Focusky #29 – Novinky z digitálneho marketingu

od | dec 8, 2022

Nový mesiac znamená čas na novinky z digitálneho marketingu. V tomto čísle Focusiek sa dozviete aké nové funkcie a možnosti spustila, ale aj pripravuje spoločnosť Meta na sociálnych sieťach Facebook, Instagram a WhatsApp. Tak pokračujte v čítaní, nech vám nič neunikne. 🙂

Meta – profesionálny režim dostupný pre všetkých

Už minulý rok predstavila Meta profesionálne profily na Facebooku. Tie sa postupne zavádzajú celosvetovo, čo znamená rôzne nové dostupné možnosti a zaujímavé prehľady pre tvorcov.

V podstate ide o akúsi podobu facebookových stránok pre firmy, teda určitý špecifický profil s profesionálnymi nástrojmi. V profesionálnom režime máte k dispozícii rôzne analytické prehľady a funkcie, ako sú napr. Reels Play či “dary” od sledovateľov vo forme hviezdičiek.

Ďalej Meta testuje aj nové in-stream reklamy, ktoré by mali byť takisto dostupné v rámci profesionálneho režimu. Tvorcovia by tak mali možnosť zarábať peniaze vďaka reklamám pred videom, počas neho či po ňom.

Poslednými novinkami, ktoré sa pripravujú a treba ich spomenúť sú možnosť plánovať príspevky a prístup k centru podpory priamo v aplikácii. Tu by ste mali okrem iného nájsť aj podporné a iné vzdelávacie materiály, spolu s odpoveďami na bežné problémy.

Zdroj:Newsfeed

IG – plánovanie príspevkov priamo v aplikácii + hudba pri fotkách

Instagram prináša ďalšiu novinku, ktorou je plánovanie priamo v aplikácii. Novinka bude zatiaľ k dispozícii profesionálnym účtom, neskôr sa pripoja aj ostatní užívatelia.
V aplikácii bude možné plánovať statické fotografie, Reels videá aj carousely. Plánovanie príspevkov môžu užívatelia uskutočniť až 75 dní dopredu.

Novinka sa zavádza postupne, takže si pozorne sledujte svoj profil.

Zdroj: Social Media Today

Zdroj: Newsfeed

Keďže hudba je obrovskou súčasťou Instagramu a užívateľov ľahšie zaujmú príspevky s ňou, sociálna sieť pridá možnosť využívať ju nielen pri videách, ale aj statických fotografiách. Takto si môžete “oživiť” svoje príspevky na tejto sociálnej sieti.

Instagram sa snaží vyvíjať stále viac hudobných prvkov, a zároveň bojovať s TikTokom, kde je hudba kľúčovým prvkom.

Zdroj: SocialMediaToday

Meta získala akreditáciu pre bezpečnosť značiek

Rada pre hodnotenie médií udelila Mete významnú akreditáciu pre bezpečnosť značiek pri umiestnení reklamy. Pri hodnotení sa bralo do úvahy viacero faktorov a bolo potrebné prejsť rozsiahlym auditom, kde sa rada zameriavala na zásady, kontroly a procesy.

Kľúčové faktory, ktoré sa brali do úvahy sú: geografické cielenie, umiestnenie reklamy, oddelenie od konkurencie a odhaľovanie podvodov.

Pre spoločnosť Meta ide o veľmi pozitívnu správu, vďaka ktorej sa bude aj naďalej snažiť vyvíjať automatizáciu a nové nástroje.

Zdroj: Newsfeed

Nové funkcie na WhatsAppe

Aj sociálna sieť WhatsApp sa snaží stále posúvať vpred a hľadať nové možnosti pre užívateľov.
Prvou novou aktualizáciou je možnosť vyhľadávania firiem podľa rôznych kategórií či názvu. Používatelia teraz budú môcť vyhľadávať firmy priamo v aplikácii pomocou novej funkcie – vyhľadávanie. Malo by vlastne ísť o mini-mapu, kde užívatelia môžu nájsť podniky v ich okolí a využívať aj rôzne filtre.

Novinka sa zavádza postupne a teda na začiatok bude dostupná v krajinách ako Brazília, Indonézia, Mexiko či Veľká Británia. Pomocou nej sa dokážu podniky ľahšie a rýchlejšie prepojiť so svojimi potenciálnymi zákazníkmi.

Predstavitelia tejto sociálnej siete sa taktiež zameriavajú na nový spôsob platieb. Chcú, aby mohli užívatelia uskutočňovať bezpečné platby kreditnou alebo debetnou kartou priamo z chatu.

Vidíme, že WhatsApp postupne buduje svoje nové nástroje a funkcie, pričom v náraste správ sa stal najvýznamnejšou platformou v USA aj Európe. Užívatelia ale aj podniky, by mali preto zvážiť nové príležitosti, ktoré ponúka a využívať túto sieť v stratégii svojej značky.

Zdroj: SocialMediaToday

Ako využívať WhastApp pri podnikaní?

Keďže sa interakcia užívateľov na sociálnych sieťach celkovo mení a začínajú sa skôr angažovať v uzavretých komunikačných skupinách, Meta začína vidieť vo WhatsAppe veľký potenciál. Z tohto dôvodu sa rozhodla vydať nový prehľad plný tipov a rád pre firmy ako ho využiť vo svoj prospech.

Čoraz viac ľudí používa feed hlavne na objavovanie nového obsahu, zatiaľ čo správy slúžia na nadviazanie hlbších kontaktov nielen s jednotlivcami, ale aj s firmami. Samotná spoločnosť Meta tak reaguje na túto zmenu a radí firmám prehodnotiť svoj doterajší prístup, a teda zamerať sa viac na využívanie WhatsAppu pre svoj marketing.

Viac informácií sa môžete dozvedieť na blogu Mety.

Zdroj: Newsfeed

Autor: Bea