Facebook Pixel slúži na sledovanie konverzií. Umiestňujeme ho do kódu stránky.
Facebook Pixel vytvoríme cez Facebook Business Manager. Návod, ako ho založiť nájdete v našom blogu. Pixel zbiera údaje o návštevníkoch stránky. na základe ktorých môžete vytvárať a optimalizovať vaše reklamy.
Facebook Pixel: Vytvorenie
Kliknite na ozubené koliesko vo Facebook Business Manageri a automaticky vás presmeruje do Nastavení firmy (Business Settings).
V ľavom menu vyberte Zdroje dát (Data Source), potom vyberte Pixely (Pixels). Kliknite na Pridať Pixel (Add Pixel).
Vyberte si názov Pixelu. Spravidla používame názov webstránky, na ktorú ho chceme umiestniť. Názov nijako neovplyvňuje fungovanie Pixelu, ale odporúčame ho adektvátne pomenovať, aby ste ho vždy bez komplikácií našli a identifikovali. Názov sme vybrali, teraz ešte vložte URL adresu vašej webovej stránky.
Pošlite kód developerovi
Facebook ponúka viacero možností, ako Facebook Pixel inštalovať. Najjednoduchšie je poslať celý kód developerovi – správcovi vašej webovej stránky, ktorý ho správne nasadí.
Kliknite na Nasadiť Pixel Manuálne (SetUp Manually), zadajte emailovú adresu vášho správcu a odošlite. Kód aj inštrukcie, kam ho umiestniť, mu Facebook automaticky odošle.
Inou možnosťou je nasadiť Pixel prostredníctvom Google Tag Managera. Tento krok si vyžaduje, aby ste mali účet v tomto online nástroji. Ak viete v Google Tag Manageri pracovať, nastavte kód a vždy otestujte, či všetko funguje. Ak si neviete rady, kontaktujte nás a Pixel nasadíme na webstránku.
Pozor na aktualizácie Facebooku
Facebook nedávno prešiel aktualizáciu najmä kvôli úpravám, ktoré zaviedla spoločnosť Apple. Musíte preto ešte overiť vašu doménu. Ako na to, sme písali v blogu o založení Facebook Business Managera. Po overení domény si zvolíte maximálne 8 eventov (udalostí), na ktoré môžete optimalizovať vaše Facebook reklamy. Tento krok je nevyhnutný, aby vám správne fungovala optimalizácia.
API prináša viac konverzií
Iným riešením, ktoré preferuje samotný Facebook je API prepojenie. Znamená to, že údaje o správaní užívateľov a jednotlivých konverziách sa čerpajú priamo zo servera, na ktorom webstránka beží. Nastavenie si vyžaduje zásah do webstránky, váš developer by to mal však zvládnuť.
Dokumentáciu, ako správne pripojiť API máme k dispozícii. Facebook uvádza, že pri používaní API prepojenia je priemerný nárast konverzií o 20 percent.
Na záver upozornenie – vytvorený Pixel už nezmažete.
Optimalizujete vaše reklamy vo Facebooku na eventy? Spojte sa s nami, vysvetlíme a nastavíme reklamy tak, aby sa vaše výsledky zlepšili.