Aký je rozdiel medzi Facebook a Google Ads?

od | aug 17, 2022

Facebook vs. Google. Aké sú hlavné rozdiely a kde sa oplatí investovať

Reklamné platformy Google a Facebook patria medzi najpoužívanejšie a najúčinnejšie v našom regióne. Pod Google patria ďalšie platformy ako YouTube či Shopping. Facebook zase v sebe zahŕňa aj Instagram či WhatsApp.

Základné rozdiely medzi Google a Facebookom

Azda každý marketér sa už stretol s otázkou, kde sa oplatí inzerovať viac. V sieti Google či na sociálnych sieťach? Univerzálna odpoveď neexistuje, každá platforma je špecifická, funguje odlišne a zasahuje rozdielnu cieľovku. Hoci aj tu nastáva prienik cieľových skupín.

Google Ads: Platené vyhľadávanie

Platené vyhľadávanie cez Google Ads zobrazuje vašu inzerciu na horných pozíciách vo vyhľadávači Google. To znamená, že na kľúčové slovo alebo frázu, ktoré užívateľ zadá do vyhľadávača mu Google zobrazí vašu reklamu.

O tom, ako tento proces funguje sme písali v našom blogu. Ak sa vaša reklama zobrazí užívateľovi a klikne na ňu, tak vám Google zúčtuje príslušnú sumu za kliknutie. To znamená, že platíte za kliknutie na reklamu.

Facebook: platená reklama

Pri platenej reklame na Facebooku a ďalších sociálnych sieťach sú isté podobnosti s Google Ads. Google však spravidla funguje na vyhľadávaní, kým Facebook a iné sociáne siete vyhľadávajú potenciálnych záujemcov.

Reklama na sociálkach sa zobrazuje podľa rôznych záujmov či správania. Vytvárať môžete podobné publiká či publiká z užívateľov, ktorí už u vás boli. Facebook berie do úvahy správanie užívateľa v online (čo robí aj Google, ale pre vyhľadávacie kampane je stále najdôležitejší vyhľadávací dopyt v podobe kľúčového slova alebo frázy).

Základný rozdiel medzi Facebookom a Google Ads je teda v tom, že Google Ads pomáha nájsť nových zákazníkov a Facebook novým zákazníkom pomáha nájsť vašu značku. Zdroj: https://www.wordstream.com/facebook-vs-google

Google Ads potiahne vašu online reklamu vo vyhľadávači

Koľko dopytov denne zadáte do Google? Veľa, však. A takto postupujú denne milióny ľudí. Publikum pre inzerciu je v tomto príde obrovské. Správne kľúčové slová alebo frázy dokážu na vašu stránku priviesť veľmi veľa potenciálnych zákazníkov. Vyhľadávanie je základná fáza aj pri nákupnom procese. Zákazník vtedy robí prieskum, hľadá ideálne riešenie.

Mnohí inzerenti sa z dôvodu nízkeho rozpočtu pokúšajú tento krok obísť, avšak aj tento by mal patriť do vášho marketingového mixu.

Google Ads ponúka dve hlavné možnosti inzerovania:
Vyhľadávaciu sieť
Obsahovú sieť

Pod nimi fungujú ďalšie možnosti, ktoré sme bližšie opísali v našom staršom blogu. V obsahovej sieti môžete napríklad zvyšovať povedomie o vašej značke prostredníctvom pútavých videí či zaujímavých bannerov.

Zmeny k lepšiemu v Google Ads

Novšie typy kampaní, ktoré Google postupne zavádza pre inzerentov už kombinujú a využívajú pre inzerciu obe siete. Kampaň typu Performance Max zobrazuje reklamy v oboch sieťach.

Žiada si však veľmi kvalitné podklady textové aj obrazové. Určite však naplní očakávania, pretože využíva pre svoje fungovanie umelú inteligenciu a strojové učenie. Vyskúšajte ju.

Google každú sekundu rieši viac ako 40 000 dopytov

Všetci vyhľadávame cez Google. Sú tu aj ďalšie vyhľadávače – napríklad Bing. Ale najväčší záber a silu má stále Google a nič nenaznačuje tomu, že by tomu malo byť v blízkej budúcnosti  inak. Viac podrobností o fungovaní Google Ads nájdete v našom staršom blogu.

