zlepšujeme svoje schopnosti, zručnosti, vedomosti a neprestávame...
Skontrolujte si v konverznej kampani nastavenie atribučného okna
Facebook umožňuje nastavenie časového rámca, v ktorom pripisuje reklame konverziu. A tento údaj berie do optimalizácie reklamy. V rámci konverzných reklám dokážeme sledovať v atribučnom okne správanie užívateľa 1 deň po kliknutí alebo 7 dní po kliknutí. Toto...
Google updaty v roku 2022 (Prehľad)
Google v roku 2022 ohlásil nepreberné množstvo aktualizácií (Google updaty). Časť z nich však bola oznámená oficiálne alebo potvrdená. Tento krátky prehľad mapuje oficiálne aktualizácie Google 2022 zoradené prehľadne podľa typu. Môže sa zdať, že počet aktualizácií...
Focusky #31 – Novinky z digitálneho marketingu
Ďalší mesiac prináša novinky z digitálneho marketingu. Môžete sa dočítať viac o tom, aké faktory ovplyvňujú zákazníkov pri nákupnom rozhodovaní, ale aj na čo sa zamerať na Instagrame či Facebooku v roku 2023. Taktiež sa dozviete aké sú najlepšie časy na pridávanie...
Focusky #30 – Novinky z digitálneho marketingu
Vitajte milí čitatelia pri prvých Focuskách v tomto roku. Ako každý mesiac, tak aj v januári vám prinášame čerstvé novinky zo sveta digitálneho marketingu. V článku sa dozviete zaujímavé veci, ktoré si prichystal WhatsApp, Instagram a Meta. Na konci sa dozviete aj kto...
Digitálne trendy 2023
Nakrúcajte krátke videá, nahrávajte podcasty a zapojte interaktívne prvky na vašej webstránke Krátke videá a presnejšie dáta. Dva najdôležitejšie trendy, ktoré budú dominovať digitálnemu marketingu v tomto roku. Zapojte ich do vašej marketingovej stratégie. Krátke...
7 tipov pri výbere názvu domény
Ako povedala George Sand "Pamäť je vôňa duše" ("Le souvenir est le parfum de l'âme"). Názov domény je niečo, čo by malo v mysliach zákazníkov rezonovať prirodzene a stalo sa ich súčasťou - ľahko zapamätateľnou. Preto je výber názvu domény pri zakladaní nového (online)...
Web s hodnotením 100 zo 100
Určite každý pozná ten pocit, keď sa webová stránka načítava až príliš pomaly. Má skutočne tento parameter rýchlosti až taký veľký význam, aby ste sa mu venovali vo svojej spoločnosti? Webová stránka je dnes už pre prezentovanie akejkoľvek spoločnosti nedieľnou...
9 najčastejších chýb pri Google Ads
Na čo si dať pozor v Google Ads reklamách Správne nastavené Google Ads reklamy šetria financie a zvyšujú šance na konverziu. Hoci veľa úloh už do rúk preberá umelá inteligencia a strojové učenie, sú tu stále veci, ktoré treba nastavovať a sledovať. Nastavte si správne...
Statická či dynamická webová stránka? (Prehľad)
Čo treba zvážiť skôr, ako sa do tvorby webu pustíte? Poznáte výhody a nevýhody, ktoré prináša statická a dynamická webová stránka? Čo zohľadniť skôr, než začnete s tvorbou webovej stránky, respektíve si dáte webové riešenie vytvoriť? Ak nedržíte krok s trendom...
Prečo byť na TikToku?
Prečo by mala byť vaša značka na TikToku? Tik-Tok sa na Slovensku teší čoraz väčšej obľube. Nielen mladí, ale tiež staršie ročníky si zakladajú profily. Na tejto platforme nájdeme aj slovenské firmy s firemnými profilmi. Pridajte sa k nim a nezmeškajte príležitosť....
Natočte reelska skôr, než Instagram zatočí s vašim dosahom
Reels patrí dnes medzi najobľúbenejšie formáty na Instagrame. Používajte ich a rozšírte publikum sledovateľov. Instagram pripravil niekoľko pozitívnych zmien, ktoré prinesie v najbližšom období. Prioritu začínajú zohrávať formáty Reels. Ich popularita každý deň rastie...
Google operátory a Google dorks (Návod)
Vyhľadávanie vo vyhľadávačoch často krát vykonávame intuitívne. Preto je úplne prirodzené, že užívatelia svoj hľadaný výraz opakovane preformulujú. Zmena a prepísanie hľadaného výrazu sa veľa krát deje opakovane. Dôvod je jednoduchý. Dostať sa k presnejšiemu a...
Focusky #29 – Novinky z digitálneho marketingu
Nový mesiac znamená čas na novinky z digitálneho marketingu. V tomto čísle Focusiek sa dozviete aké nové funkcie a možnosti spustila, ale aj pripravuje spoločnosť Meta na sociálnych sieťach Facebook, Instagram a WhatsApp. Tak pokračujte v čítaní, nech vám nič...
Buďte vyššie vo vyhľadávaní. Aktualizujte URL vo vašich textoch
Píšete si texty na webovú stránku? Ak v nich používate URL odkazy na vaše staršie články, pravidelne kontrolujte ich aktuálnosť. Pre vyhľadávač Google je ich funkčnosť dôležitá. Používajte URL odkazy v textoch Pri písaní textov na web stránku, najmä blogov a...
5 tipov pre zvýšenie konverzného pomeru
Ako zvýšiť konverzný pomer na web stránke? Čím vyšší konverzný pomer, tým lepšie pre náš biznis. Na to, či návštevník našej webstránky spraví želanú konverziu však vplýva množstvo faktorov. Na niektorých dokážeme zapracovať a zvýšiť tak konverzný pomer. Konverzia a...
Ako začať robiť podcasty?
Ľudia vás môžu aj počúvať: Ako začať robiť podcasty? Podcasty naberajú v poslednej dobe na popularite. Ich výhodou je, že môžete robiť inú činnosť a popritom počúvate a získavate nové informácie. Podcasty obohatia aj váš marketing. Nárast popularity podcastov sa deje...
Focusky #28 – Novinky z digitálneho marketingu
Každý mesiac vám prinášame súhrn tých najzaujímavejších noviniek z digitálneho marketingu. Preto sa aj v tomto čísle Focusiek dozviete informácie, ktoré by vám rozhodne nemali uniknúť. Množstvo noviniek prináša sociálna sieť Instagram, dočítate sa však aj o zmenách...
Ako sa organicky dostať na vyššie pozície v Google?
Google zvýšil tlak na odbornosť textov Obsah na webových stránkach musí byť unikátny a kvalitný. To je novinka, ktorú nedávno zverejnil Google. Tlak na kvalitu obsahu v online Google vyvíja už niekoľko rokov. Ak sa chcete dostať na vyššie pozície v organickom...
Ako začať používať Google Analytics 4?
Ako začať používať Google Analytics 4: Základné nastavenia Google Analytics Universal, na ktorý sme boli doteraz zvyknutí, končí od júla 2023. Google už dlhodobo odporúča na web stránky umiestniť aj kód nového Goolge Analytics 4. Dôvod je jednoduchý – zachovanie...
Konferencia DMEXCO 2022
Nahliadnite s nami do zákulisia konferencie DMEXCO 2022. Nižšie vám prinášame zhrnutie toho najdôležitejšieho a najzaujímavejšieho, čo sme tento rok na DMEXCO mali možnosť zažiť. Tu nájdete nové trendy, metódy, know-how uznávaných expertov a predikcie na rok 2023,...
Focusky #27 – Novinky z digitálneho marketingu
Svet digitálu sa mení neuveriteľnou rýchlosťou. Ak sa chcete dozvedieť, čo nové nás čaká na Instagrame, Facebooku či Googli, alebo aké kľúčové metriky by ste mali sledovať na rôznych sociálnych platformách, rozhodne pokračujte v čítaní. Dôležitosť komunikácie so...
Nahradia virtuálni influenceri tých tradičných?
Kto sú virtuálni influenceri? Puma, Samsung, Prada. Značky, ktoré si vybudovali vlastných virtuálnych influencerov. Novinka, ktorá zrejme v budúcnosti zamáva influencer marketingom. Tak trocha z ríše sci-fi? Nie, skutočnosť. Je to jeden z trendov automatizácie. Nejde...
5+5 tipov ako na úspešný eshop s oblečením
Módny priemysel pred a po Covid19 Pandémia COVID19 zasiahla každú oblasť nášho života a výnimkou neostal ani životný štýl a dopad na módny priemysel. Ten sa jednak presunul z offline sveta do online oblasti, kde sa od roku 2021, peredaje vyšplhali na 4,9 bil. dolárov....
Ako na moderné náborové kampane?
Situácia na trhu práce Trpí vaša spoločnosť nedostatkom pracovníkov? Nie ste v tom sami. Už niekoľko rokov sa ozývajú viaceré firmy, že majú nedostatok pracovných síl. A nielen sezónnych. Situácia sa naďalej priostruje. Problémy s obsadením pracovných miest v...
Focusky #26 – Novinky z digitálneho marketingu
Neustále sa meniace digitálne prostredie nám opäť prináša rôzne novinky, o ktorých by ste mali rozhodne vedieť. Na sociálnej sieti Instagram môžete čakať nové kreatívne nástroje pre Reels či natívny nástroj pre plánovanie obsahu. Meta sa zase chce viac zamerať na...
Ako robiť súťaže na sociálnych sieťach v 2022?
