Ako uspieť na Instagrame. Stačí iba fotka, video, stories, fotka, video…? Takto už veľa vody nenamútite. Iba ak maslo na hlavu. Spísali sme niekoľko účinných tipov, ktoré vám pomôžu pri budovaní instagramového profilu a fanúšikovskej základne.
edit. 16.12.
Ďalšie tipy ako pracovať s Instagramom a užívať si úspech
Instagram sa postupne mení na miesto, kde sa okrem perfektných fotiek začína výborne dariť obchodu. Funguje Instagram shopping, označovanie produktov v príspevkoch alebo spolupráca s influencermi. Ak ste zatiaľ vo fáze publikovania Stories a fotografií, prejdite na vyšší level a začnite cez Instagram predávať.
Skontrolujte stav vášho účtu na Instagrame
Instagram rozlišuje dva typy účtov. Súkromný a firemný. Ak je vaša firma stále na osobnom profile, prepnite ju v nastaveniach na firemný účet. Na správu reklám a cielenia využíva Instagram vlastný reklamný systém, ale pre spustenie katalógu musíte mať Instagramový účet prepojený s Facebook Business Managerom. Natiahnite produktový katalóg ( xml feed) do Biznis Managera a pripojte ho k Instagramu. Tento krok je dôležitý, pretože vám umožní označovať produkty v príspevkoch. Pre prípravu XML feedu využite niektorú z externých aplikácií. Nám sa osvedčilo Mergado. Prípadne vám váš programátor vygeneruje podľa parametrov, ktoré Facebook požaduje správny XML feed. Pri načítavaní Facebook automaticky spraví kontrolu a zobrazí chyby, ktoré treba opraviť.
Reklamy na Instagrame cez Facebook Business Manager
Ak máte prepojený Instagram s Facebookom, dokážete publikovať jednoduchým spôsobom príspevky na Facebook aj na Instagram (aj bez použitia mobilu). Prejdite do nástrojov publikovania a vyberte si, na ktorej platforme chcete zverejniť svoj príspevok. Publikovať príspevok môžete aj tak, že najskôr zverejníte post pre Facebook a potom zase pre Instagram, ktorý doplníte o hashtagy, prípadne upravíte text prispôsobený Instagramu.
Pri príprave reklám cez Facebook Business Manager využívajte custom nastavenie placementu. Pripravte si vopred správne rozmery pre Stories, pre štvorec a ďalšie rozmery. Je to dôležité, aby ste sa správne zobrazovali v jednotlivých kanáloch.
Úpravy vizuálov v jednotlivých placementoch môžete spraviť aj cez orezanie fotografie. Nie vždy to však vyzerá dobre, spravidla závisí od grafika, ako navrhne fotografiu.
Poslednou možnosťou je ponechať všetko na reklamný systém. V niektorých momentoch môže fotografiu zamietnuť a vo vybraných placementoch ju nezobrazí. Napríklad v Stories môže fotografia vyzerať veľmi podivne. Vždy si pre istotu prezrite náhľady a v sporných prípadoch buď vypnite daný placement alebo dajte grafikovu fotografiu upraviť na správne rozmery.
Ako písať texty pre Instagram?
Ak sa pohybujete na sociálnych sieťach, určite ste pocítili značný rozdiel medzi komunikáciou na Instagrame a Facebooku. Kým Facebook sa stal viac-menej predajným kanálom, na Instagrame sa otvoril veľký priestor pre trefné, presne cielené texty. Inšpirujte sa najlepšími influencermi, sledujte spravodajské portály, hercov, politikov, novinárov aj marketérov. Čo už sa dá sledovať pri osobných profiloch politikov, či novinárov? Ich spôsob komunikácie, sledovanie „story“ pri ktorých môžete byť vždy na mieste diania. Či už v pojednávacej miestnosti, na pôde vlády, v Prezidentskom paláci alebo na audencii u pápeža. Mrknite si profily: @zuzana_caputova, @adamvalcek alebo @todovamonika.
Vďaka Instagramu môžete ihneď reagovať, komunikovať. Skúste nájsť, koho komunikácia vám bude najviac vyhovovať. A samozrejme, tvorte storíčka aj vy a využite ich pre prezentáciu vašich služieb. Nezabudnite si vybrané Stories pripnúť v Instagrame, aby každý follower mal šancu zistiť o vás to najdôležitejšie. A ako prezentovať vlastné produkty? Ak ste väčšia firma, inšpirujte sa napríklad profilom @tchibo_sk, @martinus_sk. Ak mate biznis s vlastnými produktami, pozrite si, ako prezentuje svoje produkty vaša konkurencia.
