Väčšina z nás sa každodenne stretáva s reels videami na viacerých sociálnych sieťach. Hlavnou funkciou týchto často zábavných videí je zvýšiť dosah a osloviť väčšie publikum. Reels boli inšpirované sociálnou sieťou TikTok, ktorá je plná krátkych videí. Dnes sa spolu pozrieme, ako reels natáčať.
Návod na vytvorenie reels videa:
- Po otvorení aplikácie Instagram, otvorte svoj profil a kliknite na + v hornom pravom rohu
- Vyberte možnosť Reels/Filmový pás
- Vyberte si hudbu pre svoj reel
- Natočte video alebo pridajte klipy do videa v maximálnej dĺžke 90 sekúnd
- Po nahratí videa môžete pridať text, efekty alebo nálepky
- Kliknite na tlačidlo Next/Ďalej
- Pridajte popis, #, lokalitu a označte ľudí
- Kliknite na tlačidlo Share/Zdieľať
Aby vaše reels videa zaujalo publikum a malo čo najlepšie dosahy, je dôležité naplánovať si štruktúru videa. Môžete použiť napríklad ZUV systém, ktorý má 3 časti:
1) ZAUJAŤ NA ZAČIATKU
Prvé 3-4 sekundy reels videa sú najdôležitejšie, pretože musia zaujať, aby sledujúci video ďalej dopozeral. Preto je kľúčové zaujať hneď prvým záberom. Odporúčame použiť napríklad:
- OTÁZKA PREKVAPIVÝM VÝROKOM – Vedeli ste že?…
- HLAVNÁ POINTA – Toto video je pre všetky XY…, Sme na mieste…
- ŠOKUJÚCA MYŠLIENKA – Prestaň scrollovať!… Stavím sa, že o tomto ste nevedeli!…
2) UDRŽAŤ V STREDE
V strede videa je dôležité ďalej udržať pozornosť sledujúceho, aby video dopozeral do konca. Tu sú viaceré tipy ako na to:
- UDRŽANIE POZORNOSTI – prihovoriť sa (voice over)
- RÝCHLE STRIHY – dynamika, ktorá lepšie zaujme sledujúceho
- TRENDOVÁ HUDBA A TRENDY- vhodne zvolená hudba, ktorá je v trendoch dokáže zvýšiť pravdepodobnosť, že váš reels uvidí väčší počet ľudí.
3) VYZVAŤ NA KONCI
Koniec reels videa slúži na vyzvanie k akcii (call-to-action). AK ĽUDÍ DOSLOVNE A PRIAMO VYZVETE NA AKCIU VIETE, ZÍSKAŤ AŽ O 380% VIAC KLIKNUTÍ.
POVEDAŤ MÔŽETE NAPRÍKLAD:
- Ak sa vám video páčilo, dajte like a sledujte ma!
- Co by vás ešte zaujímalo? Napíšte otázky do komentárov!
- Pre viac obsahu ma nezabudnite sledovat!
- Pošlite toto video svojim známym!
Buďte konzistentní a zdieľajte hodnotný obsah
Konzistentnosť je kľúčom k úspechu. Vytvorte si plán príspevkov a určite si dni, kedy budete Reels natáčať a zdieľať. Naplánujte si, kedy chcete divákov zabaviť a kedy vzdelávať.
Pamätajte, že každé Reels by malo mať pre diváka pridanú hodnotu. Tá zabezpečí, že sa používateľ pri vašom obsahu zdrží dlhšie.
Využívajte brand manuál
Aby boli vaše Reels na prvý pohľad rozpoznateľné, musíte sa odlíšiť. K tomu vám pomôže brand manuál. Vo videách sa snažte použiť:
- Firemné farby
- Firemný font
- Komunikujte tónom vašej značky
Tieto prvky odporúčame využívať naprieč celým Instagramom (a nielen tam), aby bola celá komunikácia jednotná.
Pozor na hudbu!
Pokiaľ vás zaujíma len organický dosah používajte trendovú hudbu, ktorá vás dokáže lepšie dostať do feedu ľudí, ktorý vás nesledujú. Ale pozor! pokiaľ video plánujete podporiť, trendová hudba môže byť pre vás problém. Nemáte od nej licenciu a teda žiadne práva na jej používanie v reklame. V tomto prípade treba používať hudbu s licenciou, ktorú si stiahnete na rôznych “fotobankách”.
Recyklujte
Máte Reels, ktoré dosiahlo vysoký dosah a množstvo interakcií? Neváhajte ho zopakovať! Natočte ho v inom prostredí alebo s mierne upraveným posolstvom. Na opakovanom využití obsahu nie je nič zlé – v skutočnosti je to múdra taktika. Pokiaľ sa vám osvedčila nejaké edukatívne video, vytvorte z neho rubriku. Ak tvoríte obsah pravidelne, ani vaši najvernejší fanúšikovia si nepamätajú každé zdieľané Reels. Opakovaním úspešného formátu môžete ušetriť čas, posilniť svoje kľúčové posolstvo a osloviť nové publikum. Len nezabudnite vždy pridať niečo nové, aby bol obsah stále svieži a pútavý.
Ak si s reelskami stále neviete rady, kontaktujte nás a my vám už so správou vašich sociálnych sietí pomôžeme.