Aktualizovaný článok z 20.5.2020 Ako robiť súťaže, aby vám nezablokovali účet? Zdieľaj a označ kamoša v komentári. Tieto najčastejšie výzvy, s ktorými sa môžeme stretnúť pri súťažiach na sociálnych sieťach stále skvele fungujú a pretože povedomie o vás rastie samo, vy...
Čo má obsahovať newsletter?
Ako štruktúrovať obsah newslettra Zákazníka ste zaujali predmetom správy. Otvoril newsletter a prezerá si, čo mu ponúkate. Ľudia spravidla obsah skenujú (a nečítajú). Text preto štruktúrujte. Dôležité sú tiež obrázky, ktoré napovedia viac. Ak máte eshop, nahrajte do...
Ako napísať pútavý newsletter?
Tipy ako pripraviť newsletter s vysokým open rate Newsletter je stále silným nástrojom v rukách marketérov. Patrí do direct marketingu, pretože cez túto službu oslovujeme ľudí, ktorí sa prihlásili do newslettra. A teraz od vás očakávajú zaujímavé ponuky či relevantné...
Aký je rozdiel medzi Facebook a Google Ads?
Facebook vs. Google. Aké sú hlavné rozdiely a kde sa oplatí investovať Reklamné platformy Google a Facebook patria medzi najpoužívanejšie a najúčinnejšie v našom regióne. Pod Google patria ďalšie platformy ako YouTube či Shopping. Facebook zase v sebe zahŕňa aj...
Ako funguje sprievodca na Instagrame?
Ako na sprievodcu na Instagrame v roku 2022 Instagram Guide je funkcia, ktorá je dostupná od vypuknutia covidovej pandémie, ale nie však pre všetkých. Teraz ju Instagram sprístupnil pre každého a rozšíril o nové fičúrky. Máte už spusteného svojho sprievodcu? Instagram...
Focusky #25 – Novinky z digitálneho marketingu
Opäť tu máme nový mesiac, čo znamená, čas na novinky zo sveta digitálu. V dnešných focuskách sa dozviete rôzne vylepšené funkcie a možnosti, ktoré nám prinášajú sociálne siete Instagram a Facebook. Či už vás zaujímajú klipy Reels, nákupy, alebo spolupráca s...
Skôr než povieš Švec #4
RUBRIKA: Skôr než povieš Švec Komentáre neuromarketéra Mira Šveca Kým všetky reklamy sa snažia o to, aby si ich ľudia všimli a porozumeli ich obsahu, festivalové plagáty sú z inej galaxie. Umelá inteligencia, ktorá hodnotí kreatívne návrhy komunikácie sa...
Čo sú Google Ads a ako fungujú ?
Ako používať Google Ads pre online marketing Ak potrebujete čo najrýchlejšie zviditeľniť váš biznis v online prostredí, ideálny nástroj pre reklamu je Google Ads. Zobrazovať sa budete vo vyhľadávači Google, alebo tiež na spolupracujúcich stránkach, spravodajských...
Focusky #24 – Novinky z digitálneho marketingu
Ak nechcete zmeškať novinky z digitálneho marketingu ste na správnom mieste. Vo focuskách č. 24 sa dočítate ďalšie zaujímavosti, ktoré by vám nemali uniknúť. Aký bude nový typ reklám na Facebooku a ako pracuje spoločnosť na ochrane pred podvodnými recenziami? Aké...
Skôr než povieš Švec #3
RUBRIKA: Skôr než povieš Švec Komentáre neuromarketéra Mira Šveca Efektivita reklamy a vlastne aj priebeh každej komunikácie medzi ľuďmi ovplyvňuje náročnosť spracovania správy a schopnosť porozumieť jej obsahu. V reklame je to ako v hlučnom prostredí, kde musíte...
Ako cieliť reklamu na Facebooku?
Pozor na špeciálne kategórie reklám na Facebooku (Meta) Ak inzerujete v oblasti bývania, finančníctva či hľadáte nových zamestnancov, platia nové pravidlá. Facebook postupne oklieštil nielen cielenie na záujmy, ale niektoré témy a oblasti preradil do špeciálnych...
Ako na prosperujúci eshop v mori konkurencie?
Ako na úspešný eshop Odpoveďou je marketingová stratégia. Keď idete na digitálny trh, mali by ste mať vopred premyslené, kde, kedy a ako budete online. Tak, aby ste boli viditeľní pre potenciálnych zákazníkov. Tak, aby ste budovali povedomie o vašej značke. A...
Focusky #23 – Novinky z digitálneho marketingu
Ďalší mesiac nám prináša ďalšie zaujímavosti zo sveta digitálneho marketingu. V dnešných focuskách sa dočítate kedy je nejlepší čas na zverejňovanie príspevkov, či zvyšujú hastagy zapojenie na IG, aké novinky prináša WhatsApp a iné. Ak nechcete aby vám niečo uniklo,...
Najlepšie marketingové kanály pre eshop
V týchto marketingových kanáloch by váš eshop nemal chýbať Využívate dostatočne marketingové kanály, ktoré by vám mohli priniesť želané konverzie? Situácia s cookies a pravidlami GDPR bude čoraz ťažšia a náročnejšia na realizáciu. Rozvrhnite preto svoje marketingové...
Ako dostať zákazníka na stránku tak, aby aj nakúpil? Sprievodca od Meta vám poradí
Kvalitná reklama už nestačí. Je skvelé, ak ňou zaujmete a dostanete užívateľa na vaše webové stránky. Ak ste však nedotiahli cieľovú stránku, na ktorú sa preklikne potenciálny zákazník, je to premrhaná šanca a vyhodená investícia do reklamy. Dohliadnite na to, aby...
Influencer Marketing – trend 21. storočia
Kto sú influenceri? Sú influenceri celebrity, trendsetteri, mienkotvorcovia alebo ambasádori? Dá sa povedať, že áno. Influencerov môžeme definovať ako subjekty, ktoré v online priestore využívajú svoj potenciál za účelom ovplyvňovania verejnosti a poskytujú svoje...
Slovenskí Youtuberi – TOP 10
Prvý článok o youtuberoch vyšiel v roku 2017, kde ste sa mohli dočítať o vtedajších najznámejších menách slovenskej Youtube scény. V roku 2021 sme pre vás pripravili update článku s doplnkom o tom, ako sa časť z nich pomaly presúva na platformu Instagram - viac sa...
Kedy zverejňovať príspevky na sociálnych sieťach?
Ten, kto pracuje v marketingu vie, že univerzálny čas pre zverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach neexistuje. Každá stránka, či už na Facebooku, Instagrame alebo Linkdine, má špecifické publikum, ktoré je aktívne v rôznych časoch. Preto, ak ste tvorcom obsahu,...
Focusky #22 – Novinky z digitálneho marketingu
Nenechajte si ujsť ďalšie najnovšie možnosti a funkcie, ktoré prinášajú známe sociálne siete. V dnešnom čísle focusiek sa dočítate o nových funkciách správ na Instagrame, taktiež akú možnosť umiestnenia reklám táto aplikácia viac neponúka. Ďalej sa dozviete zaujímavé...
SEO Restart 2022 – Reštart SEO nie len v Prahe – 💻📝 iFOCUS
7. apríla 2022 sa konala v Prahe konferencia SEO Restart po dlhšej odmlke. V iFocus sme neváhali a rozhodli sme sa túto informáciami nabitú konferenciu navštíviť. Vychutnať si obdobie po zvoľnení Covid omedzení, nie len na Slovensku, ale aj v susednom Česku a nasať...
Umelá inteligencia v praxi
Umelá inteligencia zistila, že slávny obraz nenamaľoval Paul Rubens Známy obraz Samson a Dalila namaľoval niekto iný. Pomocou umelej inteligencie a algoritmov vedci zistili, že jednotlivé atribúty obrazu a rukopis nezodpovedajú maliarskemu štýlu barokového umelca...
Focusky #21 – Novinky z digitálneho marketingu
V aprílových focuskách sa dočítate o najnovších pripravovaných možnostiach a funkciách, ktoré prinášajú známe sociálne siete ako Facebook, Instagram, LinkedIn či Tiktok. Instagram spúšťa automatické titulky pre videá vo feede Automatické titulky patria k jednej z...
Smart Shopping v Google končí. Nahradí ho Performance Max
Nový typ kampaní Performance Max od Google bude ešte efektívnejší a výkonnejší ako doterajšie smart kampane. Google zatiaľ klasické shopping kampane nezruší, novinka má nahradiť len tie smart kampane. Podľa nášho Google accounta vychytávajú posledné chybičky a do...
Linkedin titulná fotka, prečo je dôležitá a ako sa odlíšiť ?
Linkedin má v súčasnosti viac ako 700 miliónov registrovaných užívateľov, čo oproti Facebooku, Instagramu či TikToku stále zaostáva, avšak nesmieme zabúdať, že Linkedin slúži v prvom rade pre podnikateľov a má serióznejší charakter ako spomínané (populárnejšie)...
Skôr než povieš švec #2
Komentáre neuromarketéra Mira Šveca Neuromarketing sa vrátil vďaka online nástrojom SaaS s AI do daily marketingu, čo dnes už umožňuje pretesty naozaj každej kreatívy. Odpadajú náklady a časové straty na náročné a zdĺhavé testovanie. Dvere k lepšej efektivite sú tak...
Klasický Google Analytics končí. Privítajte GA4
Google nedávno oznámil, že od júla 2023 už nepočíta s podporou aktuálnej verzie Google Analytics. Tú nahradí aktualizovaná podoba pod novým názvom Google Analytics 4 (GA4). Od júla 2023 nastanú v sledovaní dát zmeny. Google Analytics 4 nahradí pôvodnú verziu, ktorú...