Ak nemáte 10-tisíc followerov, zo Stories sa vaši fanúšikovia nedostanú na vašu stránku. Ide o tzv. swipe – to znamená, že potiahnutím sa im otvorí webstránka. Nevešajte hlavu, ak spustíte Stories cez reklamu, tak sa svajpne každý. Obľúbená a často využívaná funkcia Instagramu sú „otázky v storíčkach“. Ponechajte vášmu publiku priestor spýtať sa vás, čo chcú, spravte anketu a zisťujte výsledky.
Dlhé alebo krátke texty?
A čo texty? Už ani dlhé texty nie sú na Instagrame ničím nezvyčajným. Autor v nich píše svoje pocity, vyjadruje sa k určitej problematike (napríklad životný štýl, móda, strava, ekológia) a ak je príspevok komerčný, nenápadne v ňom odprezentuje aj produkt. Môže ísť o čokoľvek. Od ekologického pracieho prostriedku, až po odprezentovanie celej firmy alebo lokálneho výrobcu vín. Pozrite si, ako spolupráce prezentuje @tatianazidekova alebo @sissque. Influenceri s veľkým počtom skladovateľov sú zárukou, že sa k vám do eshopu zákazníci prekliknú a nakúpia. Aj vo svete Instagramu však platí, čím viac inovácie, tým lepšia odozva publika. Reklama môže byť vtipná, dôkazom je @fero_joke. Hľadajte, skúmajte, veľa čítajte, pozerajte tých najlepších na Instagrame. Nemusia to byť len veľkí influenceri. Aj mikroinfluenceri vás môžu inspirovať a nakopnúť.
16.12. 2020
Pôvodný text:
Začíname s Instagramom
Na začiatku potrebujeme definovať základné hashtagy, ktoré budeme používať. Musí to byť niečo, čo nás charakterizuje, ale súčasne aj upúta pozornosť. Určite tento krok nedofláknite. Použitie správnych hashtagov je jeden z dôležitých krokov, ako uspieť a zaujať na Instagrame. Skombinujte logiku s pocitmi a máte to 🙂 Instagram, to sú predsa najmä emócie.
Čo s fotkami?
Vyberte tú najlepšiu, dolaďte ju cez nástroje zlepšovania. A zvoľte si filter, ktorý budete používať. Ak je fotografia geniálna, tak filter nepotrebujete, ale zase – fanúšikovia filtre milujú. A vaše fotky dostanú iný a možno aj vzrušujúcejší nádych.
Kedy mám postovať?
Poprezerajte si štatistiky, kde sú vaši fanúšikovia najčastejšie na Instagrame. Podľa aktuálnych údajov od spoločnosti Zoomsphere, trávia denne na profile približne 15 minút. Zvoliť môžete aj metódu pokus / omyl a potom vyhodnotiť a nájsť si správny čas postovania.
Robte Storíčka.
Stories sú fantastické, ak sú fantastické. Cez ne môžete rozosmiať, dojať či roztúžiť. Nedávno prešli zmenami a Instagram ich vylepšil a pomohol tak aj biznis účtom ponúkať svoje služby a tovary na predaj.
Zasponzorujte príspevky.
Instagram upravil trocha algoritmus a príspevky zobrazuje podla engagementu. To znamená, že menej zaujímavý príspevok uvidí menší počet užívateľov. Takže jeho dosah môžete vylepšiť sponzorovaním. Spustíte to cez Facebook Business Manager. Ale my to urobíme za vás.
Sledujte trendy.
Instragram sa dynamicky vyvíja, patrí sem všetko, čo je nové. Po tom túži väčšina fanúšikov. Možno sa vám niektoré novinky budú zdať nezmyselné, ale Instagram vie, čo robí. Silný nápad v kombinácii s inováciou vám prinesie množstvo nových follower. Pretože originálny a nečakaný virál vždy funguje. Ale ten sa nedá vyrobiť na objednávku, všakže 🙂
…a objavujte stále nové spôsoby a finty, ktoré upútajú pozornosť fanúšikov.
Nestíhate to? Pre váš Instagramový profil pripravíme komunikačnú stratégiu a príspevky, ktoré fungujú.
Toto si zapamätajte: Podľa aktuálnej štatistiky od Zoomsphere (marec 2019) je na Instagrame 90% fanúšikov vo veku do 35 rokov.