Svet digitálu sa mení neuveriteľnou rýchlosťou. Ak sa chcete dozvedieť, čo nové nás čaká na Instagrame, Facebooku či Googli, alebo aké kľúčové metriky by ste mali sledovať na rôznych sociálnych platformách, rozhodne pokračujte v čítaní.
Dôležitosť komunikácie so zákazníkmi cez Messenger a WhatsApp
Až 64% používateľov uvádza, že by radšej napísali správu, ako by mali niekam zatelefonovať. Aj z tohto dôvodu vykonala Meta prieskum, z ktorého zistila, ako chcú používatelia používať správy na komunikáciu so značkami. Meta následne vydala 29 stranovú správu, v ktorej nájdete cenné poznatky a kľúčové tipy pre svoj biznis.
Stručný prehľad správy:
- Pandémia spôsobila nárast závislosti zákazníkov na online komunikácii s firmou.
- Pri Messengeri a WhatsAppe nehovoríme iba o doplnkovom, ale o hlavnom spojovacom kanály, nakoľko veľa užívateľov komunikuje s firmou každý druhý deň. Aj toto by mali brať firmy na vedomie.
- Dôležité je spomenúť aj to čo spotrebiteľov trápi pri komunikácii so značkami – ide hlavne o pomalé, automatické či žiadne odpovede, spamy a propagačné správy po nákupe a iné.
Viac sa môžete dozvedieť na samotnom blogu Mety.
Zdroj: Newsfeed
Meta umožní vkladať do videí licencovanú hudbu
Meta spustila nový program s názvom Music Revenue Sharing, vďaka ktorému budete môcť vkladať do videí lincencovanú hudbu. Týmto spôsobom budú držitelia hudobných práv získavať percentá z generovaných príjmov z reklamy.
Dôležité je poznamenať, že ide iba o in-stream reklamy, ktoré by mali mať 60 a viac sekúnd. Tvorcovia, ktorí splnia potrebné podmienky a dodržia pravidlá, získajú 20% podiel na príjmoch z videí.
Meta zverejnila taktiež zoznam požiadaviek na spôsobilosť na zdieľanie príjmov z hudby.
Jednotlivé body sú nasledovné:
- Video by malo byť nahraté na Facebook stránku a musí mať dĺžku 60 a viac sekúnd.
- Skladba sa musí nachádzať v knižnici licencovanej hudby.
- Hudba nesmie byť hlavným prvkom a účelom videa. Video musí obsahovať aj vizuálnu zložku.
Program Music Revenue Sharing bude dostupný globálne. Viac sa môžete dočítať na blogu Mety.
Zdroj: Newsfeed
Instagram testuje novinku ako dosiahnuť väčší výkon Reels
Nie je žiadnou novinkou, že Instagram začal vo feede svojich používateľov zobrazovať stále viac a viac doporučeného obsahu. Videá Reels sú formát, ktorý sociálna sieť dáva neustále do popredia a nebude tomu inak ani naďalej.
Po novom Instagram testuje novinku, vďaka ktorej majú niektorí používatelia možnosť pridávať k svojim Reels videám rôzne témy.
Na základe uvedených tém a umelej inteligencii by následne vedela sociálna sieť ešte presnejšie a relevantnejšie zasiahnuť užívateľov, ktorí sa zaujímavú o rovnaké témy ako vy.
Zdroj: Jacki Pitkow
Novinky by mala byť dostupná globálne.
Zdroj:Newsfeed
Aké kľúčové metriky by ste mali sledovať na sociálnych sieťach?
Ste si istý, že sledujete správne kľúčové metriky sociálnej siete pre svoje obchodné ciele?
Tím zo spoločnosti SEMRush zostavil zaujímavý prehľad, kde môžete nájsť najdôležitejšie metriky, ktoré by ste rozhodne mali sledovať na rôznych sociálnych platformách. Sledovanie týchto metrík vás nasmeruje na správnu cestu.
Samozrejme, každá značka/spoločnosť, by sa mala riadiť na základe svojich obchodných cieľov. Musíte im dobre rozumieť, až potom sa rozhodnúť, ktoré metriky sú pre vás tie najpodstatnejšie. Dostupná infografika vám má však poskytnúť lepšiu predstavu o tom, čo ponúka každá platforma a čo by ste mali určite zvážiť.
Zdroj: semrush.com
Zdroj: SocialMediaToday
Instagram – nové nástroje pre lepšie odporúčania obsahu
To, že začal Instagram zobrazovať odporúčaný obsah na základe umelej inteligencie už dobre vieme. Aktuálne sa však chystajú ďalšie nové funkcie, ktoré by mali pomôcť zobrazovať užívateľom obsah vo feede, na základe ich preferencií a záujmov.
Nezáujem
Prvou funkciou, ktorú sociálna sieť testuje je možnosť označiť príspevok ako “Nezáujem”. Algoritmy tak pochopia, že dotyčné príspevky vás nezaujímajú a nebude sa vám podobný obsah viac zobrazovať.
Nie konkrétnym slovám
Táto ďalšia testovacia funkcia, by vám mala umožniť oznámiť, že nechcete vidieť odporúčané príspevky s určitými slovami, frázami, emotikonmi a pod.
Následne algoritmy pochopia, že vás tento obsah nezaujíma a nebude vám ho naďalej zobrazovať.
Pri tom všetkom sa Instagram riadi na základe 5 konkrétnych ukazovateľov interakcie, a tými sú:
- Doba zdržania pri príspevkoch.
- Pravdepodobnosť, že užívateľ príspevok okomentuje.
- Pravdepodobnosť, že sa užívateľovi príspevok páči.
- Pravdepodobnosť, že bude užívateľ príspevok zdieľať.
- A pravdepodobnosť, že používateľ klikne na profil autora.
Čo by ste si mali z toho odniesť a využiť v marketingu?
V prvom rade, by ste sa mali rozhodne zamerať na vytváranie vizuálne príťažlivého obsahu. To vám pomôže zlepšiť dobu zdržania pri vašich príspevkoch. Ak chcete zvýšiť zapojenie, rozhodne by ste mali skúsiť podnecovať komentovanie, a teda pýtať sa užívateľov viac otázok.
Zdroj: Newsfeed
Google Maps – Jazdi udržateľne a šetri peniaze
Google Maps zavádza novú funkciu “Ekologické jazdenie po celej Európe”. Čoskoro budú mapy zobrazovať nielen najrýchlejšiu trasu, ale aj najefektívnejšiu z hľadiska spotreby paliva. Funkcia má umožniť vidieť relatívnu úsporu paliva a časový rozdiel medzi trasami. Následne si užívatelia budú môcť vybrať tú, ktorá im najviac vyhovuje.
Novinka sa začína zavádzať v takmer 40 krajinách po celej Európe.
Zdroj: Blog Google