Umelá inteligencia prichádza

Google čoraz viac používa umelú inteligenciu, čomu prispôsobuje aj svoje produkty. Tým dostávate do rúk perfektný nástroj na oslovenie nových zákazníkov.

Vysoký dôraz sa totiž kladie na presnosť výsledkov. To znamená, že celý proces od zadania vyhľadávacieho dopytu až po zobrazenie reklamy musí byť kvalitne spracovaný.

Google preto už pri tvorbe reklám automaticky dáva odporúčania pre zlepšenie výkonnosti (a nie je to len zvýšenie rozpočtu). Čím viac sa vaša inzercia blíži vyhľadávaciemu dopytu, tým lepšie pre vás.

Ďalšie dôležité faktory

Pri zobrazení inzercie vo vyhľadávači sú aj ďalšie dôležité faktory. Tým však teraz nebudeme venovať pozornosť. V skratke, nie je to len o výške vášho rozpočtu, ale tiež o kvalite Landing Page, na ktorú užívatelia z vašej reklamy prejdú po prekliku, o kvalitne samotnej reklamy a relevantnosti.

Ak chcete ušetriť rozpočet, dajte si záležať na kvalite a relevantnosti reklamy. Čím kvalitnejšia reklama, tým je vyššia pravdepodobnosť že sa vaša reklama zobrazí a nebude stáť veľa.

Google tieto faktory výrazne zohľadňuje. Ak je reklama horšej kvality, cena za preklik môže byť vyššia. Ceny kľúčových slov sú rôzne. Závisí od segmentu, v ktorom inzerujete a od množstva inzerentov, ktorí tieto kľúčové slová používajú.

Aká je cena za preklik?

Napríklad v IT segmente je cena za kľúčové slovo a následne preklik vyššia ako v segmente oblečenia. Vždy preto odporúčame sledovať výkonnosť jednotlivých vyhľadávaných dopytov, ich cenu a výsledky stanovených cieľov. Ak za kľúčové slovo a prekliknutie zaplatíte napríklad 3,5 €, ale prinesie vám to biznis, tak sa to oplatilo.

Ak však prekliky ostávajú prázdne a bez napĺňania cieľov, je potrebné zmeniť stratégiu a hľadať riešenie. Takže vyhodnocovať pravidelne výsledky reklám, sledovať všetky ukazovatele a byť stále v strehu.

O reklamnej platforme Google Ads a jeho možnostiach sú bližšie informácie aj tu. Prečítajte si ich alebo sa nám ozvite a prekonzultujeme s vami možnosti inzercie v Google vyhľadávači.

Sociálna sieť Facebook ako súčasť obchodnej stratégie

Facebook je sociálne sieť, ktorá ma zatiaľ stále najviac používateľov nielen na Slovensku. Patria poď ňu aj ďalšie platformy ako Instagram či WhatsApp.

Inzerentom sa tak otvárajú možnosti pre získanie nových publík a potenciálnych zákazníkov pre svoje produkty a služby.

Slováci trávia každý deň na Facebooku množstvo času (rovnako aj na Instagrame), preto potenciál pre získanie zákazníkov je veľmi vysoký.

Svedčia o tom aj štatistiky predajov tovarov a služieb prostredníctvom sociálnych sietí.

Poznáte vašu cieľovku naozaj dobre?

Oslovovať môžete cieľové skupiny podľa rôznych zameraní – záujmy, pracovné miesta, podobné publiká či remarketingové publiká, miesta bydliska a podobne. Facebook však odporúča vytvárať najmä široké publiká.

Podobne ako Google totiž čoraz viac využíva silu umelej inteligencie a pre získanie množstva relevantných dát potrebuje veľké publikum. Zužovanie prostredníctvom napríklad obmedzení záujmami mu príliš nevyhovuje. Umelá inteligencia si poradí sama. Tak píše Facebook a naznačujú to aj výsledky kampaní.

Podobné publiká: oslovte doteraz neznáme cieľové skupiny

Veľkou výhodou Facebookových reklám je vytváranie podobných publík. Vďaka pixelu (kódu), ktorý si umiestnite na vašu stránku, zozbierate údaje o užívateľoch. Z nich potom dokážete vytvárať rôzne publiká – a publiká im podobné.