D2C marketing: Keď zákazník nakupuje priamo od značky
D2C marketing: Keď zákazník nakupuje priamo od značky D2C marketing je nový biznis model, ktorého sa chytili mnohé známe značky. Z predajného reťazca vynechávajú svojich obchodných partnerov a produkty ponúkajú priamo zákazníkom. Výrobca sa tak súčasne stáva aj...
Focusky #20 – Novinky z digitálneho marketingu
Opäť tu máme začiatok nového mesiaca, čo znamená čas na novinky z digitálneho marketingu. V dnešných focuskách sa dočítate o novej funkcii like v IG stories či o nových nástrojoch pre správu obsahu. Akú ďalšiu zmenu prináša sociálna sieť Facebook a akú zaujímavú...
Sme zlatí. Mergado nám udelilo najvyšší certifikát
Mergado je skvelý nástroj pre správu produktových feedov. V našej agentúre ho naplno využívame pre úpravu feedov a pre inzerciu v online. Zlatý certifikát znamená, že ovládame základné aj pokročilé funkcie Mergada. Zložili sme potrebné skúšky absolvovaním...
Skôr než povieš švec #1
Komentáre neuromarketéra Mira Šveca Umelá inteligencia dnes dokáže s 92 percentnou úspešnosťou nahradiť reálne merania, čo vracia neuromarketing do každodennej marketingovej hry. Klasické testovanie vizuálov? Eyetracking? Zabudnite! Pri týchto muzeálnych technológiách...
Ako cieliť na generácie Y a Z?
Cieľovka. Aká je vaša cieľovka? Poznáte ju dobre? Dávno neplatí, že všetko funguje globálne. Generácie sú od seba natoľko rozdielne, že im treba prispôsobiť kreatívy. Máme tu generáciu, ktorá už nezažila obdobie bez mobilov, internetu či virtuálnej reality. Poďme sa...
Focusky #19 – Novinky z digitálneho marketingu
Aké nové zmeny a možnosti prinášajú sociálne siete Instagram a LinkedIn? Či už ste ich milovníkom alebo ešte len na nich začínate, v tomto článku sa dozviete všetky potrebné veci a zaujímavosti. Vertikálne zobrazenie stories na Instagrame Stories by sa mali dať...
Opäť sa menia veci okolo cookies. Pozor na správne znenie lišty na vašej stránke. Hrozí aj pokuta!
Od 1. februára platia zmeny novely slovenského Zákona o elektronických komunikáciách. Najväčšou zmenou pre správcov webových stránok je to, že potrebujú preukázateľný súhlas užívateľa s používaním cookies. Užívateľ musí rovnako dostať možnosť neakceptovať cookies. ...
Pozornosť ako kľúčový faktor v reklame
Tlak na zvyšovanie efektivity kampani neustále rastie. Odborná správa a optimalizácia reklamných kampaní má svoje limity, tak ako aj úprava webstánky. Pomerne veľký priestor na zvýšenie efektivity marketingových aktivít je v práci s kreatívou. Z viacerých možností je...
Focusky #18 – Novinky z digitálneho marketingu
Ešte pred tým ako sa pustíte do čítania našich Focusiek, by som vám rada zaželala všetko dobré do nového roka. V tomto článku sa dozviete ďalšie zaujímavé informácie a novinky z digitálneho marketingu, ktoré by vám rozhodne nemali uniknúť. Facebook pridá do skupín...
Trendy v marketingu: Čaká nás revolúcia v AI a značky musia zvýšiť svoju dôveryhodnosť
Do marketingového prostredia zasiahla v uplynulom roku najviac pandémia a následné obmedzenia v rôznych segmentoch predaja tovarov a služieb. Užívateľské a nákupné správanie sa zmenilo. Zmenili sa aj návyky používateľov internetu a sociálnych sietí. Kto nebol doteraz...
Ako na správnu grafiku na sociálne siete. Tieto prvky by mala obsahovať.
Ako na grafiku na sociálnych sieťach? Instagram, Facebook či Pinterest majú svoje požiadavky na obrázky. Cieľom publikovania na sociálnych sieťach je zaujať, preto by mali byť príspevky pútavé a zaujímavé. Nabite ich emóciami a ste krok k virálnemu šíreniu. Príspevok...
Focusky #17 – Mesačné novinky z digitálneho marketingu
Nový mesiac prináša ďalšie nové zaujímavé novinky zo sveta digitálneho marketingu. Prinášame vám rôzne zaujímavosti z viacerých sociálnych sietí na jednom mieste. Pokračujte v čítaní článku a dozviete sa viac. 8 tipov ako maximalizovať engagement pomocou Instagram...
Spravte veľký krok k lovebrandu. Vytvorte originálny imidž vašej značky vďaka vlastným fotografiám.
Vlastné fotografie dajú vašej značke originálny imidž. A zákazníci to ocenia. Po obrázkoch z fotobanky siaha občas asi každý z nás. Niekto stále, niekto menej pravidelne. A v tom je ten zádrhel – každý používame rovnaké fotografie na odlišnú komunikáciu. Čo tak...
Focusky #16 – Mesačné novinky z digitálneho marketingu
Ponorte sa do sveta online marketingu, ktorý je plný prekvapení a neustálych zmien. Toto dynamické prostredie si vyžaduje pravidelné vzdelávanie sa a sledovanie trendov. Na tomto mieste sa dozviete ďalšie zaujímavosti, ktoré by vám rozhodne nemali uniknúť. Nepretržité...
Digitálny nábor bez profesia.sk
Každý, kto pracuje v HR to pozná. Nie sú ľudia. A keď sú, tak pravdepodobne pokrivkáva ich odbornosť, spoľahlivosť alebo lojalita. Hádam nie je odvetvie, kde by takýto problém nebol. V niektorých sektoroch pomôže robotizácia, ktorej horizont sa približuje. To ale...
Facebook: Potenciálny dosah skončil. Po novom je to odhadovaná veľkosť okruhu užívateľov
Facebook postupne ruší používanie metriky Potenciálny dosah. Nahradí ju metrika Odhadovaná veľkosť okruhu užívateľov Kým doteraz sme dostávali istý číselný odhad dosahu reklamy, po novom ho Facebook už zobrazí iba ako určité rozmedzie. Stále však pôjde len...
Nezmeškajte sezónu. Pripravte sa na Vianočné nákupy a Black Friday v predstihu.
Ste na sezónu vo vašom eshope pripravení? Posledné tri mesiace roka väčšine eshopov idú tržby smerom nahor. Zákazníci spravidla už začiatkom októbra hľadajú vianočné darčeky. Nákupná horúčka vrcholí akciami Black Friday. Silné mesiace väčšiny eshopov sú október,...
Focusky #15 – Novinky z digitálneho marketingu
Prinášame vám ďalšie zaujímavé informácie zo sveta digitálneho marketingu. Dozviete sa, čo sa zmenilo na niektorých sociálnych sieťach ale aj novinky, ktoré sa ešte len chystajú. Facebook obmedzí údaje o divákoch v stories Facebook aktuálne testuje nový proces. Po...
Výkonnejšia Facebook reklama vďaka Ad Strategies
Od Ad Strategies si Facebook sľubuje zlepšenie automatizácie reklám Posledné zmeny vo Facebooku priniesli mnoho rozčarovania vo výsledkoch reklám. Facebook prichádza teraz s novinkou – Ad Strategies. Úlohou je zlepšiť automatizáciu a tým aj celkový výkon reklám. Výkon...
Viete, ako ochrániť svoj Facebook pred útokom hackerov?
Chráňte sa pred útokmi hackerov Pri klikaní na neznáme adresy a odkazy riskujete stratu prístupu k vlastným účtom na Facebooku. Či už k osobnému profilu alebo k stránke. Ak prostredníctvom svojho facebookového účtu spúšťate reklamy, mali by ste myslieť na bezpečnosť...
Ako získať skvelé kľúčové slová alebo čo hľadajú ľudia v Google?
Správne kľúčové slová v reklamách vám potiahnu biznis Kľúčové slová používame každý deň. Zadajte si do google kľúčové slovo marketingová agentúra. Koľko sa vám zobrazilo platených výsledkov? Ak by ste hľadali marketingovú agentúru pre vašu firmu, do vyhľadávača Google...
Zachráňte váš online biznis. Nárokujte si vašu firmu v Google.
Pridanie alebo nárokovanie firmy v službe Moja firma na Googli Máte v Google vytvorený účet pre vašu firmu, ale neviete sa k nemu dostať? Nárokujte si vašu firmu u Google. Ide to a do 30 dní celý problém vyriešite k vášmu prospechu. Pozor nie vždy však je takáto...
Cookies opäť zamávajú Facebookom, je záchrana v API prepojení?
Začiatkom júla Facebook pristúpil k novým zmenám, ktoré súvisia s úpravami cookies. Postupne pribudnú aktualizácie súhlasu so súbormi cookies a nová kontrola údajov tretích strán. Tieto kroky zamávajú reportami aj efektívnosťou reklám. Nové pravidlá pre Cookies...
Focusky #14 – Novinky z digitálneho marketingu
Pravidelný súhrn noviniek zo sveta digitálneho marketingu. Napísaný tak, aby vám už nikdy neunikli žiadne dôležité zmeny, aktuality a odporúčania. Dozviete sa, čo sa udialo alebo sa chystá medzi sociálnymi sieťami a reklamnými systémami. Facebook a Instagram Emojis...
