Začiatkom júla Facebook pristúpil k novým zmenám, ktoré súvisia s úpravami cookies. Postupne pribudnú aktualizácie súhlasu so súbormi cookies a nová kontrola údajov tretích strán. Tieto kroky zamávajú reportami aj efektívnosťou reklám.
Nové pravidlá pre Cookies
Facebook reaguje na aktualizované nariadenia v oblasti GDPR zavádzaním nových pravidiel. Dotkne sa to nielen Facebooku, ale tiež Messengeru a Instagramu.
- Súbory cookies iných aplikácií a webových stránok musia dať ľuďom možnosť zvoliť si, či Facebook môže zaznamenávať údaje získané od tretích strán cez svoje nástroje pre firmy
- Súbory cookies od iných spoločností musia poskytnúť kontrolu nad tým, či môžu iné spoločnosti nastavovať alebo čítať súbory cookies z ich zariadení pri používaní Facebooku a ďalších aplikácií od Facebooku.
Facebook teda prichádza s možnosťou, že užívatelia sa sami rozhodnú a sami si nastavia svoj súhlas alebo nesúhlas s používaním súborov cookies. (Dá sa tak spraviť cez Nastavenie)
Facebook ale súčasne vo svojej správe upozorňuje, že v rámci štátov Európskej únie užívatelia nemajú inú možnosť ako súhlasiť s používaním súborov cookies, až potom môže Facebook na smartfónoch alebo iných zariadeniach nastaviť a používať nekľúčové súbory cookie alebo iné sledovacie technológie.
Ako ovplyvnia tieto zmeny reklamu na Facebooku?
Facebook upozorňuje, že s nástupom týchto zmien môže dôjsť k výkyvom vo výsledkoch reklám. Počas nasledujúcich mesiacov sa tak dá očakávať nižšia efektivita reklám cielených v rámci Európskej únie.
Pripraviť sa tiež musíme na slabšie výsledky z reklám, pretože cieľové skupiny sa po odmietnutí súborov cookies zmenšia. Výpadky môžu zaznamenať aj konverzné reklamy, ktoré optimalizujeme pre konverzné udalosti mimo webstránku. Výpadky budú z dôvodu nepovolenia cookies užívateľmi. Facebook ale upokojuje, že tento stav bude len dočasný.
Vplyv zmien na výkon reklám nepocítime okamžite, ale sa začne prejavovať postupne. Očakávať môžeme aj ďalšie aktualizácie v súvislosti s GDPR.
Cookies: Pixel vs. API
Po novom narobí problémy s reklamami odmietnutie alebo stiahnite súhlasu so súbormi cookies. V tomto prípade Facebook Pixel prestane „fungovať“ a Facebook zastaví retargeting na užívateľov so zamietnutými cookies.
V praxi to znamená, že ak niekto príde na vašu webstránku, ale neudelí súhlas so súbormi cookies, následne ho Facebook nebude retargetovať a vaša reklama sa mu nezobrazí. Ak takýto užívateľ vykoná nejakú aktivitu alebo konverziu na webstránke, Facebook ju nezachytí a vy ju vo výslednom reporte neuvidíte.
Conversions API ako záchranné koleso
Ak stále nemáte API prepojenie Facebooku s vašou stránkou, spravte tak čo najskôr. Facebook naznačuje, že práve toto riešenie je v súčasnosti najvhodnejšie a používanie dát priamo z API nespôsobuje také výrazné poklesy vo výsledkoch.
O API prepojení a jeho výhodách sme písali v našom blogu. Ideálne je, ak vám tento spôsob nastaví váš programátor alebo sa obráťte na nás.
Horšie výsledky v reportoch
Facebook po týchto zmenách upozorňuje na možné problémy pri reportovaní. Ak užívatelia nedajú súhlas s cookies súbormi, Facebook nemôže ich správanie zahrnúť do reportu. Týka sa to reportovania reklám aj ADS Insight API.
Udalosti na webstránke však zmeny ani stav súhlasu s cookies neovplyvnia a do reportov sa dostanú – kliknutie na odkaz, nákupy na Facebooku.
Novinky od Facebooku prinášajú do reportov výrazné zmeny. Odporúčame preto sledovať komplexné marketingové aktivity a výsledky posudzovať v rámci celého akvizičného procesu.