Focusky #15 – Novinky z digitálneho marketingu

od | okt 1, 2021

Prinášame vám ďalšie zaujímavé informácie zo sveta digitálneho marketingu. Dozviete sa, čo sa zmenilo na niektorých sociálnych sieťach ale aj novinky, ktoré sa ešte len chystajú.

Facebook obmedzí údaje o divákoch v stories

Facebook aktuálne testuje nový proces. Po novom ukáže len užívateľov, ktorí zareagovali alebo zanechali komentár na naše Facebook Stories. Ak vám je nepríjemné alebo jednoducho nechcete aby si vaše stories pozerali aj neznámi užívatelia, stále funguje možnosť zverejniť ich len pre vašich priateľov. Čo sa však týka firiem či značiek, zatiaľ to vyzerá podobne, a teda nemajú údaje o tom, kto si ich stories pozrel. Ďalšie podrobnosti zatiaľ Facebook neuviedol. 

Zdroj: Newsfeed

 

Instagram odstránil swajpovacie odkazy v stories

Instagram sa rozhodol odstrániť jednu z jeho funkcionalít a nahradiť ju novou. Namiesto funkcie “swipe up” sa používa samolepka, ktorá obsahuje link. Stačí teda na ňu kliknúť a automaticky sa dostanete na požadovaný odkaz. Táto zmena by mala priniesť niekoľko benefitov, ako napr.:

  • efektívnejšia tvorba príbehu – rôzne nálepky, ako hudba, hlasovanie a teraz aj odkaz, pomôžu účinnejšie zdieľať vaše výzvy,
  • pridaná kreatívna hodnota – nálepka vypadá a funguje ako ostatné, takže máte možnosť sa s ňou kreatívne vyhrať (meniť farby, veľkosť,…),
  • lepšie umiestnenie – na rozdiel od možnosti “swipe up”, ktorá sa zobrazovala v stories dole, môžete nálepku (odkaz) umiestniť kamkoľvek chcete,
  • pre všetkých – funkcionalitu “swipe up” mali k dispozícii len účty s viac ako 10 tisíc sledovateľmi, nová nálepka by mala byť dostupná pre každého, nezáleží na tom, koľko máte sledovateľov.

Zdroj: Newsfeed

 

Facebook zavádza nové nástroje pre priame spojenie firiem a zákazníkov

Facebook zavádza až 7 nových nástrojov, prostredníctvom ktorých sa dokážu firmy lepšie spojiť so svojimi potenciálnymi zákazníkmi. Veľký dôraz kladie hlavne na personalizované správy, objavovanie firiem, a taktiež nové možnosti pre správu, čo podporí dosah.

Poďme si teda priblížiť niektoré z nástrojov:

Click-to-message reklamy

Podľa Facebooku chce až 75% dospelých komunikovať s firmami prostredníctvom správ. Cieľom týchto reklám je teda pomôcť firmám komunikovať so zákazníkmi, a to v rôznych konverzačných aplikáciách. Tieto reklamy podnecujú zákazníkov aby posielali správy či už v Messengeri, Instagram Directe alebo WhatsAppe.

Fungovanie v praxi: Keď vytvoríte reklamu, Facebook vám sám vyhodnotí, ktorú aplikáciu dotyčný užívateľ používa najčastejšie, a vyzve ho, aby vám posielal správy v nej.

 

E-mailová komunikácia v Business Suite

Ide o možnosť odosielať správy a e-maily vo Facebook Business Suite. Hlavná aktualizácia je odosielanie remarketingových správ priamo z tejto aplikácie.

Zdroj: Newsfeed

 

Ako používatelia reagujú na reklamy na platforme Tiktok?

Platforma Tiktok spravila výskum, v spolupráci s neuromarketingovou výskumnou spoločnosťou MediaScience. Uskutočnili sériu reklamných testov s 343 účastníkmi a sledovali ich mieru zapojenia, pripomenutia a celkovej odozvy v porovnaní s konkurenčnými platformami.

Zistilo sa, že na základe reklamy na Tiktoku si ľudia ľahšie zapamätajú značku bez ohľadu na trvanie zhliadnutia. Mohlo by to súvisieť s tým, že na Tiktoku prevládajú kratšie videá, čim sa vyžaduje okamžitá pozornosť diváka. Z toho vyplýva, že reklamám na Tiktoku trvá kratší čas, kým zapôsobia na svoje publikum, než podobným reklamám na iných platformách.

Zdroj: Social Media Today

 

Nové spôsoby objavovania atrakcií, výletov a aktivít na Googli

Google reaguje na rastúci záujem a na podporu obnovy cestovného ruchu zavádza nové spôsoby objavovania atrakcií, výletov a aktivít vo vyhľadávaní.

Keď budete na Googli hľadať atrakcie, ako je napr. Socha slobody či Tokijská veža, zobrazia sa  nielen všeobecné informácie, ale aj odkazy na rezervácie základných vstupov a ďalšie možnosti lístkov.

 

Nový formát reklamy

Google taktiež zavádza nový formát reklám, ktorý pomôže inzerentom zvýšiť dodatočné výnosy a rezervácie. Pri vyhľadávaní atrakcií či výletov sa zobrazia informácie, ako sú ceny, obrázky a recenzie. Tieto nové reklamy vo vyhľadávaní pomôžu inzerentom vyniknúť a ešte viac rozšíriť dosah.

 

Zdroj: Google

Autor: Karol