Horúca sociálna jeseň
Tento príspevok nie je na tému sociálneho systému našej krajiny, ale je o sociálnej sieti Facebook, ktorá s 2,6 miliónmi užívateľov na Slovensku tvorí nedeliteľnú súčasť našich každodenných životov. Podľa prieskumu TNS z roku 2016 až 83% online populácie Slovenska využije služby tejto sociálnej siete aspoň raz za týždeň.
Budovanie vzťahu so zákazníkmi
Obrovský dosah si všimli firmy, ktoré vo zvýšenej miere začali využívať svoje firemné profily na komunikáciu so svojimi zákazníkmi. V závislosti od kvality príspevkov Facebook šíril obsah medzi fanúšikov a nefanúšikov. Veľkým omylom by bolo si myslieť, že keď máte 1000 fanúšikov, tak vaše príspevky sa automaticky zobrazia všetkým. Nie, takto to nikdy nefungovalo aj podľa prieskumu edgerankchecker sa neplatený dosah príspevkov zhoršuje v priamej úmere s väčšou hodnotou Facebook.
Facebook nie je zadarmo … a bude horšie
Klesajúci dosah neplatených príspevkov niektoré firmy kompenzovali kvalitnejším obsahom, prípadne plateným dosahom príspevkov. Ideálnym riešením je samozrejme kombinácia oboch možností.
V rámci „zlepšovania“ sociálnej siete sa Facebook rozhodol, že príspevky stránok odsunie na druhú nástenku. Zatiaľ sú zmeny v rovine testovania na mobiloch, ale je otázka času, kedy sa tieto zmeny prejavia naplno. Existencia druhej nástenky je zlou správou pre firemné stránky, pretože neplatený dosah bude ešte nižší. Pokiaľ sa budete chcieť dostať do priazne svojich fanúšikov na prominentnú „prvú“ nástenku medzi príspevky ich priateľov a rodinných príslušníkov, tak sú len dva spôsoby.
Platený spôsob podpory príspevkov alebo super virálny obsah, ktorý vás vynesie do „privátnej“ zóny vašich fanúšikov.
Končíme s Facebookom
Neodporúčame. Uvedené zmeny sú zatiaľ vo fáze testovania a až čas ukáže, ktoré zmeny budú na Facebooku trvalé. Pravda je taká, že síce druhá nástenka je pomerne radikálna zmena a obmedzenie pre šírenie neplateným spôsobom, ale princíp Facebooku sa nemení. Neplatený dosah bol vo všeobecnosti veľmi nízky a pre väčšinu firiem platená podpora bola jedinou záchranou.
Riešenie
Jednoznačne kvalitný obsah, správne cielenie aj neplatených príspevkov, správne časovanie, aktívna interakcia s fanúšikmi a samozrejme kvalitná platená podpora. Aj s malým rozpočtom, ale kvalitným cielením viete osloviť správnu cieľovú skupinu. Pokiaľ neklikáte len na tlačítko „podporiť príspevok/boost button“ to je cesta ako vyprázdniť peňaženku a získať dobrý pocit ako super to na tom Facebook robíte. Dnešní online marketing poskytuje sofistikované riešenia a je čas robiť Facebook marketing odborne.