Ak nechcete zmeškať novinky z digitálneho marketingu ste na správnom mieste. Vo focuskách č. 24 sa dočítate ďalšie zaujímavosti, ktoré by vám nemali uniknúť. Aký bude nový typ reklám na Facebooku a ako pracuje spoločnosť na ochrane pred podvodnými recenziami? Aké novinky prináša sociálna sieť Instagram? Aké sú nové dostupné prehľady na TikToku? Čo práve funguje na LinkedIne a na čo by ste sa mali zamerať v roku 2022?
Odpoveď na všetky tieto otázky sa dozviete v tomto článku.
Meta predstavila nový typ reklám
Nový typ reklamy s názvom “Basic Ads”, nepoužívajú pokročilé cielenie, čo znamená, že by malo ísť o lacnejší typ. Prostredníctvom nich sa dá cieliť na široké publikum a sú vhodnou voľbou pre inzerentov, ktorí sa snažia o budovanie povedomia o značke.
Čo sa týka výkonu, mal by sa merať pomocou základných dostupných metrík ako je zapojenie či zhliadnutie videa. Meta prezradila, že všetko je ešte len v štúdiu vývoja, nevieme teda presne povedať kedy nový typ reklám bude spustený.
Zdroj: Newsfeed
IG – Minimalizovanie škodlivých dopadov na mladých užívateľov
Nové upozornenia
Prvou novinkou, ktorú sociálna sieť zavádza sú nové upozornenia na presmerovanie používateľov od škodlivých tém. Ak si mladí užívatelia opakovane pozerajú rovnaký typ obsahu v “preskúmať”, uvidia nové upozornenie vo forme “štuchnutia”, ktoré im odporučí iný typ obsahu, a vylúči tak témy, ktoré súvisia napríklad s porovnávaním vzhľadu.
Aktualizované pripomienky “Take a Break”
Už koncom minulého roka spustil Instagram výzvy “take a break”. Po novom sa snaží opierať o známe hviezdy (tvorcov). Vďaka nim verí, že používatelia budú viac náchylnejší k spraveniu si prestávky.
Nové možnosti pre rodičov
Sociálna sieť predstavila niekoľko ďalších možností pre rodičov, aby mohli “chrániť” svojich tínedžerov. Ide o takzvané nástroje dohľadu, ktoré im umožnia nastaviť časové limity používania aplikácie či možnosť vidieť ich správy v účte.
Zdroj: SocialMediaToday
Novinky na TikToku
TikTok pridal do svojho vyvíjajúceho sa kreatívneho centra niekoľko nových prehľadov. Ako tvorcovia by ste mali mať možnosť vidieť údaje o trendových skladbách, hastagoch, štatistiky regionálnej výkonnosti, kľúčové ovplyvňovače a iné. Poďme si to priblížiť.
Pri prezeraní štatistík o populárnych piesňach máte možnosť po kliknutí na výzvu “zobraziť analýzu”, vidieť graf, ktorý ukazuje popularitu skladby v priebehu času. Dostupné sú pritom aj demografické informácie o používateľoch, ktorí sa s ňou zaoberajú.
V kreatívnom centre môžete nájsť aj populárne hastagy podľa regiónu.
Ďalším zaujímavým prehľadom je karta “tvorcovia”, kde nájdete top influencerov v rámci rôznych regiónov, spolu s počtom ich sledujúcich a získaných “páči sa mi to”.
Zdroj: SocialMediaToday
Najefektívnejšie typy príspevkov na LinkedIne v roku 2022
Tím zo Socialinsider sa spojil s Cloud Campaign, aby analyzoval viac ako 141 000 príspevkov LinkedIn z viac ako 1 000 stránok spoločnosti LinkedIn. Podarilo sa im zistiť aké typy príspevkov generujú najlepšiu odozvu.
Kľúčové zistenia:
– natívne dokumenty generujú 3x viac kliknutí ako iné typy príspevkov – ide napríklad o príspevky, obsahujúce pdf dokumenty, ktoré sú priamo nahrané na LinkedIn,
– videá u malých a stredne veľkých účtoch – generujú najvyššiu mieru interakcie na zobrazenie,
– priemerná miera dosahu LinkedIn stránky je 3,49%.
Zdroj: SocialMediaToday
Nová možnosť zapojenia sa na LinkedIne
Po kliknutí na tlačidlo “share” by užívatelia mali mať 2 možnosti: buď zdieľať príspevok spolu so svojím komentárom, alebo jednoduche repostovať, čiže prezdieľať ho do svojho feedu bez komentáru.
Po zavedení tejto novinky sociálna sieť očakáva rozšírené uľahčenie pracovných príležitostí, a zároveň efektívnejšiu interakciu s aplikáciou.
Na možnosti “repost” LinkedIn aktuálne pracuje, a mala by byť čoskoro dostupná.
Zdroj: SocialMediaToday
Nová ochrana pred podvodnými recenziami na FB
Meta sa snaží stále zlepšovať, s čím súvisí aj ochrana svojich užívateľov. Cieľom novej ochrany je zabránenie urážlivým a podvodným recenziám.
Na Facebooku môžete nájsť vyše 200 miliónov firiem, pričom hodnotenie na ich stránkach slúži ako spätná väzba zákazníkov. Užívatelia majú tak možnosť získať rôzne užitočné informácie. Meta však stále viac a viac rieši nahlásené podvodné recenzie, čiže recenzie založené na nepravde s cieľom poškodiť firmám.
Meta sa preto rozhodla pracovať na novom systéme, založenom na automatizácii ale aj manuálnej kontrole. Takýto proces by mal odhaliť falošné a zavádzajúce recenzie. Spoločnosť vyzýva firmy, ako aj užívateľov, aby aj naďalej nahlasovali pochybné recenzie.
Zdroj: Newsfeed