Facebook robí výrazné zmeny, dotkne sa to výsledkov reklám
Pred nedávnom sme na našom blogu zverejnili článok o zmenách Facebooku, ktoré musel spraviť, aby vhodne a včas reagoval na zmeny prichádzajúce s nástupom Apple tracking transparency. Táto téma je stále veľmi aktuálna a zmeny prichádzajú nečakane a často. Preto sme sa...
Predávajte online. Teraz sa oplatí prevádzkovať e-shop.
Posledné mesiace poradne zamiešali kartami v online predaji a v predaji cez kamenné prevádzky. Kým mnoho kamenných prevádzok zostalo zatvorených a zmenili sa iba na výdajne tovaru, eshopy začali využívať aj tí, ktorí do poslednej chvíle odmietali nastávajúce zmeny a...
Focusky #13 – Novinky z digitálneho marketingu
Pravidelný súhrn noviniek zo sveta digitálneho marketingu. Napísaný tak, aby vám už nikdy neunikli žiadne dôležité zmeny, aktuality a odporúčania. Dozviete sa, čo sa udialo alebo sa chystá medzi sociálnymi sieťami a reklamnými systémami. Facebook a Instagram...
Ako optimalizovať reklamy na Facebooku?
Reklama na Facebooku ponúka viacero možností propagácie. Je to prvý krok, ktorý musíte urobiť pri príprave reklám. Od správne zvolenej optimalizácie závisí potom úspech inzercie. Pred spustením reklamy musíte vedieť, čo jej jej cieľom. Zvýšiť povedomie o značky,...
Facebook a Instagram v jednej aplikácii. Business suite uľahčuje sociálne siete množstvu malým podnikateľom.
Používate pri správe vašich stránok Facebook Business Suite alebo Facebook Business Manager? Ak otázke nerozumiete, čítajte ďalej náš blog. Dnes sa na Facebooku aj Instagrame prezentuje obrovské množstvo firiem. Od najväčších až po malé lokálne. Facebook preto pred...
Formulár na webovej stránke – dôležitá súčasť stránky, aj keď ho možno nemáte radi
Formuláre na stránke a ich vypĺňanie je jedna z menej príjemných vecí. Najmä ak je formulár zdĺhavý a nezrozumiteľný a vypisovanie trvá toľko, ako vychutnanie si voňavej kávy. Ako to urýchliť a čo najviac návštevníkom našich stránok spríjemniť? Formulár na webovej...
Focusky #12 – Novinky z online marketingu
Pravidelný súhrn noviniek zo sveta digitálneho marketingu. Napísaný tak, aby vám už nikdy neunikli žiadne dôležité zmeny, aktuality a odporúčania. Dozviete sa, čo sa udialo alebo sa chystá medzi sociálnymi sieťami a reklamnými systémami. Facebook a Instagram...
Zelený marketing sa stane konkurenčnou výhodou
Zelený marketing je dnes všade aspoň v malom množstve medzi nami. Témy ako zero waste, upcykling či recyklovanie použitých vecí sa stávajú dôležitou súčasťou života firiem a ľudí. Ako ste na tom vy? Zelený marketing: Začína sa to drobnosťami Mnohé firmy dnes balia...
Facebook umožní adminom stopnúť hejterov pod príspevkami
Vypublikovali ste príspevok na vašej Facebook stránke a strhla sa pod ním divoká diskusia? Koľkokrát sme si vzdychli, keby sa dali vypnúť komentáre. Ten čas konečne nastal. Facebook uvádza pre správcov stránok aj pre užívateľov novú funkcionalitu. Umožní vypnúť...
eTarget vám pritiahne prémiových zákazníkov
eTarget je reklamný systém, cez ktorý môžete ozvláštniť vašu inzerciu v online a osloviť väčšie publikum. Systém ponúka niekoľko zaujímavých formátov, napríklad tiež službu Programmatic. Všetky sme vyskúšali a priniesli klientom výborné výsledky. Lepšie výsledky...
Ako nastaviť Facebook Pixel
Facebook Pixel slúži na sledovanie konverzií. Umiestňujeme ho do kódu stránky. Facebook Pixel vytvoríme cez Facebook Business Manager. Návod, ako ho založiť nájdete v našom blogu. Pixel zbiera údaje o návštevníkoch stránky. na základe ktorých môžete vytvárať...
Facebook Business Manager: manuál na založenie
Facebook Business Manager je nástroj, ktorý používame pri správe reklamných kampaní, Instagramu aj na správu Facebook stránky. Všetko je na jednom mieste. Facebook Business Manager - potrebujete ho Facebook Business manager, hoci to znie troška odstrašujúco,...
Google Ads rozpočet: Ako ho spravovať v kampaniach, aby reklamy správne fungovali
Google Ads rozpočet. Rozpočet pre jednotlivé kampane v reklamách si vždy vopred plánujte a snažte sa meniť počas bežania kampaní trpezlivo pomaly a postupne. Vyhnete sa tak možným komplikáciám. Nedávno sme sa stretli s prípadom, kedy si klient sám riešil rozpočet do...
Focusky #11 – Novinky z online marketingu
Prinášame vám prehľadné zhrnutie noviniek zo sveta online reklamy a sociálnych sietí za posledný mesiac. Ukážeme vám vychytávky, na ktoré by ste sa mali zaručene pozrieť. Akú kampaň spustil Facebook na podporu malých podnikateľov a ktoré reklamy na tohtoročnom super...
Google zmeny: Mení sa frázová zhoda a modifikátor voľnej zhody
Google zmeny: zjednodušenie kľúčových slov v Google Ads. Google prichádza so zmenou vo frázovej zhode a modifikátore voľnej zhody. Od februára 2021 zahŕňa frázová zhoda aj funkcie modifikátora voľnej zhody. Zmena nijako neovplyvní skóre kľúčových slov. Nová zmena...
Videoformáty Google Ads: Zaujímavým spotom oslovíte viac ľudí
Videoformáty Google Ads dokážu pritiahnuť množstvo ľudí na vašu stránku, k vašim produktom a službám. Niektoré formáty sa zobrazujú nielen v rámci služby Youtube, ale tiež na webstránkach a v aplikáciách, ktoré sú spriaznené s Google. Medzi používané videoformáty...
Clubhouse: Na diskusiu, ale len pre pozvaných
Clubhouse je nová sociálna sieť pre vytváranie diskusných skupín. Diskutuje sa naživo a zatiaľ iba pozvaní. Kto má rád podcasty, tak táto sociálna sieť sa mu isto zapáči. Sociálna sieť Clubhouse funguje zatiaľ iba pre iPhone. Do aplikácie sa však dostanete iba ak...
Nové poplatky: Google Ads ich účtuje vo vybraných krajinách
Nové poplatky od Google. Zobrazovanie reklám Google je v niektorých krajinách s novými poplatkami. Týka sa to Rakúska, Veľkej Británie a Turecka. Zmeny platia od novembra 2020. Zmena poplatkov znamená pre inzerentov to, že k bežným cenám za zobrazenie reklám sa účtujú...
Google Call: Spustite si reklamy, z ktorých vám zákazníci budú volať
Google Call - reklamy, z ktorých vám zákazníci zavolajú. Ak váš biznis stojí najmä na telefonátoch od ľudí, ktorí o vaše služby prejavili záujem, spustite si Sledovanie hovorov Google Ads. Dôležité je správne cielenie a filtrovanie, aby vám volalo cez Google Call čo...
Focusky #10 – Novinky z online marketingu
Spolu s novým rokom prichádza aj naše zhrnutie noviniek za uplynulé obdobie. Facebook a Instagram Zmena vizuálu v mobilnej aplikácii Aktualizácia sa zatiaľ týka iba tvorcov a verejných osobností. Pre nás ostatných by sa zmeny mali dostaviť čoskoro. Cieľom nového...
Trendy v marketingu: Aký bude rok 2021?
Trendy v marketingu a na sociálnych sieťach pre rok 2021. Zachovajte rozvahu, mnoho vecí, ktoré v rámci trendov avizujú svetoví marketéri, sa nakoniec nestanú. A naopak, mnohé prídu nečakane. A zo skúseností vieme, že veľa súčasných nastavení funguje na výbornú a nie...
Focusky #9 – Novinky z online marketingu
Opäť sme si pre vás pripravili krátky súhrn noviniek, ktoré sme zaznamenali za posledné obdobie. Facebook a Instagram Vypočujte si postrehy a rady v novom podcaste "Boost my business" Pod týmto názvom nájdete viacero rozhovorov určených pre podnikateľov a...
Focusky #8 – Novinky z online marketingu
V dnešných focuskách nájdete opäť viaceré zaujímavé novinky. Pozrieme sa do dielne Facebooku, ktorá nám najnovšie priniesla miznúce správy a topujúce komentáre. Google taktiež nesklamal a uľahčil nám cestu k zisku data driven atribučnému modelu. Facebook a Instagram...
Tieto bannery fungujú v Google ads najlepšie
Bannerová reklama v Google Ads má svoje špecifiká. Mnoho rozmerov slúži na to, aby sa čo najlepšie zobrazovali užívateľom na miestach, ktoré si vyberiete alebo na miestach, ktorých výber ponecháte na strojové učenie Google. Ak máte dostatočne veľký rozpočet pre vaše...
Focusky #7 – Novinky z online marketingu
Online prostredie nezastavuje. Novinky pribúdajú ako na bežiacom páse a my vám ich predstavíme v nových focuskách. Dnes sa dozviete o novej možnosti označovania produktov na Instagrame, ako prejsť na Google analytics 4 a ukážeme vám, čo pridal Google v rámci...
