Ako sme získali za tri dni 1000 potenciálnych zamestnancov pre automotive a prečo to nebolo dobré.
Ako získať v lete 2019 ľudí na pozíciu operátor výroby do segmentu automotiv? „To je nemožné, nereálne,“ šepkalo sa po agentúre. Noviny denne prinášali informácie o nedostatku ľudí do všetkých pozícií. Klient však potreboval v krátkom časovom horizonte spustiť ďalšiu prevádzku a chýbali mu ľudia. Pustili sme sa do toho.
Rozpočet pre naštartovanie kampane je kľúčový
Na HR kampaň sme dostali zaujímavý rozpočet, s ktorým sme vedeli pružne narábať a distribuovať ho do rôznych reklamných formátov. Ako platformu pre cieľové skupiny sme zvolili Facebook, Instagram, SMS komunikáciu a neskôr sme pridali aj Google Ads. K dispozícii sme mali veľmi jednoduchú Landing Page so základnými informáciami o pracovnej pozícii a s kontaktným formulárom. Napísali sme texty v slovenskom a maďarskom jazyku.
Vizuály, ktoré sme mohli použiť, nič o pracovnej pozícii nenapovedali. Preto sme pripravili niekoľko sérií textov pre cieľové skupiny, kde sme vyzdvihli platové a pracovné podmienky, zamestnanecké benefity a benefity, ktoré najviac daných ľudí zaujímajú. Pre všetkých uchádzačov sa ťahákom stal nástupný bonus, ktorý im spoločnosť vypláca postupne počas jedného roka.
Potrebujete kontakty? Lead Generation a Messenger Ads fungujú najlepšie
Pre Facebook sme zvolili kampane s cieľom Lead Generation, Messenger a konverzné kampane. Upravili sme potrebné cielenie a prežili sme nekonečné schvaľovanie od Facebooku. Nasledujúci deň mal klient k dispozícii 250 kontaktných údajov. Dostali sme pochvalu. Klient ale na takýto nápor nebol personálne pripravený. Poprosil nás o zníženie počtu.
Postupne sme pridali Messenger Bot a optimalizovali cielenie aj rozpočet v reklamách. Po tomto kroku sa počet kontaktov ustálil na 130 denne. Personálne oddelenie kontaktovalo každého uchádzača. Počet pohovor však nebol dostatočný.
Implikovaný Messenger Bot do Facebooku nám pomohol odfiltrovať ľudí, ktorí o prácu záujem nemali, ale len zo zvedavosti vypisovali kontaktný formulár alebo odpovedali na reklamné správy. Messenger Bot sme na základe najčastejších otázok pod reklamami vystavali tak, aby bol akousi formou krátkeho informačného pohovoru. Takto sme zistili základné údaje o uchádzačoch a následne im podľa toho zobrazovali ďalšie prípadné otázky a odpovede.
Rozosielanie SMS podľa lokalít sme použili ako aktivačnú kampaň
Súčasťou prvej fázy kampane bola tiež veľká SMS kampaň, ktorú sme údernými textami cielili na zamestnancov iných podobných firiem v regióne.
Pristúpili sme k výmene obrázkov, kde boli zachytení reálni ľudia vo výrobe a nahradili sme aj texty. Kvalitu leadov to však neovplyvnilo. Hoci množstvo ľudí prejavilo záujem o pohovor, nakoniec sa naň nedostavili. Tento fakt sme ale ovplyvniť nevedeli.
Počas celej kampane sme intenzívne odpovedali na otázky a komentáre. Keďže už predtým, ako sme prevzali Facebook page od klienta, bolo na nej množstvo vulgárnych príspevkov, vopred sme si stanovili kritériá, podľa ktorých sme mazali, skrývali a nereagovali na komentáre. Tým sa práca editora na Facebooku veľmi uľahčila a zjednodušila.
Výsledok celej HR kampane bol z pohľadu agentúry výborný. Zaznamenali sme obrovský nárast dopytov a kontaktov, súčasne tiež zlepšenie pozície firmy v segmente a počet prijatých uchádzačov narástol.
Preto klient pristúpil aj k tretej fáze kampane, ktorá sa už niesla v miernejšom tóne. Pracovné miesta naplnil, pre zvýšenú fluktuáciu ľudí v automotive, však hľadá aj naďalej.
Štatistiky a ďalšie dôležité čísla z kampane nájdete v našej prípadovej štúdii.