Focusky August 2024 – Novinky z digitálneho marketingu

od | aug 1, 2024

Google Chrome nebude rušiť cookies tretích strán

Od roku 2020 hovorí spoločnosť Google o nepodpore cookies z tretích strán vo svojom internetovom prehliadači Google Chrome. Alternatívou mal byť práve Privacy Sandbox, ktorý by poskytoval o používateľoch len kohortné informácie o skupine, teda nebolo by možné získať dáta o jednotlivom používateľovi a jeho pohybe na webových stránkach.

Momentálne však Google zmenil smer a k danej situácii sa vyjadril šéf vývoja Privacy Sandbox, Anthony Chavez: “Namiesto eliminácie cookies tretích strán by sme v prehliadači Chrome zaviedli možnosť, ktorá by umožnila používateľom odsúhlasiť informovanú voľbu, ktorá by bola platná na celé prehliadanie webu a bolo by možné ju kedykoľvek upraviť. Túto možnosť analyzujeme a konzultujeme s regulačnými orgánmi a pri zavedení budeme spolupracovať s priemyslom.”

Uvoľnenie od ukončenia cookies tretích strán môže stáť na oslabení “intent based marketingu” na ktorom stojí biznis Google. Ďalším dôvodom môžu byť potencionálne právne problémy, ktoré by mohli nastať pri presadení riešenia Privacy Inbox a zneužívanie dominantného postavenia na trhu.

Zdroj: focus-age.cz

Whatsapp pridáva zložku Favorites

Aplikácia Whatsapp pridáva do aplikácie funkciu vybrať si obľúbené kontakty, čo vám pomôže prehľadnejšie nájsť dôležité kontakty.

Whatsapp vysvetlil novú funkciu nasledovne: ”Táto funkcia vám umožní rýchlo nájsť ľudí a skupiny, ktoré sú pre vás najdôležitejšie. Či už ide o rodinných príslušníkov alebo blízkych priateľov, vaše obľúbené kontakty budú ihneď primárne viditeľné v časti hovorov ale aj správ.”

Táto novinka by mala byť dostupná v nasledujúcich týždňoch každému používateľovi.

Zdroj: socialmediatoday.com

Meta testuje sumarizujúce AI komentáre

Spoločnosť Meta sa rozhodla využiť umelú inteligenciu na analyzovanie facebookových komentárov a ich následné zhrnutie v jednom. Cieľom je zhrnúť reakcie ľudí v komentároch pod príspevkom do jedného komentára, ktorý sa bude zobrazovať hore.

Podobnú funkciu testuje viacero sociálnych sietí. Youtube rozdeľuje komentáre pod videom do tém, pod ktorými sa môže diskutovať. Sociálna sieť X už dlhšie využíva podobnú funkciu, ktorá skúma príspevky pod trendovanou témou a následne vygeneruje zhrnutie. Toto je však dostupné len pre premium účty na X.

Ak však nechcete túto funkciu využívať, je možné tieto sumarizujúce komentáre na sociálne sieti Facebook vypnúť.

Zdroj: socialmediatoday.com

Meta pridáva prezentovať vlastné ponuky na tlačidlách CTA

Meta zavádza novú funkciu, ktorá umožňuje inzerentom prezentovať vlastné ponuky priamo na tlačidlách výzvy na akciu (CTA) reklamy na Instagrame.

Inzerenti budú schopní zvýrazniť ich akciové ponuky na tlačidlách CTA, čo im môže zvýšiť CTR a celkový engagement s používateľmi. Táto funkcia však nie je dostupná pre všetky účty a stále má svoje obmedzenia.

Zdroj: searchengineland.com

TikTok pridáva možnosť vybrať custom náhľad videa

Aplikácia TikTok prichádza s novou funkciou vybrať si custom náhľad vášho videa. Doteraz bolo možné vybrať náhľad len priamo z videa, čo nespĺňalo požiadavky tvorcov.

TikTok teda nasleduje instagramové reels, ktoré túto funkciu dlhodobo ponúkajú, Youtube taktiež už testuje rovnakú funkciu pri Shorts.

Práve TikTok videá sú najčastejšie zobrazované na stránke pre teba, kde sa náhľad videa ani nezobrazuje. Ako ovplyvní táto funkcia váš engagement je nutné odsledovať si vo svojich štatistikách.

Zdroj: socialmediatoday.com

Autor: iFOCUS
Sme nadšenci do online. Je to vášeň, inštinkt, ktorý nás ťahá k výzvam.