Na čo všetko sa sústrediť, aby vaše texty na webstránke ľudia čítali
Všetko zadarmo a všetko v zľave. Možno aj takýmto textom by ste prilákali návštevníkov na vašu stránku. Otázne je, koľkí z nich by sa stali zákazníkmi. Krátkodobé akcie by možno istý čas fungovali, ale z hľadiska biznisu vám prinášajú zisk až zákazníci, ktorí sa k vám...
Focusky #6 – Novinky z online marketingu
V dnešných Focuskách nájdete odpoveď na otázku, ako robiť príbehy, aby vám prinášali výsledky. Spomenieme zopár menších zmien Facebooku, ale aj zmenu odstránenia atribučného modelu, ktorá vo svete PPC spustila vlnu otázok. Ak inzerujete na Google, treba spozornieť pri...
SPOTIFY: Oplatí sa mi inzerovať?
Spotify, streamovacia služba, prináša nové možnosti inzerovania. Stále nová platforma pre počúvanie hudby ponúka možnosť propagovania služieb alebo výrobkov cez audio formát alebo cez bannerovú reklamu. Ako funguje Spotify? Spotify svojich užívateľov delí na dve...
Robte marketing pre internetové eshopy tak, aby ste boli v pluse
Ak zákazníkom nedôverujete, nepredávajte. Začneme však optimisticky. Predávate v kamennej predajni a premýšľate aj nad eshopom? Myslíme si, že dnes by už každý obchod mal mať svoju digitálnu podobu. Či už len formou prezentačnej stránky s potrebnými kontaktmi pre...
Focusky #5 – Novinky z online marketingu
Stručný prehľad noviniek z digitálu je opäť tu. Chcete vedieť, čo sa udialo za posledné 2 týždne? Dozviete sa o zaujímavých štatistikách, ktoré vám pomôžu pri výbere CMS, o tom, aký zmyslel majú kľúčové slová v doméne pre SEO alebo o nových zmenách na Facebooku....
Learning limited a ako ďalej s kampaňou
Learning limited – nočná mora markeťákov alebo zbytočný strašiak? Strojové učenie už využíva naplno okrem Google aj Facebook. Funguje to skvele, ak máte pre sociálnu sieť dostatok zdrojových dát. Pripravili ste kampaň, napísali copy, vymysleli stratégiu, navrhli...
Focusky #4 – Novinky z online marketingu
Čo sa udialo za posledné dva týždne v digitále a čo nás pravdepodobne neminie, sa dočítate v najnovších focuskách. Dozviete sa, ako prepojiť váš web s messengerom, zistíte, čo testuje Google alebo ako pár kliknutiami inzerovať v Microsoft ads. Google ads Čaká...
Aktuálne rozmery obrázkov pre sociálne siete alebo aby sa grafik nezbláznil
Rozmery obrázkov - správne veľkosti formátov do reklám a sociálnych sietí zlepšujú ich dosah a viditeľnosť. Prinášame zoznam veľkostí pre najpoužívanejšie sociálne siete a pre Google Ads. Napríklad Facebook však pravidelne aktualizuje rozmery. Preto sledujte pred...
Focusky #3 – Novinky z online marketingu
V rýchlosti vám predstavíme novinky za uplynulé dva týždne. Dozviete sa, ako používať Reels od Instagramu, čo pribudlo v responzívnej reklame a aké problémy zas čakajú na stole Marka Zuckerberga. Facebook a Instagram Budú Reels iba okopírovaný Tik Tok na...
Focusky #2 – Novinky z online marketingu
A máme to tu, nové, rýchle a stručné! To je naše zhrnutie noviniek, ktoré sa objavili vo svete digitálneho marketingu za posledné dva týždne. A nie! Nebude to len o Tik Toku 😀 Bezplatné online kurzy pre podnikanie na Facebooku Facebook sprístupnil edukačný...
B2B na sociálnych sieťach funguje. Otestovali sme a získali sme nových zákazníkov
Je to ako na hudobnom festivale. Z každej strany vyhráva neznáma kapela alebo sólista a každý vás chce zaujať. Kto vás zláka? Kto je hlučný a koho je viac počuť? 😊 Niekto ide na istotu, niekto skúša nové veci. V tomto dave sa okrem „rôznych brandov“ nachádza aj...
Komu povoliť vstup do reklamného účtu a aké práva mu prideliť?
Dajte nám prístupy. Ak vaše reklamné účty spravujú agentúry, určite ste sa s tým stretli. Koľko prístupov, komu a s koľkými právami však udeliť? Na to sa pokúsime nájsť odpoveď na našom blogu. Prístupy do reklamných účtov a do účtu Google Analytics sú pre správcov...
Focusky #1 – Novinky z online marketingu
Prinášame nový pravidelný formát článkov o novinkách z online marketingu. Uvedomujeme si, že v online priestore sa toho v krátkom čase dokáže udiať naozaj veľa a je veľmi jednoduché niečo prehliadnuť. Vieme aj to, že nemôžeme veriť každej titulke, ktorú si prečítame....
Prečo používať v reklamných účtoch vašu platobnú kartu a nespoliehať sa na agentúru?
V reklamných účtoch používajte vždy vlastné financie. Zjednodušíte tak prácu sebe aj agentúre. Reklamné účty v Google či vo Facebooku potrebujú pre svoje fungovanie platobné údaje z platobnej karty. Google umožňuje aj manuálne platby, pre Facebook sú zase iné...
Ako čítať report od digitálnej agentúry
Ako čítať report od digitálnej agentúry a prečo je dôležité rozumieť číslam. Agentúrny sprievodca zrozumiteľnosťou. Čo všetko si musíte pozrieť v reporte, aby ste vedeli, že vaše peniaze ste použili správne? Pred každou kampaňou si určite, aké ciele má splniť....
Dáte si trendy? Ako si kto povie a na čo má chuť
Cieľovka sa nám ešte viac rozdrobí, Instagram porastie, Facebook zostane super, skúsime Tik-Tok, LinkedIn nám príde čoraz viac zaujímavejší a Twitter teraz radšej nebudeme spomínať. A asi už vypukne mánia digitálneho detoxu. V našej agentúre pracujeme s troma...
Koľko stojí kliknutie?
Koľko stojí kliknutie? Veľmi častá otázka klientov, ktorí začínajú s online reklamou. Bežná je aj požiadavka na cenník za kliknutia odvodený od ich množstva, prípadne inej obchodnej veličiny. Ale žiadny pevne stanovený cenník neexistuje. Môže to vyzerať komplikovane,...
Google reklama pre estetickú kliniku – odporúčania
Väčšina reklám na produkty či služby sú schvaľované do pár minút, pretože Google vie, že ich obsahom nijak negatívne neovplyvníte dospelých alebo aj mladistvých používateľov internetu. Ak sa však pokúšate propagovať určitý životný štýl, estetické úpravy, lieky alebo...
Google, Facebook a Seznam venujú podnikateľom kredit zadarmo
Kto inzeroval minulý rok na Google, získa bezplatne kredit navyše. S podobnou pomocou prichádza aj Facebook a český Seznam. Malé a stredné firmy, ktoré aktívne inzerovali v Google od začiatku roka 2019 majú nárok na kredit zadarmo. Pomoc získajú aj mimovládky...
Až teraz sa ukáže, či a ako vás vaši zákazníci a fanúšikovia milujú
Krutý titulok, a asi sme aj blízko k pravde. Takže, čo robiť v tejto kríze? Píšme blogy, zalamujme a ponúkajme ebooky na stiahnutie, komunikujme cez sociálne siete. Nestraťme kontakty, hoci teraz u nás nenakupujú a nevyužívajú naše služby. Hoci, aj taký ebook na...
Cenové porovnávače: Ako na nich inzerovať efektívne?
Cenové porovnávače. Ak ponúkate tovar, ktorý predáva aj vaša konkurencia, vstúpte do prostredia cenových porovnávačov. Zvýšite tým šancu získať zákazníkov a súčasne rastie aj povedomie o vašej značke. Heureka je kľúčová pre väčšinu obchodov Heureka je najznámejší...
Manuál ako transformovať svoje podnikanie na dobu digitálnu
Ako preklenúť obdobie neistoty a transformovať svoje podnikanie na dobu digitálnu. Bonus 7 bezplatných nástrojov a rád, ako začať alebo sa zlepšiť, aby ste dosiahli úspech v novej digitálnej dobe. Situácia s korona vírusom nebola plánovaná a zastihla viacerých...
Ako robiť marketing v čase koronavírusu?
Marketing v čase koronavírusu, láska v čase cholery. Trocha si pomôžeme Marquézom a jeho skvelým románom. Ľudia sú doma, v karanténe. Obchody zatvorené, preto je dôležité, aby sme sa ako marketéri teraz zamerali na online služby. Online domášky drogérie, potravín,...
Google Moja Firma už má vo vybraných krajinách chat
Google Moja Firma zlepšila komunikáciu so zákazníkmiGoogle pridal do služby Moja Firma chat pre hotely a reštaurácie. Zatiaľ je dostupný len pre vybrané krajiny. Na Slovensku zatiaľ nie je. Nemáte túto službu? Založte si bezplatný účet. Chat v službe Moja Firma...
8 praktických rád ako migrovať web a nestratiť SEO pozície
Každý web občas potrebuje redizajn, nový redakčný systém alebo migrovať na iný webhosting. Všetky tieto zmeny môžu spôsobiť pokles návštevnosti. Aký veľký pokles to bude a ako dlho potrvá, závisí od viacerých faktorov, na ktoré upozorníme v tomto článku. Ide o pomerne...
