Ako vyskladať predajnú stránku

od | jún 30, 2023

Predajná stránka je jedna z najdôležitejších súčastí webových stránok alebo eshopu. Jej cieľom je odprezentovať a ponúkať produkty. Priviesť návštevníka až k nákupu a premeniť ho na zákazníka. Ideálne takého, ktorý sa vráti, pretože sa mu váš produkt páči a je s ním spokojný.

Zaujmite a udržte pozornosť

Výstižný headline a informatívny perex sú zárukou, že relevantného návštevníka vašej predajnej stránky zaujmete. Dobré texty sú čitateľné, nabité informáciami a neobsahujú žiadny balast. Je z nich zrejmé, že rozumiete tomu, čo ponúkate a predávate. Ak sa zákazník dostane cez váš perex, tak je veľký predpoklad, že bude pokračovať v prezerané webovej stránky. Okrem kvality textu tu však zohráva úlohu tiež rýchlosť stránky, rozloženie textu a obrázkov, CTA prvky, ktoré navigujú a motivujú k ďalším aktivitám na webovej stránke.

Jednoducho, v tomto prípade žiadne metafory či obraznosti sa nehodia. Zrozumiteľné a komplexné informácie sú nadovšetko. Odprezentuje pozitívne vlastnosti, ale nebojte sa zmieniť aj o negatívach.

Pozor na štruktúru a kvalitu obsahu

Pokiaľ je štruktúra a obsah stránky nekvalitný a neprispôsobený smartfónom, bounce rate (odchodovosť zo stránky) rastie. Ani vám by sa nechcelo zostávať na webke, ktorá sa na vašom displeji zobrazuje nesprávne alebo len polovične a musíte ju neustále zmenšovať, aby ste si prečítali a videli, čo je na nej. Nehľadiac na fakt, že získavate pocit, že už potrebujete nové okuliare 😊

Takže: každá stránka musí byť optimalizovaná nielen na desktop, ale aj displej smartfónu. Vždy si otestujte, ako vaše stránky vyzerajú v mobile.

Nastavte si ciele predajnej stránky

Cieľom predajnej stránky je samozrejme nákup. Nie je to však jediný cieľ, ktorý by sme mali sledovať. Medzi ďalšie ciele si môžeme zvoliť napríklad:

  • Stiahnutie ebooku
  • Registrácia do newslettra
  • Odoslanie kontaktného formulára
  • Telefonát
  • Scrolovanie stránky a prekliknutie sa na ďalšiu stránku
  • Kliknutie na CTA prvky
  • Prezretie produktu

a ďalšie ciele.

Každý cieľ má svoju hodnotu a podľa toho ich aj rozdeľte. Ak sledujete tieto ciele v Google Analytics alebo prostredníctvom konverzií nastavených v Google Ads, využívajte ich na zlepšenie optimalizácie reklám. Pravidelne vyhodnocujte, upravujte, optimalizujte nielen reklamy, ale tiež obsah.

Zabudnite na Cicera a iných profi rečníkov

Pri produktovej stránke platí zlaté pravidlo – pravidlo obrátenej pyramídy. To, o čom je produkt, musíte povedať zákazníkovi na prvú šupu. Inak povedané, kým Cicero a iný skvelí rečníci začínali svoje príhovory zoširoka a k pointe sa dostávali postupne, v prípade predajnej stránky je to naopak. Pointa musí ísť ako prvá. Podobne to funguje aj v novinách. Úvod musí byť odpal. Začiatok predajnej webovej stránky si preto poriadne premyslite a spravte ho najlepšie ako viete.

Na displeji: Najdôležitejšia časť webovej stránky

Berme samozrejme vždy do úvahy aj priestor, ktorý po prekliku či už z organického vyhľadávania alebo z reklamy vidí návštevník. To je časť webky, ktorá sa zobrazuje na displeji smartfónu na monitore notebooku alebo počítača. Tejto časti venujme pozornosť a prepracujme ju na maximálne možnú mieru, tak aby sme pozornosť návštevníka udržali. Vždy však s citom pre relevantnú cieľovú skupinu.

Tvorte vzťahy so zákazníkmi

Cenotvorba je jeden zo základných pilierov predaja. Ak ste cenovo lepší ako konkurencia, zákazníci sa k vám pohrnú. Nie je to však pravidlo a navyše z dlhodobého hľadiska ťahať biznis na nízkych cenách tiež nie je cesta k úspechu. Hoci cenové porovnávače môžu naznačovať čosi iné.

Buďte výnimoční: kvalitné vzťahy sú dlhodobou zárukou biznisu

Ak nie je váš produkt výnimočný na trhu, sústreďte sa na budovanie kvalitných vzťahov so zákazníkmi. Ideálne vzťah nielen k vašej značke, ale tiež k produktom, ktoré ponúkate. Pozitívny vzťah zákazníka k produktu je ideálny žiadaný stav každého predajcu. Nevyžaduje si totiž neustále experimentovanie s cenou či s rôznymi akciami, ale je stabilný.

Najnižšia cena nie je konkurencie schopnosť, ale cesta k zániku

Ak nájdete optimálnu cestu pre cenotvorbu v mori konkurencie, vyhrali ste. Podpora tohto procesu spočíva v ďalších kvalitných službách, pre ktoré sa rozhodnú zákazníci využiť práve vaše služby. A vďaka tejto kvalite sa aj vrátia znova k vám. Takáto stratégia sa nám javí ako najstabilnejšia a dlhodobo udržateľná. Vyžaduje si úsilie, ktoré sa vám však bohato vráti. To, aký vzťah nadviažete so zákazníkmi, závisí len od vás.

Predajná stránka: Zoznámte návštevníkov so službami a produktmi, ktoré ponúkate

Či už privediete na stránku návštevníkov z organického vyhľadávania alebo z reklamy, musíte udržať ich pozornosť. Grafikou, kvalitným textom, cta prvkami. V dnešnej dobe je to veľmi náročné, pretože používanie smartfónov oslabilo naše vnímanie a udržať pozornosť je veľmi náročné. Spravidla človek pri čítaní neznámeho textu stráca pozornosť po štvrtom slove. Píšte texty preto:

  • Zrozumiteľne a výstižne
  • Stručne a jednoducho
  • Pútavo

Píšte zrozumiteľne pre svoju cieľovku. Žiadne obkľuky či obchádzanie. Napíšte to tak, aby bolo jasné, čo zákazník kúpou získa. Tak, aby tomu porozumel na prvé prečítanie a po prečítaní textu zákazník klikol na CTA button Nakupovať. To by mal byť hlavný cieľ vašej predajnej stránky.

Potrebujete pripraviť predajné stránky alebo komplexne zabezpečiť eshop? Využite naše skúsenosti v oblasti e-commerce. Hľadáme najlepšie možné a dostupné riešenia pre každý segment.

Autor: Rastislav