Predajná stránka je jedna z najdôležitejších súčastí webových stránok alebo eshopu. Jej cieľom je odprezentovať a ponúkať produkty. Priviesť návštevníka až k nákupu a premeniť ho na zákazníka. Ideálne takého, ktorý sa vráti, pretože sa mu váš produkt páči a je s ním spokojný.
Zaujmite a udržte pozornosť
Výstižný headline a informatívny perex sú zárukou, že relevantného návštevníka vašej predajnej stránky zaujmete. Dobré texty sú čitateľné, nabité informáciami a neobsahujú žiadny balast. Je z nich zrejmé, že rozumiete tomu, čo ponúkate a predávate. Ak sa zákazník dostane cez váš perex, tak je veľký predpoklad, že bude pokračovať v prezerané webovej stránky. Okrem kvality textu tu však zohráva úlohu tiež rýchlosť stránky, rozloženie textu a obrázkov, CTA prvky, ktoré navigujú a motivujú k ďalším aktivitám na webovej stránke.
Jednoducho, v tomto prípade žiadne metafory či obraznosti sa nehodia. Zrozumiteľné a komplexné informácie sú nadovšetko. Odprezentuje pozitívne vlastnosti, ale nebojte sa zmieniť aj o negatívach.
Pozor na štruktúru a kvalitu obsahu
Pokiaľ je štruktúra a obsah stránky nekvalitný a neprispôsobený smartfónom, bounce rate (odchodovosť zo stránky) rastie. Ani vám by sa nechcelo zostávať na webke, ktorá sa na vašom displeji zobrazuje nesprávne alebo len polovične a musíte ju neustále zmenšovať, aby ste si prečítali a videli, čo je na nej. Nehľadiac na fakt, že získavate pocit, že už potrebujete nové okuliare 😊
Takže: každá stránka musí byť optimalizovaná nielen na desktop, ale aj displej smartfónu. Vždy si otestujte, ako vaše stránky vyzerajú v mobile.
Nastavte si ciele predajnej stránky
Cieľom predajnej stránky je samozrejme nákup. Nie je to však jediný cieľ, ktorý by sme mali sledovať. Medzi ďalšie ciele si môžeme zvoliť napríklad:
- Stiahnutie ebooku
- Registrácia do newslettra
- Odoslanie kontaktného formulára
- Telefonát
- Scrolovanie stránky a prekliknutie sa na ďalšiu stránku
- Kliknutie na CTA prvky
- Prezretie produktu
a ďalšie ciele.
Každý cieľ má svoju hodnotu a podľa toho ich aj rozdeľte. Ak sledujete tieto ciele v Google Analytics alebo prostredníctvom konverzií nastavených v Google Ads, využívajte ich na zlepšenie optimalizácie reklám. Pravidelne vyhodnocujte, upravujte, optimalizujte nielen reklamy, ale tiež obsah.
Zabudnite na Cicera a iných profi rečníkov
Pri produktovej stránke platí zlaté pravidlo – pravidlo obrátenej pyramídy. To, o čom je produkt, musíte povedať zákazníkovi na prvú šupu. Inak povedané, kým Cicero a iný skvelí rečníci začínali svoje príhovory zoširoka a k pointe sa dostávali postupne, v prípade predajnej stránky je to naopak. Pointa musí ísť ako prvá. Podobne to funguje aj v novinách. Úvod musí byť odpal. Začiatok predajnej webovej stránky si preto poriadne premyslite a spravte ho najlepšie ako viete.
Na displeji: Najdôležitejšia časť webovej stránky
Berme samozrejme vždy do úvahy aj priestor, ktorý po prekliku či už z organického vyhľadávania alebo z reklamy vidí návštevník. To je časť webky, ktorá sa zobrazuje na displeji smartfónu na monitore notebooku alebo počítača. Tejto časti venujme pozornosť a prepracujme ju na maximálne možnú mieru, tak aby sme pozornosť návštevníka udržali. Vždy však s citom pre relevantnú cieľovú skupinu.
Tvorte vzťahy so zákazníkmi
Cenotvorba je jeden zo základných pilierov predaja. Ak ste cenovo lepší ako konkurencia, zákazníci sa k vám pohrnú. Nie je to však pravidlo a navyše z dlhodobého hľadiska ťahať biznis na nízkych cenách tiež nie je cesta k úspechu. Hoci cenové porovnávače môžu naznačovať čosi iné.
Buďte výnimoční: kvalitné vzťahy sú dlhodobou zárukou biznisu
Ak nie je váš produkt výnimočný na trhu, sústreďte sa na budovanie kvalitných vzťahov so zákazníkmi. Ideálne vzťah nielen k vašej značke, ale tiež k produktom, ktoré ponúkate. Pozitívny vzťah zákazníka k produktu je ideálny žiadaný stav každého predajcu. Nevyžaduje si totiž neustále experimentovanie s cenou či s rôznymi akciami, ale je stabilný.
Najnižšia cena nie je konkurencie schopnosť, ale cesta k zániku
Ak nájdete optimálnu cestu pre cenotvorbu v mori konkurencie, vyhrali ste. Podpora tohto procesu spočíva v ďalších kvalitných službách, pre ktoré sa rozhodnú zákazníci využiť práve vaše služby. A vďaka tejto kvalite sa aj vrátia znova k vám. Takáto stratégia sa nám javí ako najstabilnejšia a dlhodobo udržateľná. Vyžaduje si úsilie, ktoré sa vám však bohato vráti. To, aký vzťah nadviažete so zákazníkmi, závisí len od vás.
Predajná stránka: Zoznámte návštevníkov so službami a produktmi, ktoré ponúkate
Či už privediete na stránku návštevníkov z organického vyhľadávania alebo z reklamy, musíte udržať ich pozornosť. Grafikou, kvalitným textom, cta prvkami. V dnešnej dobe je to veľmi náročné, pretože používanie smartfónov oslabilo naše vnímanie a udržať pozornosť je veľmi náročné. Spravidla človek pri čítaní neznámeho textu stráca pozornosť po štvrtom slove. Píšte texty preto:
- Zrozumiteľne a výstižne
- Stručne a jednoducho
- Pútavo
Píšte zrozumiteľne pre svoju cieľovku. Žiadne obkľuky či obchádzanie. Napíšte to tak, aby bolo jasné, čo zákazník kúpou získa. Tak, aby tomu porozumel na prvé prečítanie a po prečítaní textu zákazník klikol na CTA button Nakupovať. To by mal byť hlavný cieľ vašej predajnej stránky.
Potrebujete pripraviť predajné stránky alebo komplexne zabezpečiť eshop? Využite naše skúsenosti v oblasti e-commerce. Hľadáme najlepšie možné a dostupné riešenia pre každý segment.