Najnovší prieskum od Facebook IQ ukazuje, že ľudia pri pozeraní TV rovnako sledujú aj dianie na internete. A to cez smartfóny alebo tablety, ktoré držia buď v rukách alebo ich majú na dosah.
Napríklad v USA má neustále po ruke smartfón až 94 percent divákov. Prognózy hovoria, že rok 2019 bude prelomový a internet porazí televíziu.
Ako sa správajú diváci pre pozeraní TV?
Už teraz počas reklám siaha po smartfóne 55,5 percenta divákov a otvorí si jednu z aplikácií, ktoré patria pod Facebook. Z prieskumu vyplýva, že medzi používanými aplikáciami počas TV reklám dominujú sociálne siete Facebook, Instagram a tiež čet Messenger alebo WhatsApp.
Čo teda ľudia robia v mobiloch počas televíznych reklám?
Ak počas sledovania filmu alebo seriálu naskočí televízna reklama, až 55,5 percenta divákov siahne po mobilnom telefóne a kontroluje svoj Facebook alebo Instagram profil, prehľadáva shopy a nakupuje alebo četuje cez Messenger či WhatsApp, prípadne hrajú hry. Používanie smartfónu počas TV vysielania závisí tiež od druhu programu.
Četujeme aj počas sledovania filmov, seriálov a prenosov.
Štatistiky naznačujú, že ľudia obľubujú online diskusie so svojimi priateľmi – napríklad pri športových zápasoch alebo dôležitých udalostiach alebo pri zaujímavých filmoch. Internet a sociálne siete sa stali súčasťou sledovania TV.
Až 60 percent mladých od 18 do 24 rokov počas TV reklám berie do rúk smartfón. Približne 41 percent ľudí vo veku 45 a viac siahne po telefóne. Zenithmedia uvádza, že ľudia v roku 2019 strávia v online prostredí 170,6 minút denne. Čas strávený sledovaním TV odhaduje agentúra na 170,3 minút.
Facebook IQ spravil prieskum šiestich krajinách – Brazília, Francúzsko, Nemecko, Indonézia, Veľká Británia a USA. Štúdia nám naznačuje silnejúci trend prechodu užívateľov od TV k internetu.
Takže krátke zhrnutie 🙂 Čaká nás nová etapa. Reklamy budeme musieť riešiť v reálnom čase a zameriavať sa v prvom rade na reklamu v mobiloch.
Rozbehni kampane s nami. Kontaktuj nás.