Nakrúcajte krátke videá, nahrávajte podcasty a zapojte interaktívne prvky na vašej webstránke
Krátke videá a presnejšie dáta. Dva najdôležitejšie trendy, ktoré budú dominovať digitálnemu marketingu v tomto roku. Zapojte ich do vašej marketingovej stratégie.
Krátke videá ľudia milujú
TikTok naberá neustále na sile a pribúda mu mesačne množstvo užívateľov aj na slovenskom trhu. Dominanciu si stále udržuje aj Facebook, Instagram a YouTube.
Trend v tom, ako majú vyzerať videá však začína postupne udávať práve TikTok. Marketéri si sem chodia po inšpiráciu pravidelne. Aj Instagram zdokonalil nedávno formát Reels práve preto, že sa stáva čoraz viac populárnejší. Krátke videá preferuje tiež aj YouTube a patria medzi najsledovanejšie. Pozrite si prehľad najúspešnejších youtuberov za rok 2022.
Short videos, teda krátke videá sa stanú trendom tohto roka. Videoobsah ako taký výrazne poslúži na interakciu s užívateľmi.
Video obsah porastie a bude čoraz obľúbenejší
Podobne, ako marketingové trendy z roku 2022, budú značky dávať vyšší rozpočet do platforiem YouTube, TikTok a Instagram.
Popularita videa intenzívne rastie, preto využite šancu a začnite s ich tvorbou čo najskôr. Video obsah by mal byť súčasťou vášho tohtoročného plánu.
Či už siahnete po spolupráci s influencermi alebo začnete s tvorbou vlastných videí, myslite na to, že videá by mali byť krátke a výstižné. Viac o tom, ako pripraviť video pre sociálne siete sme písali v našom blogu.
Oslovte influencerov, ktorí vám pripravia videoobsah
Inšpirujte sa konkurenciou a influencermi, sledujte, čo sa deje na TikToku a v instagramových reels. Skúšajte rôzne formáty, dĺžky videí či strihy.
Povedzte to do sveta: Očakávame rast obľúbenosti podcastov
Slováci si podcasty obľúbili. Už ste sa pustili do tvorby podcastu? Odporúčame nad tým nielen premýšľať, ale rovno si vytvoriť aj kanál a pripraviť prvý podcast. Čo na to potrebujete a aké sú prvé kroky, sa dozviete v našom blogu.
Podcast vám prinesie novú cieľovú skupinu
Cez podcasty môžete osloviť publikum, ktoré nemá čas sledovať videá či sa vyhýba pobytu na sociálnych sieťach. Napríklad na Spotify môžete vlastný podcast propagovať a získať tak followerov.
Pri propagácii podcastov vám pomôžu aj influenceri. Dôležité je, aby témy boli zaujímavé a prínosné pre vašu cieľovú skupinu. Cení sa originalita, ale nezabúdajte aj na kvalitné spracovanie. Od zvuku, cez džingle až po kvalitný strih.
Budujte trpezlivo vašu značku
Podcast vám poslúži nielen na vybudovanie značky a zvýšenie povedomia, ale tiež na odkomunikovanie rôznych tém v širšom rozsahu a z rôznych uhlov pohľadu.
V roku 2023 sa podľa nás stane tvorba podcastov relevantným marketingovým nástrojom, po ktorom by ste mali siahnuť aj vy a získať ta konkurenčnú výhodu.
Oslabenie trhu si vyžiada interaktívne prvky na webstránkach
Najznámejším interaktívnym prvkom na webstránkach je pravdepodobne kalkulačka pre výpočet údajov. Využívajú ju banky či poisťovne. Hodí sa aj k vám?
Ak cítite, že zákazník by mal mať možnosť prepočítať si všetko priamo na vašej stránke, umiestnite tam kalkulačku. Udrží ho tak nielen dlhšie na stránke, ale získate si jeho pozornosť.
Ako udržať pozornosť na webstránke čo najdlhšie?
Udržať pozornosť pomáhajú aj ďalšie interaktívne prvky ako ankety či krátke hry. Je to trend, na ktorý sa ako marketéri budeme musieť v roku 2023 zamerať a ponúknuť návštevníkom našich stránok vyšší komfort v každej oblasti.
Napríklad eshop s farbami môže umiestniť na stránku kalkulačku pre vyrátanie potrebného množstva farby na plochu. A súčasne zdôrazniť, koľko zákazník ušetrí, ak nakúpi podľa tohto výpočtu. Možností je veľa, stačí byť kreatívny.
Chatbot veľa otázok vyrieši za vás
Chatboti sú súčasťou konverzačného marketingu a predpokladá sa, že najneskôr v roku 2025 budú automatizovaní chatboti schopní riešiť viac ako 90 percent zákazníckych požiadaviek.
Už teraz im v komunikácii pomáha umelá inteligencia (AI). Chatbot umožňuje vašej značke priblížiť sa k zákazníkovi a získať s ním osobnejší kontakt.
