Nechaj_e zá_azníkov prem_šľať. L_pšie si vás zap_mätajú
Ak človek vynaloží trochu úsilia, zlepší sa schopnosť zapamätať si veci. Tento fenomén, nazývaný efekt generovania, znamená, že informácie si ľahšie uchováme, keď ich sami vytvoríme alebo si ich spojíme. V praxi to znamená, že ak musia zákazníci rozlúštiť nejaký hádanku alebo úlohu, lepšie si zapamätajú vašu značku alebo produkt. Pre marketérov je to dôležité, pretože ľudia si pamätajú to, čomu dôverujú a častokrát si vyberú tú možnosť, ktorá ich donútila premýšľať. Používanie hádaniek a rébusov v kampaniach teda zvyšuje zapamätateľnosť a môže viesť k vyšším tržbám.
TikTok zverejnil nový návod na povianočný marketing
TikTok zverejnil nový návod na povianočný marketing, ktorý má marketérom pomôcť využiť ich príležitosti v „5. štvrťroku“. Ide o extra časový úsek, ktorý používajú niektorí marketéri a ktorý začína povianočným obdobím a trvá do Nového roka. Je to čas, kedy je mnoho ľudí v dovolenkovom móde a čakajú na povianočné výpredaje, a to môže priniesť nové príležitosti na maximalizovanie predajov.
Kvartál Q5 je hlavnou príležitosťou pre značky na upútanie pozornosti spotrebiteľov. Publikum na TikToku aktívne vyhľadáva nové ponuky, trendy a produkty, aby odštartovalo svoj Nový rok. Podporte predaj po sviatkoch počas tohto skrytého nákupného momentu. TikTok dokonca vydal nového 13-stranového marketingového sprievodcu na kvartál Q5, ktorý obsahuje celý rad poznatkov, ktoré vám pomôžu zlepšiť dosah na Q5, vrátane poznámok o používaní TikTok počas daného obdobia.
https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-publishes-new-guide-to-post-christmas-marketing/732188/
OpenAI spúšťa vlastný internetový vyhľadávač v rámci ChatGPT
OpenAI sa rozhodla integrovať vyhľadávač priamo do ChatGPT, namiesto toho, aby vytvorila samostatnú vyhľadávaciu platformu. Tento krok ukazuje, že spoločnosť verí, že užívatelia prehodnotia svoje doterajšie názory na to, že ChatGPT nie je ideálny na vyhľadávanie faktických informácií.
Čo sa týka zdrojov, ktoré OpenAI prehľadáva, veľké jazykové modely čerpajú vedomosti z rôznych verejných a licencovaných obsahov. Napríklad po súdnych sporoch s The New York Times, kde sa objavili citácie priamo z ich článkov, sa OpenAI dohodla s mnohými veľkými vydavateľstvami (ako Associated Press, Axel Springer, Financial Times, Le Monde, Reuters, Time a ďalšími), že za možnosť využívať ich obsah pri vyhľadávaní bude platiť.
Instagram prehlásil, že neznižuje dosah sponzorovaného obsahu
Šéf Instagramu Adam Mosseri odhalil ďalší bežný mýtus Instagramu ako súčasť svojej novej série informačných príspevkov v aplikácii. V tomto najnovšom príspevku Mosseri odmieta fámu, že Instagram zámerne znižuje dosah príspevkov označených ako sponzorovaný obsah, aby prinútil značky platiť za dosah.
Bežnou teóriou je, že IG profituje zo zníženia hodnotenia týchto príspevkov, pretože je to ďalší spôsob, ako zabezpečiť, aby značky a ich partneri museli platiť za dodatočný dosah.
Hoci, ako niektorí zdôraznili, môže to byť aj tak, že používatelia IG sa menej zapájajú do sponzorovaného obsahu a akonáhle uvidia značku „Sponzorované“ na príspevku, niektorí len pokračujú na ďalšie príspevky, čím sa zníži zapojenie, a tým aj dosah.
Takže „pokuta“ za dosah je v tomto prípade pravdepodobne vedľajším účinkom samotnej značky a nie vecou iniciovanou Instagramom.