Bannerová reklama v Google Ads má svoje špecifiká. Mnoho rozmerov slúži na to, aby sa čo najlepšie zobrazovali užívateľom na miestach, ktoré si vyberiete alebo na miestach, ktorých výber ponecháte na strojové učenie Google.
Ak máte dostatočne veľký rozpočet pre vaše kampane, určite v marketingovej stratégii počítajte aj s bannerovou kampaňou. Zvoľte si klasické bannery alebo responzívne. V našom blogu si predstavíme najvýkonnejšie bannery.
Pri tvorbe bannerovej kampane si najskôr stanovte ciele, ktoré takouto kampaňou chcete dosiahnuť. Vytvorte si menšie ciele a jeden hlavný. Napríklad za hlavný cieľ si dajte nákup klimatizácie. Menšie ciele môžu byť návštevy stránky z banneru, vzhliadnutie banneru (impresie) a podobne.
Tieto veľkosti statických bannerov vám vystačia
Ak má grafik dostatok priestoru a času, môže vám pokojne pripraviť komplexne všetky potrebné veľkosti bannerov pre zobrazovanie sa vašej reklamy na rôznych platformách a zariadeniach. Spravidla však takýto čas nie je a klienti hľadajú čo najoptimálnejšie riešenie. Také, aby grafik za úpravou veľkostí bannerov netrávil hodiny času. Pre rýchlu prípravu viacerých veľkostí sa dá využiť aplikácia Bannersnack, nie vždy je však výsledok taký, aký si žiadate.
Pre displejovú reklamu v Google sa nám osvedčili tieto veľkosti:
- 160×600
- 300×600
- 336×280
- 728×90
- 250×250
Testovali sme takmer všetky veľkosti, ktoré Google ponúka. Po čase sme túto veľkú skupinu bannerov zúžili na sedem relevantných a z nich sme následne ešte vyčlenili základnú sadu TOP veľkostí bannerov.
Pri navrhovaní bannerov myslite na to, že musia obsahovať jednoznačné posolstvo, ktoré chcete vašim potenciálnym zákazníkom odovzdať. Spravidla sa skúste vojsť do troch až piatich slov. Je to podobné ako pri bilboarde. Ak na ňom zverejníte veľa textu, neprečíta si to nikto. Rovnako je to aj pri online banneroch.
Bannerová reklama: Máte iba niekoľko sekúnd na to, aby ste vizuálom zaujali zákazníka
V banneri by nemal chýbať CTA button (Call to Action). Jednoduché tlačidlo, s krátkou výstižnou výzvou, ktoré potenciálneho zákazníka nasmeruje na cieľ, ktorý od neho očakávate. CTA nemusí byť vždy iba tlačidlo. Ak sa vám podarí vytvoriť do banneru silný headline, ktorý zákazníka prinúti okamžite kliknúť, vyhrali ste. Vo väčšine prípadov však odporúčame CTA button do bannerov umiestniť. Vždy tak bol viditeľný a odlíšiteľný. Ak máte dispozícii dizajn manuál, držte sa ho.
Dizajn manuál v responzívnych banneroch nevyužijete
Ak nemáte rozpočet na prípravu statických bannerov, Google pripravil aj jednoduchšiu verziu (a zdá sa, že aj o čosi účinnejšiu). Responzívne bannery.
Príprava responzívnych bannerov je jednoduchšia. Je to akási kombinácia textovej a obrazovej reklamy. Takáto reklama využíva automatizáciu. To znamená, že Google vytvára rôzne kombinácie textov a obrázkov, ktoré ste mu zadali. Tie najúspešnejšie kombinácie potom zobrazuje a prináša želané výsledky. Spravidla oveľa lepšie ako klasická statická bannerová reklama. Cieľom Google je, aby užívatelia využívali viac responzívne bannery (hoci nie sú vždy natoľko graficky pekné ), aj preto má silnú podporu.
Aby ste mohli spustiť kampaň s repsonzívnymi bannermi, pripravte si tieto veľkosti obrázkov. Tu sú sľúbené veľkosti:
- Pre obdĺžnik potrebujete: 1200 x 628
- Pre štvorec: 1200 x 1200
- Logo: 128 x 128 a viac
Vyberajte zaujímavú fotografiu bez textu. Texty vpíšete do predpripravených koloniek. Z týchto podkladov Google vytvorí bannery (prípadne aj videá) a zobrazí ich užívateľom na internete. Snažte sa texty pripraviť tak, aby v akýkoľvek kombináciách dávali zmysel. Môže sa totiž stať, že vaša responzívna reklama zobrazí nezmysly. Pamätajte však na to, že nech mate akékoľvek pekné fotky do responzívnej reklamy, práve automatizácia, ktorá pomáha zobrazovaniu reklám, môže spôsobiť, že nie vždy budú vyzerať lákavo. Grafik sa občas chytí za hlavu. Sú to však výnimočné prípady.
Spravte všetko pre lepšie výsledky
S responzívnymi bannermi dosahujeme v našej agentúre výborné výsledky a mnoho našich klientov nahradilo klasické bannery za responzívne (alebo začali kombinovať klasické bannery a responzívne s rozložením rozpočtu viac na responzívnu reklamu). Je to spôsob, akým efektívne a rýchlo získate vysoký dosah na potenciálnych zákazníkov.
Responzívne reklamy teraz dávajú veľké možnosti pre vylepšenie kreatívy. Cez Additional Format Options máme tri možnosti, ako upraviť výsledný banner. Môže to byť krátke video alebo natívna reklama, ktorá si berie textové a obrázkové zdroje z webovej stránky. Takéto reklamy pôsobia príjemne a zvyšujú konverzný pomer.
Pripravíme aj pre vás. Bannerovú kampaň v Google Ads. Kontaktujte nás.