Focusky #36 – Novinky z digitálneho marketingu

od | júl 10, 2023

Svet digitálneho marketingu nespí a my sme tu opäť s najčerstvejšími novinkami. Dnes si vo #focuskách predstavíme vylepšenia vo Whatsuppe, s ktorými vás určite potešíme. Instagramoví nadšenci sa môžu tešiť na novú vychytávku a prídu si na svoje aj analytici či marketéri. Okrem toho sa hlási svet Youtube a Linkedin.

Nový pomocník Test & Compare na YouTube: Nástroj na výber optimálneho thumbnailu.

Vďaka YouTube sa môžeme tešiť na novú vzrušujúcu funkciu! YouTube tieto dni testuje pomocníka, ktorý pomôže tvorcom videí vybrať ten najideálnejší thumbnail (titulný obrázok videa), aby ich videá zaujali diváka už na prvý pohľad. Aké výhody nám to prinesie? Cieľom tohto nástroja bude zlepšiť mieru prekliku (CTR) a zaujať divákov už na prvý pohľad.

Tento pomocník, ktorého môžeme označiť aj ako A/B testovača thumbnailov, nám poskytne údaje o výkonnosti a odhalí, ktoré návrhy na thumbnail dosahujú najvyššiu mieru prekliku.

Táto nová funkcia pomôže inzerentom lepšie pochopiť správanie ich publika, aby mohli vytvoriť víťazný thumbnail, čo môže viesť k vyššiemu CTR a lepšiemu zapojeniu.

Ako to funguje?. Marketéri budú môcť nahrať maximálne tri thumbnaily na jedno video. Boti YouTube následne na týchto obrázkoch vykonajú experimenty s cieľom určiť, ktorý z nich je najvýkonnejší, čo inzerentom umožní urobiť informované rozhodnutie pri výbere thumbnailu, ktorá by mala sprevádzať ich video.

Youtube uviedol, že tento nástroj by mal byť širšie dostupný budúci rok, no dnes už testuje túto funkciu u niekoľko známych tvorcov.

 

zdroj: https://searchengineland.com

 

HD kvalita fotiek a video message vo Whatsappe.

Patríte medzi ľudí, ktorí radi fotia a zdieľajú svoje fotky s blízkymi či priateľmi? Nebaví vás posielať kvalitné fotky e-mailom? Whatsapp práve pracuje na nových vylepšeniach a jedným z nich je práve posielanie fotiek v HD kvalite. Konečne budete môcť posielať fotky vo vysokom rozlíšení HD rýchlo a jednoducho.

​​

 

Okrem posielania fotiek v HD kvalite Whatsapp prichádza s novinkou Video message.  Táto funkcia sa odlišuje od video prílohy, tým že sa bude dať spustiť priamo v konverzácii pomocou tlačidla, ktoré bude umiestnené vedľa tlačidla na nahrávanie hlasovej správy. Okrem toho bude video message môcť mať maximálne 60 sekúnd a nebude možné ju preposielať do iných konverzácii či appiek.

 

 

Nové vylepšenia, s ktorými Whatsapp prichádza sú zatiaľ v testovacom režime a čoskoro by mali byť dostupné na operačných systémoch  iOS, Android či Windows.

zdroj: https://www.androidauthority.com

 

LinkedIn zdieľa nové informácie o najnovších aktualizáciách algoritmov.

Chcete maximalizovať svoje marketingové úsilie v sieti LinkedIn? Platforma nedávno aktualizovala svoj algoritmus v reakcii na spätnú väzbu od používateľov, že ich feed zaplavuje príliš veľa irelevantného, neodborného obsahu.

Tu je návod, ako teraz vaše príspevky získajú viac pozornosti.

1. Neprofesionálny obsah vrátane príspevkov určených na hranie systému už nebude odmeňovaný rovnakým spôsobom

Počas pandémie bol zaznamenaný veľký prílev nekvalitného obsahu aj z iných sociálnych sietí, keďže algoritmus uprednostňoval príspevky s vysokou interakciou aj keď ich obsah bol irelevantný. Linkedin na to prišiel a preto mení algoritmus.

2. LinkedIn uprednostňuje obsah od prepojení prvého stupňa

Spoločnosť Linkedin tvrdí, že používatelia vnímajú ako najhodnotnejší obsah ten, ktorý pochádza od ľudí s ktorými je spojená. Používatelia tak uvidia v kanály  viac noviniek od priamo pripojených používateľov.

3. LinkedIn sa snaží vyzdvihnúť odborné znalosti a rady

Ako teda spoločnosť LinkedIn vie, čo je odborný pohľad? Systém sa teraz snaží identifikovať záujmy jednotlivých používateľov na základe informácií o ich profile a aktivite, a ak sa ostatní členovia v rámci vášho výklenku zapájajú do vašich príspevkov, je to silný signál, že zdieľate relevantný a hodnotný materiál. V tomto smere sú dôležité aj komentáre, ale nie všeobecné, jednoslovné komentáre ale hlbšie odpovede a konverzácie tiež pomôžu zlepšiť dosah vašich príspevkov.

4. Systém LinkedIn sa tiež snaží identifikovať názory a rady.

Nie je veľa podrobností o tom, ako to LinkedIn kategorizuje, ale mali by ste sa skôr snažiť zdieľať poznatky, než len opätovne publikovať.

 

zdroj: https://www.socialmediatoday.com

 

Pool v komentároch na Instagrame.

Instagram prichádza s novinkou anketa v komentároch pod príspevkom. Aký máte na to názor? My si myslíme, že to môže byť veľmi šikovný pomocník pre firmy ako interagovať s publikom a zákazníkmi priamo v príspevkoch. Výhodou bude rýchla a efektívna spätná väzba.

 

zdroj: https://twitter.com/MartijnCales

 

Google odstránil atribučné modely v GA4!

Táto novinka nepoteší hlavne nás marketérov, ktorí v Google Ads a GA4 stále používali atribučné modely založené na prvom kliknutí, lineárne modely, modely založené na časovom rozpade a modely založené na pozícii. Tieto atribučné modely totiž Google odstránil a tak už nebudú dostupné, avšak zatial iba na Google Analytics 4. A tak dostupné zostanú už len modely last click a a model založený na údajoch.

Spoločnosť tieto atribučné modely v Google Ads zatiaľ neruší, no už čoskoro nebudú dostupné pri vytváraní nových konverzí a to od polovice júla. Ich úplne zrušenie je naplánované na koniec septembra.

Ako sa to dotkne nás marketérov? Ak má konto Ads konverzie využívajúce tieto modely, môžete ich používať až do septembra. Po tomto termíne však budú modely odstránené a údaje sa môžu stratiť.

Ak pracujete s konverziami, ktoré nepoužívajú tieto modely, po polovici júla nebudete mať možnosť prejsť na ne. Okrem toho novovytvorené konverzie už nebudú mať ani možnosť výberu týchto štyroch modelov.

Tieto zmeny pobúrili množstvo marketérov, ktorí používali dané modely. Neostáva im nič iné ako sa s tým zmieriť a začať využívať zostávajúce dva modely last click a data-driven.

 

zdroj: https://searchengineland.com
Autor: Dario
Som kreatívny a inovatívny stratég, ktorý pomáha podnikom a organizáciám dosahovať ich ciele. Som presvedčený, že kreativita a inovácia sú kľúčom k úspechu v digitálnom marketingu. Tvorenie nových nápadov a vecí ma napĺňa radosťou a entuziazmom.