Focusky Október 2024 – Novinky z digitálneho marketingu

od | okt 10, 2024

Google je žalovaný v USA kvôli monopolnému postaveniu

Spoločnosť Google má dominantné postavenie v online vyhľadávaní, zahŕňa až 90% trhového podielu. V auguste americký súd rozhodol že Google používal nekalé praktiky na udržanie si monopolnej pozície.

Americké ministerstvo spravodlivosti a ďalších 8 štátov žalujú Google za zneužívanie svojej pozície na trhu online reklamy. Žaloba je zameraná na praktiky, ktoré Google vytvoril, aby posilnoval svoju monopolnú pozíciu tým, že získal nástroje v oblasti nákupu, predaja a zobrazovania reklamy.

Google mal ževraj šikanovať podniky, aby používali reklamné produkty spoločnosti Google. Taktiež Google ževraj zvyšoval ceny pre inzerentov a teda obmedzoval príjmy webových stránok.

https://www.focus-age.cz/m-journal/praxe/legislativa/google-je-monopolista–uz-zase–usa-ho-zaluji-i-za-praktiky-v-reklamnim-byznysu__s353x17562.html

TikTok predstavil viaceré typy predplatného pre tvorcov

Prvé predplatné pre tvorcov v rámci aplikácie bolo predstavené už v roku 2022. Začiatkom tohto roka TikTok uviedol, že pracuje na platenej verzii aj pre bežných používateľov.

„Predplatné umožňuje tvorcom ponúknuť svojim najzaujímavejším sledovateľom špeciálny prístup k exkluzívnym výhodám, jedinečným zážitkom a komunite len pre členov za mesačný poplatok. Stavajúc na silných a autentických spojeniach, ktoré už vytvorili prostredníctvom svojho obsahu, môžu tvorcovia použiť túto funkciu na poskytnutie exkluzívneho priestoru na posilnenie týchto vzťahov a podnietenie zmysluplnejšej angažovanosti.“ vyjadril sa TikTok.

Oprávnení tvorcovia si budú môcť prispôsobiť svoje balíčky predplatného do troch rôznych cenových úrovní s výberom výhod, ktoré zodpovedajú ich prístupu. Tvorcovia budú môcť ponúknuť:

  • súkromné komunikačné kanály
  • exkluzívny obsah
  • špeciálne komunitné identifikátory

TikTok vyhlásil, že rozšírená ponuka predplatných bude dostupná už o pár týždňov pre oprávnených tvorcov vo vybraných regiónoch.

https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-expands-subscriptions-non-live-creators/727826/

Sociálna sieť X sa vracia do Brazílie

Podľa agentúry Bloomberg sudca brazílskeho najvyššieho súdu Alexandre de Moraes oficiálne potvrdil ukončenie pozastavenia siete X v krajine po tom, čo X súhlasila s odstránením vybraných používateľských účtov na základe nariadení brazílskej vlády. X tiež vymenovala nového právneho zástupcu v krajine.

X spočiatku odmietla vyhovieť požiadavkám brazílskej vlády s odôvodnením, že presahujú rámec zákona a nie sú v súlade s princípmi slobody prejavu na platforme.

Požiadavky na odstránenie, ktoré predložili brazílske úrady, sa týkajú účtov, ktoré naďalej tvrdia, že brazílske voľby z roku 2020 boli „ukradnuté“, čo podľa nich viedlo k nespravodlivému zosadeniu bývalého prezidenta Jaira Bolsonara. Rôzne vyšetrovania toto tvrdenie nedokázali, a preto brazílski úradníci rozhodli, že X musí tieto účty odstrániť z platformy, aby sa predišlo šíreniu konšpirácií, ktoré by mohli podkopať autoritu vlády.

https://www.socialmediatoday.com/news/x-is-returning-to-brazil-after-complying-with-government-requests/729297/

Google testuje overenie stránky pomocou modrej značky

Google experimentuje s novou funkciou overovania vo vyhľadávaní, ktorá by mala používateľom uľahčiť vyhýbanie sa klikaniu na falošné alebo podvodné odkazy na webové stránky. Niektorým ľuďom sa vedľa obchodných odkazov vo výsledkoch vyhľadávania Google zobrazujú modré overené značky začiarknutia, ktoré naznačujú, že spoločnosť – ako napríklad Meta alebo Apple – je originálna a nie nejaká napodobenina, ktorá sa pokúša ťažiť z rozpoznateľnej značky.

„Pravidelne experimentujeme s funkciami, ktoré pomáhajú kupujúcim identifikovať dôveryhodné firmy online, a v súčasnosti spúšťame malý experiment, ktorý zobrazuje značky začiarknutia vedľa určitých firiem na Googli,“ povedala hovorkyňa Google pre verejné záležitosti Molly Shaheen.

Zdá sa, že nový experiment s vyhľadávaním je rozšírením funkcie indikátorov značky Google pre identifikáciu správ (BIMI), ktorá sa používa na zobrazovanie začiarknutí vo webových a mobilných aplikáciách Gmailu vedľa odosielateľov, ktorí si osvojili overovaciu platformu. Google zatiaľ oficiálne neoznámil začiarknutie vyhľadávania ani neuviedol, kedy (alebo či) môže túto funkciu očakávať viac používateľov.

https://www.theverge.com/2024/10/4/24261877/google-search-verified-checkmarks-experiment-feature

Autor: iFOCUS
Sme nadšenci do online. Je to vášeň, inštinkt, ktorý nás ťahá k výzvam.