Ako cez Custom Label lepšie nastaviť biddovanie v Google Shopping a ďalšie novinky
Automatizované stratégie, ako na konkurenciu na Heureke, prečo do Glami ťahať najmä TOP produkty. Inšpiratívne novinky a praktické tipy sme priniesli z nového Mergado školenia. Tip pre Google Shopping Zlepšite svoje cenové stratégie Automatizované cenové...
Nové štatistiky: Kedy odpáliť príspevok na Facebooku a kedy na Instagrame?
Nové štatistiky ukazujú, kedy je najlepšie zverejniť nový príspevok na Facebook a Instagram. Tím Co Schedule spracoval množstvo údajov a rozdelil ich podľa cieľových skupín. Pre každý biznis je čas iný. Správca facebookovej stránky podľa štatistík vie približne určiť,...
Oplatí sa byť v B2B segmente na Instagrame?
Áno, LinkedIn je pre B2B segment ako stvorený. To ste už určite čítali alebo počuli. Ale nefungujú vám to tak, ako by ste si predstavovali? Vaši klienti sa pohybujú naprieč všetkými sociálnymi sieťami. Dnes má facebookový profil každý a podobne je to aj s Instagramom...
Je balík už na ceste k vám? Google vie už naozaj všetko.
Skúšali ste zadať do Google, či je váš balík z eshopu už u dopravcu? Google odteraz poskytuje aj tieto informácie. Jednoducho, ak doteraz v Googli o nás nevedeli všetko, tak teraz už majú informácie kompletné. 😊 Google sleduje vaše objednané balíky Nová funkcia od...
Máte viac správcov na Facebooku? Zvýšte kontrolu toho, čo robia
História správy stránky (Page Managment History) je nová karta, ktorú Facebook doplnil do svojich funkcionalít. Vďaka nej máte ako admin pod kontrolou všetkých správcov a vidíte, aké zmeny urobili na stránke. Zmeny sa do karty zapisujú od novembra minulého roku....
Nenechajte si zákazníkov preberať konkurenciou
Čo spravia návštevníci vášho webu, ktorí nenakúpili? Zabudnú na vás alebo budú hľadať inde. Pripomeňte im, čo si na vašej webstránke prezerali. Využite dynamický remarketing služby Google Ads. Dynamický remarketing a remarketing. Aký je medzi nimi rozdiel? Remarketing...
Rozpumpujte svoj eshop – cez dynamický remarketing
Návštevnosť na vašom webe má zaujímavé čísla, ale predaj je slabý. Skúste jedno z dôležitých riešení - zapnite dynamický remarketing. Tržby sa vám určite zvýšia. Začnime s Facebookom. Je to miesto, kde sa pohybuje a trávi čas veľmi veľa ľudí. Nastavenie dynamického...
Mergado: Ako vyladiť eshop na maximum? Začnite produktovým feedom
Mergado je služba, ktorá zjednodušuje prácu eshopom s XML feedmi. Koľkokrát sa vám stalo, že vám systém zamietol reklamu? Heuréka nepovolila zobrazovanie produktov, podobne to nešlo vo Favi či na Glami. Váš produktový feed mal nedostatky. Ak chcete predávať na rôznych...
Google Shopping prináša predajcom viac konverzií
Google Shopping - to je viac konverzií aj rastúca konkurencia obľúbenému porovnávaču cien tovarov Heuréka. Konkurovať veľkým hráčom môžu aj malé eshopy. Google Shopping priniesol hneď po spustení na Slovensku eshopom nové možnosti prezentovania ponuky. Pri kvalitne...
Prebehli slovenskí Youtuberi na Instagram?
Instagram zažíva zlaté časy. Kto tam nie je, ako keby neexistoval. (Kedysi sme to vraveli o Facebooku 😊) Kvalitní influenceri dokážu značkám spraviť také predaje, aké nedosiahnu ani cez najlepšie konverzné reklamy. Opustili slovenskí youtuberi svoju platformu a...
Have Slovak youtubers defected to Instagram?
Instagram is experiencing its golden age. If you’re not using it, it’s like you never existed. (We used to say the same about Facebook J). There, quality influencers can achieve better sales for brands than even the best conversion ads. So have Slovak YouTubers left...
Ako z Facebooku vyžmýkať všetku šťavu
Sedem dôvodov, prečo by ste mali zabudnúť na boost button pod príspevkami na Facebooku alebo ako z Facebooku vyžmýkať šťavu. Boostni to! Určite ste to počuli aj vy. Jeden klik a váš príspevok uvidia tisíce ľudí, ktorí by sa o ňom inak nedozvedeli. Ale potrebujú ho...
Ako sme získali za tri dni 1000 potenciálnych zamestnancov pre automotive
Ako sme získali za tri dni 1000 potenciálnych zamestnancov pre automotive a prečo to nebolo dobré. Ako získať v lete 2019 ľudí na pozíciu operátor výroby do segmentu automotiv? „To je nemožné, nereálne,“ šepkalo sa po agentúre. Noviny denne prinášali informácie o...
DMEXCO 2019: Bez digitálu je dnešný život komplikovanejší
Najväčší veltrh digitálneho marketingu v Európe DMEXCO sa konal už jubilejný 10. krát. Na hybridnú „výstavo-konferenciu“ prichádza z celej Európy viac ako 40 000 návštevníkov, viac ako 1000 vystavovateľov a počas konferencie vystúpilo viac ako 550 rečníkov. Toto...
Google nákupy už fungujú aj na Slovensku.
Google nákupy - Google shopping prináša nový spôsob nakupovania a ukazovania produktov zákazníkom. Možno ste to videli už v zahraničí. Hľadáte produkt a Google vám ho zobrazí aj s obrázkom, cenou a recenziou. Služba Google Shopping – Google Nákupy funguje aj na...
Google purchases are already working in Slovakia
Google Shopping offers a new way of shopping and displaying products to customers. Maybe you’ve seen it abroad. You’re looking for a product and Google displays it with a picture, price, and review. The Google Shopping service is already up and running in...
Video obsah – najväčší dosah majú originálne videopríspevky
Video obsah. Robte ho, robte videá. Odporúčame – získate najvyšší dosah na užívateľov. Tí ich totiž čoraz viac milujú. Podľa štúdie spoločnosti HubSpot a Mention majú video príspevky na Instagrame až dvakrát väčší dosah na užívateľov. Videá prinášajú so sebou...
Digitálny marketing: Prieskum využívania online marketingových nástrojov slovenskými hotelmi
Digitálny marketing zažíva boom. Penetrácia internetu na Slovensku je 85 percent. Uvádza to agentúra Reuters Institute Digital News Report 2018 vo svojej štatistike. To znamená, že v dnešnej dobe skutočne každý je dosiahnuteľný v digitálnom priestore. Nemusí to...
Digital marketing: Survey of the use of online marketing tools by Slovak hotels
Digital marketing is booming. Internet penetration in Slovakia is up to 85 percent, as reported in the Reuters Institute Digital News Report 2018. This means that everyone is indeed reachable in the digital sphere these days. Maybe it’s not on a laptop or computer,...
Náborová kampaň: Našli sme zamestnanca na špecifickú pozíciu
Špecifická pozícia, na ktorú sa spoločnosti ON Semiconductor nedarilo nájsť zamestnanca bola senior development engineer. Náborová kampaň vďaka našim úpravám bola úspešná a firma už má správneho človeka na svojom mieste. Ako sme celú náborovú kampaň pripravili?...
Ako vidia budúcnosť marketingu vo vyhľadávaní svetoví odborníci?
Koniec marketingu: Nahradia nás inteligentní roboti? Ako marketéri sa najčastejšie spoliehame na návštevnosť zo stránok z Facebooku a Google. Chyba. Upozornili na to špičky svetového marketingu na odbornej konferencii SMX 2019 v Mníchove, ktorá sa konala prvý aprílový...
How do world-renowned experts see the future of marketing?
THE END OF MARKETING: WILL SMART ROBOTS REPLACE US? As marketers, we most often rely on traffic from Facebook and Google. Big mistake. This was highlighted by global marketing leaders at the SMX 2019 conference in Munich, which was held during the first week of April....
Hlasové vyhľadávanie: Upravme stránky pre voice search
Hlasové vyhľadávanie sa stáva jedným z kľúčových faktorov. Čoraz viac ľudí využíva smartfóny v spojení s hlasovým asistentom. Vyhľadávače tak zobrazia také stránky s odpoveďami, ktoré budú mať čo najspoľahlivejšiu odpoveď. Kým ešte nedávno sme sa smiali z hlasových...
Instagram shopping: Zvýšte váš predaj
Instagram shopping – nakupovanie cez firemný Instagram účet je možné aj na Slovensku. Pripravíme, nastavíme, odskúšame, spustíme. Nová funkcionalita od Instagramu prináša fantastické možnosti pre zlepšenie a zefektívnenie vášho predaja. Ponúknite zákazníkom to, po čom...
Ako uspieť na Instagrame. Päť tipov, ktoré vám privedú fanúšikov
Ako uspieť na Instagrame. Stačí iba fotka, video, stories, fotka, video...? Takto už veľa vody nenamútite. Iba ak maslo na hlavu. Spísali sme niekoľko účinných tipov, ktoré vám pomôžu pri budovaní instagramového profilu a fanúšikovskej základne. edit. 16.12. Ďalšie...
Kupovanie fanúšikov na Instagrame. Ako je to naozaj?