To znamená, že ak predávate nábytok, tak si môžete vytvoriť publikum z ľudí, ktorí navštívili stránku s manželskými posteľami. Z tohto publika potom vytvoríte podobné publikum a môžete mu adresovať reklamu.

Takýchto publík môžete vytvárať veľké množstvo – podľa rôznych kritérií. Dosah vašich reklám sa tak výrazne zvyšuje. Samozrejme, v tomto prípade už zohráva úlohu aj rozpočet. Ak je denný limit na kampaň 5 eur, zázraky neočakávajte.

Pri reklame na Facebooku je dôležitá kreatíva. Máte len niekoľko sekúnd na to, aby ste zaujali. Teda, asi jednu sekundu Pozornosť ľudí v online neustále klesá a zaujať potenciálneho návštevníka vašej stránky je stále náročnejšie.

Reklama na Facebooku musí byť vizuálne príťažlivá

Kým vo vyhľadávači Google si vystačíte najmä s textovými reklamami, pri Facebooku je to náročnejšie. Ide o kombináciu textového a vizuálneho posolstva.

V záplave newsfeedu musíte pritiahnuť zrak užívateľa, ktorý scroluje Facebooku. Odporúčame preto pri tvorbe reklám využívať rôzne platformy – nielen statické obrázky, ale aj videá, gifká či galérie.

Pochopiteľne, dnes už musia všetky reklamné príspevky pôsobiť prirodzene, iba vtedy majú šancu zaujať čo najvyšší počet ľudí. Upozorňuje na to aj Facebook vo svojich sprievodcoch a aktualizáciách.

Napríklad videá by mal byť v štýle užívateľských príspevkov. Veľkú úlohu tu zohrávajú emócie.

Facebook osloví veľkú cieľovku

Ak je váš produkt či služba určená pre veľký okruh potenciálnych záujemcov, tak Facebook a ďalšie sociálne siete sú skvelým miestom, kde inzerovať. Facebook ponúka viacero typov kampaní a ich optimalizácií.

Môžete zviditeľniť značku či priviesť ľudí na stránku alebo rovno predávať tovar či získavať kontakty. Do účtu si nahráte váš produktový feed, z neho si povytvárate rôzne výbery. Môžete ich cieliť nielen na remarketingové publikum, ale tiež na nové publiká.

Tie Facebook vyhľadáva podľa toho, že tam cíti možnosť konverzie. Je to veľmi zjednodušený pohľad, ale približne takto to funguje. Ak poviete Facebooku, že chcete mať čo najviac ľudí na stránke, tak začne vyhľadávať ľudí, ktorí na túto stránku prídu.

Ak Facebooku napoviete, že chcete predávať, tak vyhľadáva potenciálnych zákazníkov. Funguje to, lebo využíva umelú inteligenciu a strojové učenie, ktoré neustále zdokonaľuje. Tento proces nabúral nové nariadenia s GDPR, ale i tak zostáva táto sociálna sieť jedným zo silných zdrojov prílevu zákazníkov. Prečítajte si viac o cielení zákazníkov na Facebooku.

Aká je cena reklamy na sociálnych sieťach?

Cena reklamy sa odvíja od mnohých faktorov. V tomto roku šli už ceny za reklamu smerom nahor.

Najdrahšie reklamy bývajú spravidla konverzné, ktoré potrebujú veľmi veľa dát pre rozbeh. Úlohu to ale zohráva aj kvalita reklamy. Facebook pravidelne upozorňuje, kedy je už kreatíva vyčerpaná a teda pre ďalšie použitie nedostatočná.

Na rozbehnutie konverznej kampane odporúčame minimálny denný kredit 10 eur. Podobne aj pri dynamickom marketingu volíme takýto rozpočet.

Následnou optimalizáciou kreatív a samotnej kampane sa dajú dosiahnuť nižšie ceny za reklamu a kvalitné výkony. Neustále treba sledovať výkon reklám a napĺňanie stanovených cieľov.

Google Ads aj Facebook sú aktuálne veľmi silné nástroje pre inzerentov. Využívate ich naplno?

Potrebujete vyriešiť inzerciu v online? Využite naše skúsenosti. Pripravíme pre váš biznis reklamy, ktoré vaše výsledky zlepšia. Kontaktujte nás.

Autor: iFOCUS
Sme nadšenci do online. Je to vášeň, inštinkt, ktorý nás ťahá k výzvam.