Na čo si dať pozor v Google Ads reklamách
Správne nastavené Google Ads reklamy šetria financie a zvyšujú šance na konverziu. Hoci veľa úloh už do rúk preberá umelá inteligencia a strojové učenie, sú tu stále veci, ktoré treba nastavovať a sledovať.
Nastavte si správne konverzie
Pred spustením inzercie si vždy stanovte jasné ciele, ktoré chcete dosiahnuť. Ak je vaším cieľom stiahnutie ebooku, nákup či odoslanie formulára, treba tieto ciele nastaviť a na ne optimalizovať potom reklamu.
V Google Ads účte si nastavíte konverzie prostredníctvom kódu – skriptu, ktorý vám systém vygeneruje. Ten umiestnite na webstránku podľa pokynov, či už cez Google Tag Manager, cez plugin, modul alebo priamo do kódu stránky. Ideálny stav je, ak si nastavíte viacero konverzií a tie potom sledujete.
Napríklad, ak prevádzkujete eshop, tak odporúčame nastaviť základné konverzie – pridanie do košíka, prechod do pokladne, zadanie údajov a nákup. Samozrejme, môže byť ich aj viac.
Ciele môžu byť tiež kliknutie na kontakt, nedokončenie vypĺňania formulára, čas strávený na stránke a podobne.
Ak nemáte nastavené konverzie alebo sú nastavené nesprávne, ťažko sa potom optimalizujú reklamy na dosiahnutie vašich cieľov. Google dnes odporúča využívať čo najviac najnovší typ kampane – Performance Max.
Kampaň využíva na maximum získané dáta a podľa nich pracuje ďalej a cieli reklamy. Čím sú vstupy kvalitnejšie, tým lepší výkon kampaň podáva.
Venujte sa vyhľadávaným výrazom a nerelevantné kľúčové slová označte ako vylučujúce
Pri vyhľadávacích reklamách sa treba starať pravidelne o stav kľúčových slov a sledovať vyhľadávané výrazy. Vaša reklama sa totiž môže zobrazovať na rôzne voľné kľúčové slová a výrazy.
Aj na také, ktoré ste priamo nezadali medzi kľúčové slová reklamy. Ak nesúvisia s vašou ponukou – inzerciou, treba ich označiť ako vylúčené. Na základe toho sa na takéto frázy nebude reklama zobrazovať a vy ušetríte časť financií.
Mnohokrát sa objavujú výrazy ako domáci, zadarmo, bazár skúsenosti, recenzia a podobne. To sú kľúčové slová, na ktoré pravdepodobne nechcete, aby sa zobrazovali vaše reklamy. Preto je potrebné ich zo zoznamu vyradiť. Záleží však aj na vašej stratégii. Zvážte to a pustite sa do označovania nepotrebných a nerelevantných kľúčových slov.
Pracujte s publikami
Základom efektívnej práce s Google Ads je prepojenie s účtom Google Analytics a umiestnenie remarketingového tagu na webstránku.
Prepojenie s Google Analytics vám umožní vytvárať rôzne publiká na základe získaných dát. Podľa toho potom môžete prispôsobovať aj zobrazovanie reklám.
Napríklad si vytvorte publikum ľudí, ktorí strávili nejaký čas na stránke alebo sa registrovali do aplikácie. Možností je veľa.
Pre efektívnosť reklamy odporúčame používať aj remarketing. Vytvorte si remarketingový list a zbierajte publikum, na ktoré následne zacielite relevantnú reklamu.
Pri eshopoch odporúčame spustiť dynamický remarketing, ktorý zobrazuje napríklad obsah košíka a motivuje dokončiť nákup.
Rozpočet je dôležitý, inak kampane živoria a sú bez výkonu
Google Ads využíva vo veľkej miere strojové učenie. Na to potrebuje dáta, ktoré získava zobrazovaním reklám a vyhodnocovaním, svoje tu však zohrávajú aj ďalšie faktory.
Aby sa reklamy rozbehli, získali dáta a správne fungovali, potrebujete investovať do rozpočtu. Napríklad kampaň Performance Max sa neoplatí spustiť za menej ako 10 eur na deň. Stáva sa, že s nižšou sumou sa jednoducho nerozbehne. Naopak, search kampaň v udržiavacej fáze môžete ponechať aj na úrovni 2 €/ deň. Závisí však tiež od segmentu, v ktorom sa pohybujete. Ak je cena za klik euro či dve, tak tu veľa vody nenamútite.
Čím vyšší rozpočet, tým vyššia šanca, že sa reklamy rozbehnú, začnú podávať výkon a napĺňať vaše ciele.
Ak nemáte dostatok financií na Google Ads kampane, odporúčame vytvoriť jednu veľkú kampaň a do nej vložiť financie. Neoplatí sa ich drobiť na menšie kampane, ktoré by priniesli menej osohu ako jedna veľká kvalitná kampaň.
Na akú krajinu cielite?
Často sa stáva, že kampaň je správne nastavená, prináša nejaké výsledky, ale… kontrolou zistíme, že cielime na úplne iný štát, ako sme mali v pláne.
Vždy preto radšej kontrolujte cielenie lokality – geolokácia je dôležitá. Ceny klikov sú pre každú krajinu iné, spravidla vyššie. Už sme sa stretli aj s tým, že klient v účte cielil na celý svet, čo pochopiteľne neprinášalo žiadne výsledky, len spotrebovalo kredit.
Zobrazujte vašu reklamu tam, kde treba
Google Ads sa snaží reklamu doručovať na všetky miesta, s ktorými spolupracuje. Stáva sa tak, že reklama sa neefektívne zobrazuje aj v placementoch, ktoré pre vás nie sú dôležité. Alebo nechcete, aby sa vaša reklama zobrazovala na konkrétnych stránkach.
Zo zobrazovania reklám tak môžete vylúčiť rôzne placementy, online hry či detské videá. Odporúčame sledovať miesta, kde sa reklama ukazuje a podľa toho zvážiť vylúčenie jednotlivých placementov. Šetrí to rozpočet.
Neberte všetkom čo vám Google ponúka v odporúčaniach
Google pravidelne v účte v Odporúčaniach zobrazuje tipy, ktoré by vašim reklamách mohli pomôcť zvýšiť efektivitu. Najčastejšie ide o zvýšenie rozpočtu, kde Google aj ukazuje predikciu, ako a v čom zmena prinesie lepšie výsledky. Negarantuje však, že to tak bude.
Medzi tipmi sa objavujú vylepšenia konverzií, podkladov do reklám či rôzne ďalšie úpravy. Napríklad pre eshopy to býva zmena na ROAS. Nie vždy však tieto zmeny prinesú, to čo Google avizuje.
Odporúčame vždy zvážiť jednotlivé odporúčania a rozhodnúť sa. Stáva sa totiž, že ak zmeny neprinášajú želané výsledky, treba kampaň nastaviť odznova. Ak odporúčania od Google nechcete využiť, kliknite na odmietnuť.
Na odstraňovaní chýb a nedostatkov v Google účtoch pracujte pravidelne. Ak sa vám čosi nepozdáva, sú slabšie výsledky oproti predchádzajúcim obdobiam, hľadajte príčiny. Vždy však majte na zreteli aj objektívnu situácia – počas sviatkov sa ľudia v online správajú inak ako v bežné dni. Podobne je to aj so sezónnou ponukou.