Sedem dôvodov, prečo by ste mali zabudnúť na boost button pod príspevkami na Facebooku alebo ako z Facebooku vyžmýkať šťavu.
Boostni to! Určite ste to počuli aj vy. Jeden klik a váš príspevok uvidia tisíce ľudí, ktorí by sa o ňom inak nedozvedeli. Ale potrebujú ho vidieť práve oni? Možno vám dajú lajk, možno napíšu komentár či zazdieľajú informáciu pre svojich priateľov. A to je všetko. Iba lajky však váš biznis nepotiahnu. Ako teda postupovať, aby ste z Facebooku vyťažili maximum?
Boost button je marketingový trilobit z prvohôr
Každý z nás použil Boost button. Nie je sa za čo hanbiť. Je to rýchle, jednoduché, ale takisto aj neúčinné riešenie pre zvýšenie dosahu vášho príspevku. Facebook túto relikviu zo svojich začiatkov stále živí. Popri tom však vytvoril celú sieť možností, ako cieliť reklamu. A dotiahol to takmer k dokonalosti. Môžeme diskutovať, koľko toho skopíroval od Google a koľko Google od Facebooku. Časť marketérov vás bude presviedčať o tom, že cielenie na Facebooku je vyšperkované k dokonalosti a Google zaspal dobu (hoci i ten teraz ponúka smart riešenie a inteligentné kampane).
Prečo by sme mali zabudnúť na boost button?
Facebook dnes ponúka cielenie pre všetky možnosti získavania zákazníkov. Potrebujete zviditeľniť vašu značku? Zvoľte si objective brand awareness alebo reach. Chcete viac predávať? Pripravte konverzné kampane alebo rovno spustite cez katalóg dynamický remarketing. Máte blog a chcete zvýšiť čítanosť? Vyberte si z viacerých typov kampaní ako je zobrazenie cieľovej stránky či pozretie obsahu. Potrebujete kontakty? Skvele funguje Lead Generation kampaň.
Áno, ide to aj jednoduchšie. Napíšete si príspevok, postnete ho a ťuknete na boost button pod ním. Aj sám Facebook občas na to vyzýva. V tomto prípade je však cielenie natoľko široké a nezaujímavé, že váš príspevok sa dostane na miesta, kde ho ľudia nechcú. A vy predsa platíte za to, aby ho videli tí, ktorí oň záujem majú a chcú naň relevantne reagovať.
Vytvorte si Facebook Business Manager a cieľte presne
Facebook využíva rôzne algoritmy, preto sa kampane, ktoré vytvoríte v rozhraní Facebook biznis manažéra (Facebook Buisiness Manager), dajú cieliť veľmi presne. Ak si žiadate osloviť publikum podľa záujmov, sú k dispozícii. Facebook vám i sám napovie a dá návrhy na záujmy, ktoré môžete v zacielení kampane využiť. Spektrum je natoľko pestré, že v nich tromfuje aj Google.
Bez námahy: Facebook si v konverzných reklamách najlepšie poradí sám. Vyskúšajte to!
Iný spôsob je ponechať Facebook, aby si sám strojovým učením a algoritmom vytvoril publikum, ktoré bude najlepšie konvertovať. Na to, aby sa funkcia správne rozbehla však kampaň potrebuje dostatok dát a konverzií , čas niekoľko dní a minimálny rozpočet na jeden deň aspoň 10 eur. Na vás je len zadefinovať si lokalitu či vekovú hranicu. Kým si však Facebook nastaví algoritmus, tak to trvá a vy sa obrňte trpezlivosťou.
Vytvorte správne publikum. Facebook je dobrý našepkávač
Do kampaní môžete použiť publiká z ľudí, ktorí navštívili vašu stránku, ktorí si klikli na vaše predchádzajúce Facebook posty, či videli vašu reklamu, udalosť, klikli, lajkli, komentovali alebo urobili iné vopred definované kroky na vašej stránke.
Eshopy zažívajú zlaté časy. Katalóg produktov doručí Facebook potenciálnym zákazníkom
Podobne môžete využiť katalóg produktov. Priamo do Facebooku natiahnete váš xml feed z eshopu. Predtým však upravte niektoré parametre, ktoré si Facebook vyžaduje pre správne zobrazovanie. Podobne ako Google Shopping. S úpravou SML feedu vám pomôže programátor alebo to jednoducho spravte sami v aplikácii Mergado. Potom už je postup ľahký. Vytvoríte si kampaň a sami sa rozhodnete, či bude fungovať ako dynamický remarketing alebo vám vyhľadá nových zákazníkov. Vďaka rôznym custom riešeniam v kampani Katalóg si môžete nakombinovať, komu sa reklama zobrazí. Určite zasiahnite ľudí, ktorí si produkt nielen prezreli, ale si ho aj vložili do košíka, či odišli pred dokončením objednávky.
Správna voľba: Dobrá stratégia prináša konverzie
Možností kombinácií reklamných formátov na Facebooku je veľmi veľa. Záleží od stratégie, ktorú si zvolíte a aký je váš cieľ. Pre správne fungovanie kampaní, odporúčame vždy kombinovať viacero objectives.
Však sú takéto sofistikované kampane lepšie, ako iba jednoduchý ale drahý klik na boost button pod príspevkom?
Radi vám pomôžeme s prípravou reklamných kampaní so zameraním na váš cieľ. Garantujeme zlepšenie vašich doterajších výsledkov.