Pretože už dnes sú chatboti vďaka strojovému učeniu schopní komunikovať na skvelej úrovni a zodpovedať aj sofistikovanejšie otázky a to v reálnom čase. Spokojnosť zákazníkov tak rastie a tým aj popularita vašej webstránky.
Rozhodujúca pre eshopy bude zákaznícka skúsenosť
Customer experience alebo zákaznícka skúsenosť znamená, ako sú s vašimi komplexnými službami spokojní vaši zákazníci. Konkurencia je v tomto smere obrovská.
Rýchlosť doručenia a cena
Napríklad silní hráči v ecommerce vytvárajú tlak na rýchlosť dodania tovaru. Ak objednávate tovar v meste, kde majú sídlo alebo pobočku, viete si tovar vyzdvihnúť do niekoľkých hodín.
Zlepšenie v tomto smere pre menšie eshopy zase prinášajú rôzne typy zásielkovní, ktoré fungujú nepretržite a zákazník si tovar po doručení do schránky dokáže vyzdvihnúť vtedy, kedy má čas a nemusí čakať na kuriéra. Spravidla tieto služby dokážu dopraviť do odkladacích boxov tovar rýchlejšie ako kuriér na adresu.
Boj o zákazníka
Predpokladáme, že rýchlosť a cena doručenia budú v roku 2023 zohrávať v segmente e-commerce významnú úlohu. Vo vysoko konkurenčnom prostredí (eshopy s elektronikou, záhradnou technikou a pod) bude boj o zákazníka aj cez ceny tovarov.
Generácia Z je zvedavá na vaše stanovisko k aktuálnym témam
Generácia Z postupne dorastá a začína byť kúpyschopná. Od svojich obľúbených značiek však očakáva, že zaujmú rázny postoj k aktuálnym témam.
Tieto stanoviská majú veľký vplyv na ich rozhodovací proces. Ako príklad môžeme použiť kauzu hračkárskeho eshopu a publikáciu hoaxov na hlavnej stránke. Mladšia cieľová skupina prestala u tohto predajcu nakupovať a vznikla tiež iniciatíva, ktorá oslovila dodávateľov, aby prestali podporovať tento eshop svojím tovarom.
Influenceri majú veľký vplyv na Generáciu Z
Pre Generáciu Z sú dôležití influenceri, preto vo vašej marketingovej stratégii myslite aj na spoluprácu s nimi. Táto generácia citlivo vníma mnohé spoločenské témy – LGBTQ, globálne otepľovanie či pracovné podmienky zamestnancov.
Prieskumy naznačujú, že viac ako polovica Generácie Z nakupuje d spoločností, o ktorých sú presvedčení, že zaobchádzajú so zamestnancami dobre.
Ak chcete uspieť s marketingom a osloviť generáciu Z, pochopte ich hodnoty a postoje. Ak sa do nich vžijete, získate náskok pred konkurenciou. Tipy a základné kroky, ako osloviť túto cieľovú skupinu sa dočítate v našom blogu.
Nový dizajn ako ťahúň zákazníkov
Ak ste doteraz váhali s redizajnom webu, spravte tak v tomto roku. Hoci to bude znieť zvláštne, stránky v roku 2023 by mali byť prázdnejšie. Teda presnejšie, medzi obsahom a obrázkami by mal byť dostatok prázdneho priestoru.
Je to podobné, ako keď John Cage zložil svoju skladbu 4´33. Klavirista si sadol za klavír a nezahral ani tón. Nechal vyniknúť to, čo bolo dôležité. Podobne teraz premýšľajú aj dizajnéri webstránok. Prázdne miesta majú zdôrazniť obsah.
Len snímky z fotobaniek? Zabudnite na to
Už dávnejšie sme priniesli materiál, o využívaní snímok z fotobanky. Možno ste už postrehli, že takéto obrázky v reklamách prestávajú fungovať.
Čosi podobné sa deje aj na webstránkach. Obsah stránky, či už textový alebo grafický, by mal definovať vašu firmu a váš biznis. Skúste napríklad paralaxné scrollovanie stránky či animované kurzory.
Zdroj: https://frontiermarketingllc.com/digital-marketing-trends-2023/
Založte si TikTok účet
TikTok nastúpil na Slovensku razantne. A myslíme si, že už čoskoro aj u nás spustí reklamné účty, podobne ako to spravil nedávno v Českej republike. Ak nemáte ešte účet, práve teraz si ho založte a spravte svoj prvý príspevok.
Ďalšie trendy v skratke
To je len niekoľko dôležitých trendov v digitálnom marketingu, ktoré prinesie rok 2023. Zmeny v obsahu a odporúčaniach chystá aj Instagram.
Novinky v cielení oznámil tiež Facebook. Sledujte náš blog alebo sa prihláste do agentúrneho newslettera a každý mesiac vám pošleme aktuality zo sveta online marketingu. Tie najdôležitejšie veci, o ktorých by ste mali vedieť dostanete prehľadne spracované.
Zdroje
https://mediatool.com/blog/marketing-trends-2023/
https://frontiermarketingllc.com/digital-marketing-trends-2023/