Focusky #18 – Novinky z digitálneho marketingu

od | jan 11, 2022

Ešte pred tým ako sa pustíte do čítania našich Focusiek, by som vám rada zaželala všetko dobré do nového roka. V tomto článku sa dozviete ďalšie zaujímavé informácie a novinky z digitálneho marketingu, ktoré by vám rozhodne nemali uniknúť. 

Facebook pridá do skupín ďalšie nové nástroje

Facebook predstavil veľa noviniek, ktoré sa chystá pridať do skupín. Toto sú niektoré z nich:

  • výber vlastných farieb pozadia príspevkov či špecifické písmo – túto možnosť budú mať k dispozícii len správcovia skupín,
  • automatické uvítacie správy – čo dá novým členom potrebné informácie a pokyny,

  • ďalšie možnosti speňaženia a získavania finančných prostriedkov – či už pre skupiny, komunitné zbierky na podporu charitatívnych účelov a iné,
  • testovanie možnosti podskupín v skupinách – správcom by to malo umožniť rozdeliť diskusie do konkrétnejších kategórií. Užívatelia by následne mohli nájsť ľahšie diskusie, ktoré ich zaujímajú.

Zdroj: Newsfeed

Zvýšenie ochrany tínedžerov na Instagrame

Platforma už dlhšie pracuje na tom aby boli tínedžeri v aplikácii v bezpečí. Preto predstavuje  niekoľko nových nástrojov a funkcií. Hlavne sa zaujme prísnejší prístup k tomu, čo sa v aplikácii tínedžerom odporúča. Ďalej sa zabráni ľuďom označovať alebo spomínať tínedžerov, v prípade, že ich nesledujú. 

Instagram chce začiatkom roka spustiť aj nové nástroje pre rodičov a opatrovníkov. Pomocou nich si budú môcť pozrieť napr. koľko času trávia ich tínedžeri v aplikácií a nastaviť im časové limity. 

Platforma vyvíja nové vzdelávacie centrum pre rodičov a opatrovníkov, ktoré bude obsahovať návody na produkty a tipy od odborníkov, ktoré im pomôžu diskutovať o používaní sociálnych médií so svojimi deťmi. Postupom času sa Instagram chystá pridávať ďalšie dodatočné možnosti.

Zdroj: Instagram blog

Dlhšie stories na Instagrame a možnosť mazať príspevky v carouseli

Instagram sa rozhodol testovať ako by fungovali dlhšie stories. Táto funkcia je veľmi žiadaná či už od samotných užívateľov, ale aj od firiem. Teraz máte možnosť pridať do jednej stories video dlhé iba 15 sekúnd. Po novom by to malo vyzerať tak, že by ste mohli pridať dlhšie video do stories (60sek.) bez prerušenia. 

Mazanie príspevkov v carouseli

Ďalšou veľmi žiadanou funkcionalitou je mazanie príspevkov v carouseli. Po novom budete môcť odstraňovať jednotlivé príspevky z už nahratých carouselov. V prípade, že by ste teda objavili chybu alebo nejaký problém na jednej fotke, už nebudete musieť mazať a znovu nahrávať celú sadu fotiek. 

Zdroj: Newsfeed

Pinterest pridáva novú možnosť

Platforma reaguje na jednu z možností, ktorá je dostupná na IG. Konkrétne ide o odpovedanie na komentár pomocou videoklipu reels. Pinterest sa rozhodol poskytnúť svojím užívateľom niečo podobné. Ak ste teda užívateľom Pinterestu po novom budete môcť odpovedať na komentáre pomocou videí. Týmto sa chce platforma prispôsobiť trendu a poskytnúť viac spôsobov ako využiť video na zapojenie a interakciu užívateľov. Nová možnosť urýchľuje spôsob odovzdávania zaujímavých informácií a efektívne učenie sa novým veciam.

Zdroj: Social Media Today

Trendy v Instagram stories

Spoločnosť Socialinsider analyzovala viac ako 962 tisíc príbehov a prišla na zaujímavé zistenia. Aký formát stories funguje najlepšie, čo prináša najlepšie odozvy, a ako najlepšie zapracovať príbehy do vašich marketingových stratégií? 

Výsledky výskumu hovoria, že:

  • značky s veľkým počtom sledujúcich zdvojnásobili mieru používania stories,

  • stories s obrázkami majú o 0,80% vyššiu mieru posunutia dopredu než stories obsahujúce videá,

  • stories s obrázkami majú väčší dosah ako video stories,
  • stories oslovujú o polovicu menej ľudí v porovnaní s príspevkami vo feede,
  • užívatelia odchádzajú rýchlejšie zo stories obsahujúce video.

Zdroj: Newsfeed

Automatické odstraňovanie správ na WhatsAppe

WhatsApp sa snaží ochraňovať osobné údaje svojich užívateľov. Z tohto dôvodov pridáva novú funkciu, ktorou je automatické odstraňovanie správ. Po novom si budete môcť sami nastaviť automatické mazanie správ podľa vlastného výberu, či už po 24 hodinách, 7 dňoch alebo 90 dňoch. 

Zdroj: Social Media Today

Autor: Bea