Ako je to naozaj s kupovaním fanúšikov na Instagrame alebo prečo sa vykašľať sa na kupovanie fanúšikov. Váš firemný instagramový profil fanúšikovia nefollowujú. A hoci robíte pekné príspevky, je ticho. Siahnete po rýchlom riešení – cez aplikácie získate v rekordne...
Karta Kvalita stránok od Facebooku sprísni kontrolu
Karta Kvalita stránok od Facebooku vypíše nevhodné príspevky, zlé príspevky, pravidlá porušujúce príspevky, príspevky ako také a iné. Facebook zaviedol kartu Kvality stránok, kde nám zobrazuje všetky príspevky, ktoré nejakým spôsobom nezodpovedajú pravidlám. Pri...
Propagácia Instagram Stories pre firemné profily reálna
Propagácia Instagram Stories pre firemné profily sa stáva skutočnosťou. Instagram už testuje novú funkcionalitu pre zdieľanie URL v Stories. Zavedie ju pre užívateľov aj firmy. Pre biznis účty pridá tiež možnosť propagácie Stories. Instagram si od novej funkcionality...
8 dôvodov, prečo dnes musíte mať firemný Facebook profil
Čo sa deje? Povedzte to vašim fanúšikom, povedzte to zákazníkom. Komunikujte tam, kde sú všetci. Cez firemný Facebook profil. V online. Buďte na Facebooku, ale nie preto, aby ste tam boli. Komunikujte, prezentujte, rozprávajte príbehy, ponúkajte, zabávajte. Tam kde...
Prečo falošné fotky Facebook dokáže rýchlo odhaliť?
Je koniec falošným fotkám na Facebooku. Facebook totiž posilňuje svoju kontrolnú zložku. Okrem originálneho obsahu teraz drží dozor aj nad použitými fotografiami a videami. Škodlivý, zavádzajúci a manipulatívny obsah postupne začne odstraňovať. Predchádzal tomu...
Trendy v online 2019: Vyťažme z existujúcich nástrojov maximum
Trendy v online 2019 a iné zmeny, ktoré nás posunú vpred. Prichádza množstvo inovácií a noviniek, ktoré nám marketérom uľahčujú prácu. Boom: hlasové vyhľadávanie, chatboty, podcasty, natívna reklama, Instagram. A Pinterest? Čo je dôležité – v rýchlo plynúcej rieke...
Google prinesie reklamy do Smart TV
Google prinesie reklamy do Smart TV. Videoreklamy obľubujú užívatelia čoraz viac. Google ich postupne začne distribuovať do televízií pripojených k internetu. Inzerentom sa tak otvára ďalší priestor pre zásah publika. Vývoj naznačuje, že postupne prichádza útlm...
Falošné profily: Instagram ich zmaže
Falošné profily: Toto je skutočný koniec fejkových followerow na Instagramových účtoch. Instagram ich zmaže. Koniec fejkových profilov alebo ako prísť o plné vrece fanúšikov 🙂 Instagram spravil rázny krok a odstraňuje falošne získaných fanúšikov cez aplikácie tretích...
Koľko stojí kliknutie v PPC? Rozhoduje o tom rozpočet a skóre reklamy
Koľko stojí kliknutie v PPC? Rozhoduje o tom rozpočet a skóre reklamy. Reklama v Google patrí medzi tie najúčinnejšie. Vďaka presnému cieleniu a sofistikovanému nastaveniu kľúčových slov oslovíte správne a veľké množstvo potenciálnych zákazníkov. Otvárate si tým...
Firma na osobnom Facebook profile: Plná nevýhod!
Firma Železné drievka, s.r.o vás požiadala o priateľstvo. Toto nie. V roku 2018 už na Facebooku takýto profil nemá skutočne čo hľadať. Ak Facebook odhalí, že ste firemný profil založili na osobnom profile, okamžite ho bez udania dôvodu zablokuje. Pre propagáciu firmy...
Ako často pridávať príspevky na Facebook?
Ako často pridávať príspevky na Facebook? Nepretržite, iba raz, päťkráť týždenne. Vždy iba večer s minútovými odchýlkami. Skoro ráno a neskoro v noci. Pred začiatkom pracovnej doby. Cez obed. Po rannej každej káve. Neexistuje jednoznačná odpoveď. Čo je podstatné:...
Originálny obsah: Facebook ho vyžaduje čoraz viac
Zdieľanie cudzích článkov je minulosť. Užívatelia ani Facebook takéto posty nechcú. Aktuálne preto zvyšuje kontrolu originálnosti obsahov v sociálnej sieti. Príspevkom s ukradnutým obsahom zníži facebook ranking. Reklamu zacielenú na takýto typ príspevkov odstráni....
Facebook prináša zmeny v inzercii: bulvárne príspevky nezobrazí
Facebook prináša zmeny v inzercii. Zakročí proti bulvárnym príspevkom. Toto že je tá abstinencia? Mojsej na koncerte ožratý na mol... To je ale HANBA! Ak budete denne užívať tento prípravok, uvidíte, čo sa stane... Čo sa stane s vaším telom, ak každý deň zjete len 7...
Google robil SERP testy (alebo sa zbláznil)
V posledných týždňoch vyhľadávač Google pomiešal pozície všetkých stránok. Niektoré spadli, iné sa dostali nahor, čo negatívne ovplyvnilo návštevnosť stránok. Problémy sme evidovali aj my, situáciu riešili aj rôzne užívateľské fóra. Problém analyzoval český Collabim...
Služba JOBS – Pracovné ponuky prináša skvelé čísla
Služba JOBS - Pracovné ponuky alebo ako inzerovať vo Facebooku. Potrebujete nájsť zamestnancov a cez profesiu sa vám nedarí? Vyskúšali sme Facebook JOBS a získali sme kvalitné výsledky. Post s pracovnou ponukou má zatiaľ obmedzené možnosti cielenia. Očakávame však, že...
Vertikálne a horizontálne videoreklamy v Google Ads: Kombinácia zvýši záujem zákazníkov
Vertikálne a horizontálne reklamy v Google Ads: Google sprístupnil zvislé videoreklamy v kampaniach TrueView. Testovala ich automobilka Hyundai. Prečo Google odobril aj vertikálne reklamy? Nedávne vyhodnotenie Googlu naznačilo, že až 70 percent celkovej doby pozerania...
Facebook 3D foto: Konečne ho máme v News Feede!
Facebook 3D foto: Aj na vás vyskočil v News Feede zamilovane hľadiaci 3D psík? Hurrá, príspevky s 3D fotografiami už sú realitou. Je tu ale jeden menší problém. Zatiaľ 3D príspevok vytvoria, iba vášniví iPhoneisti. My ostatní si musíme počkať. Obrázky totiž Facebook...
Online položí televíziu: Facebook očakáva zlomový rok 2019
Najnovší prieskum od Facebook IQ ukazuje, že ľudia pri pozeraní TV rovnako sledujú aj dianie na internete. A to cez smartfóny alebo tablety, ktoré držia buď v rukách alebo ich majú na dosah. Napríklad v USA má neustále po ruke smartfón až 94 percent divákov. Prognózy...
Instagram spustil nakupovanie na Slovensku
Instagram spustil nakupovanie. Konečne môžeš na Instagrame priamo vo feede označiť produkty a hneď predávať. Vylepšená funkcia už funguje aj u nás. Aby si novinku Instagram Shopping Tag využil naplno, potrebuješ prepojiť Facebook biznis účet s firemným instagramovým...
Cez blacklisty vylúčime na Facebooku obsah, kde nechceme zobrazovať reklamy
Facebook prináša užitočné nástroje na kontrolu zobrazovania reklám. Fungujú Blacklisty a vylúčenie kategórií. Pribudli Zoznamy vydavateľov a Reporty o doručení. Určite sa aj tebe stalo, že sa ti reklama zobrazila pri obsahu, ktorý bol odveci ? Facebook s tým skončil a...
Instagram umožní tagovanie ľudí vo videách
Instagram testuje aktualizácie, ktoré by chcel v blízkej dobe zaviesť do sociálnej siete. Bude odporúčať príspevky, zverejní viac informácií o verejných účtoch a umožní užívateľom označovať profily ľudí vo videách. Najzaujímavejšou testovanou novinkou od Instagramu je...
Spravujete viacej Facebook stránok? Skúste Creator studio
Facebook implementoval do Nástrojov publikovania novú funkcionalitu – Creator studio. Pomôže nám lepšie a efektívnejšie spravovať viaceré Facebook stránky. Prináša prehľadné štatistiky o úspešnosti jednotlivých príspevkov. Creator studio nájdete v sekcii Nástroj pre...
Google aktualizuje algoritmy, SEO je stále dôležité
Google aktualizácie, SEO je dôležité.Od začiatku roka spravil Google tri aktualizácie algoritmu. Podhodnotené stránky tak dostali v auguste lepšie pozície vo vyhľadávači. Medzi hlavné faktory vplývajúce na pozície vo vyhľadávači od júla patrí aj rýchlosť stránky...
Ads Manager dostal nové kreatívne prvky na tvorbu reklám
Aplikácia Ads Manager má vylepšené reklamy, päť kreatívnych prvkov nám umožní pri tvorbe reklám v smartfóne prekryť vrstvy, šablóny alebo doplniť nálepky. Orezávanie obrázkov v smartfóne už môžeme robiť priamo v Ads Manageri. Nad tým, či máme správny pomer textu...
Miestne firmy nájdeme cez Facebook jednoduchšie
Facebook vylepšil a pridal funkcie pre firemné stránky. Propagácia aktivít miestnych firiem adminmi a aj ich samotné dohľadanie zákazníkmi, bude jednoduchšia. Do firemných recenzií môžeme už zadávať nielen text alebo fotografie, ale aj obchodné tagy. Podmienkou pre...
Najlepší fanúšikovia dostanú od Facebooku výsady
Prinášame súhrn noviniek, na ktoré sa môžeme už dnes tešiť. Facebook V súčasnosti testuje označovanie najvernejších fanúšikov. Špeciálnu komunikáciu najvernejšími fanúšikmi nám umožní identifikačná značka. Pridelí im ju Facebook. Pribudne lepšie zobrazenie...
Copywriter wanted
Ak ťa baví reklama, písať o čomkoľvek nie je pre teba problém, o múzu nemáš núdzu a edičný plán je tvoj kamarát, tak si náš človek! Do nášho super tímu hľadáme ďalšiu posilu v podobe Copywritera. Čo bude náplňou tvojej práce? Písanie pútavých blogov, článkov,...
Google zníži ranking nezabezpečeným stránkam, máme týždeň na zmenu
Otvorte si stránku a overte si, ako začína vaša URL. Máte http alebo https? Ak máte http, čítajte ďalej 🙂 Google Chrome pripravuje zmeny. Po aktualizácii označí webstránky bez platného certifikátu ako nezabezpečené. Na kúpu platného SSL certifikátu máte už len...
Inzerovať online sa oplatí, ľudia trávia na internete viac času.
Kvalitný content marketing je čoraz dôležitejší. Na internete sa pohybuje denne až 85 % celej populácie Slovákov. Ľudia všetkých vekových kategórií trávia čas na sociálnych sieťach a online spravodajských portáloch. Stále vedie Facebook a v online spravodajstve...
Instagram zlepšuje nákupný proces produktov a služieb
Instagram priniesol novinku do ponuky služieb, zatiaľ v testovacom režime. Do postov už budeme môcť pridávať akčné tlačidlá. Slúžia podobne ako CTA buttony na banneroch. CTA button alebo tlačidlá pre akciu vyzývajú zákazníkov k uskutočneniu konverzie – použiť, kúpiť,...
Hudba v Instastories zaznie už čoskoro.
V Stories si budeme môcť pridať hudbu, aká sa nám páči. Instagram totiž testuje hudobný nástroj, ktorý to konečne umožní. Zatiaľ ale všetko neoficiálne. Novinka prinesie určite zvýšenie záujmu nielen o profi videá, ale očakáva sa aj nárast kvality a atraktívnosti...
Oživte svoj firemný Facebook emotikonmi.
HubSpot spravil analýzu emotikonov. Prešiel viac ako 20 miliónov príspevkov. Zistil, ktoré zvyšujú engagement a dôveryhodnosť značky. Vyššia zapamätateľnosť príspevkov, príťažlivejší a priateľskejší obraz značky. To je len niekoľko dôvodov, prečo začať používať...
Facebook pripravil veľké zmeny, zlepšuje aj analytiku.
Novinky predstavil Mark Zuckerberg. Pomôžu marketérom aj bežným užívateľom. Facebook sa priblíži viac k Instagramu. Históriu na Facebooku už čoskoro budeme môcť zmazať Nová funkcia sa volá Clear History. Po problémoch Facebooku s ochranou dát a ich zneužitím, prináša...
What Nonprofit companies need to know about Google Ad Grants major changes
If your nonprofit organization wants to get Google Ad Grant, you should know not only the basic requirements but also the changes related to them. Here is a brief summary of the most important things to know! Google Ad Grants work just like online advertising on...
Novinky od Facebooku a Instagramu zlepšia konverzie.
Facebook testuje nový video formát, v postoch sa už dá meniť typ písma a Instagram začína s priamymi predajmi. Facebook Premieres je nový videoformát, zatiaľ v testovacej verzii iba pre vybraných užívateľov. V blízkej dobe ho však Facebook plánuje sprístupniť širšiemu...
Google Ad Grants prešli výraznými zmenami
Ak by vaša nezisková organizácia chcela získať Google Ad Grant, určite by mala poznať nielen základne požiadavky, ale aj prípadné zmeny s nimi súvisiace. Prinášame vám stručný súhrn toho najdôležitejšieho! Google Ad Grant funguje rovnako ako online inzercia v službe...
Instragram testuje novinky. Prinesie ešte viac možností a zdieľania v Stories
Fotky takmer ako zo zrkadlovky. Nová funkcia portrétov Focus, ktorú v súčasnosti Instagram testuje, prinesie pre fotografie nové efekty. Užívateľom sa otvoria ďalšie možnosti kreativity. Balíček aplikácií Instagram´s Android Aplication Package prináša pre Stories novú...
Facebook na Slovensku spustil službu Pracovné ponuky
Aktualizácia 29.3.: Facebook zatiaľ službu na Slovensku nespustil, mal by tak urobiť už čoskoro. Službu JOBS – Pracovné ponuky spustil Facebook koncom minulého roka vo vybraných krajinách. Na Slovensku bude sprístupnená už čoskoro. Kým začne fungovať, pripravte na ňu...
Čomu sa v roku 2018 určite nevyhnete, pokiaľ využívate online marketingové aktivity?
Samotné predpovede sú práve v oblasti internetového marketingu veľmi náročné, pretože ide o dynamické prostredie, ktoré prichádza s novinkami hlavne od dominantných hráčov ako Google a Facebook takmer na mesačnej báze. Samozrejme, sú aj zmeny, ktoré sú plánované a...
Facebook nie je zadarmo… a bude horšie
Horúca sociálna jeseň Tento príspevok nie je na tému sociálneho systému našej krajiny, ale je o sociálnej sieti Facebook, ktorá s 2,6 miliónmi užívateľov na Slovensku tvorí nedeliteľnú súčasť našich každodenných životov. Podľa prieskumu TNS z roku 2016 až 83% online...
Google predajca hotelov
Digitálny priestor je už dlhšie kľúčovým pre rôzne odvetvia a turizmus nie je výnimkou. Keď v roku 1996 začínalo malé oddelenie v rámci Microsoftu s vývojom online cestovnej kancelárie (online travel agency ďalej len OTA) Expedia, len málokto očakával, že bude taká...
TOP 5: Slovenskí Youtuberi + BONUS
Aktuálnu verziu článku si prečítate tu. Youtube už dávno nie je miesto, kde sleduješ klipy obľúbených interpretov, ale taktiež miesto, kde nájdeš ľudí, ktorí tvoria vlastné videá, inšpirujú nimi ostatných ľudí, zachytávajú každodenné činnosti, prípadne sa...
Facebook mení možnosť upravovať náhľad zdieľaných článkov
Spravujete Facebook reklamu a stránky, firemný profil a zdieľate často na Facebooku odkazy na články? Facebook teraz mení pravidlá. V minulosti bolo možné, aby ste náhľad zdieľaného článku s atribútmi ako fotka, nadpis a popis článku upravili. Všetky informácie sa...
Reklama na Spotify I. časť
Možnosti, kde a ako inzerovať, sa neustále rozširujú. Jednou z nich je hudobná platforma Spotify. Online “rádio“ sa teší stále väčšej popularite. V zahraničí je online inzercia v tejto platforme už samozrejmosťou. Užívatelia Spotify majú dve možnosti - kúpiť si...
Teší ma, som Váš Google asistent
Istotne si niektorí z vás spomínajú, ako sme na mobilnom telefóne Nokia 3310 dokázali pomocou hlasu vytáčať zopár kontaktov. Samozrejme, že sme si ich museli dopredu nahrať, ale palec hore za tento legendárny mobil, ktorý už tak dávno dokázal takéto veci. Doba však...
Google Analytics: Ktorý zo strelcov ste Vy?
]Na strelnici vedľa seba stoja 2 strelci. Jeden má cez oči pásku, druhý nie. Čo myslíte, ktorý z nich zasiahne terč? Určite sa zhodneme, že strelec s páskou cez oči má iba minimálnu šancu trafiť sa do čierneho. Možno jeden náboj zo sto si náhodou nájde cestu do terča....
Počuli ste už o novinke „Facebook Obchod“?
Ide o čerstvú novinku Facebooku. Ide o prospešný nástroj, ktorý vám umožňuje vložiť produkty priamo na vašu Facebook stránku. Facebook sa neustále snaží vylepšovať svoje funkcie a preto prišiel s touto užitočnou vychytávkou. Prečo by nemal chýbať na vašej Facebook...
Trendy v digitálnom marketingu pre rok 2017
Nový rok nikdy a v ničom neprinesie skokovú zmenu. To, čo sa robilo v starom roku neznamená, že je to zlé a nebude sa to robiť v novom. To isté platí v online marketingu. Ide o jedno z najrýchlejšie sa vyvíjajúcich odvetví. V súčasnosti je doba, v ktorej sa snažia...
Správa firemnej Facebook stránky
Facebook sa stal každodennou súčasťou viac ako 2 miliónov Slovákov. Tento fakt využilo množstvo firiem a eshopov a založilo si svoj firemný profil - Facebook stránku. V počiatkoch to bolo veľmi jednoduché. Firmy získavali fanúšikov, pridávali príspevky a tie sa...
Koľko stojí kliknutie v PPC reklame? Je cena kliknutia dôležitá?
Tejto otázke sme sa venovali v predchádzajúcom článku, kde sme sa snažili vysvetliť, ako sa cena určuje. V nasledujúcom článku by sme sa chceli zamerať na dôležitosť samotnej ceny. Často sa stretávame s požiadavkou klientov ktorí hneď na začiatku povedia, že za...