Spolu s novým rokom prichádza aj naše zhrnutie noviniek za uplynulé obdobie.
Facebook a Instagram
Zmena vizuálu v mobilnej aplikácii
Aktualizácia sa zatiaľ týka iba tvorcov a verejných osobností. Pre nás ostatných by sa zmeny mali dostaviť čoskoro. Cieľom nového dizajnu je dosiahnuť jednoduchosť, vylepšiť užívateľom navigáciu a prehľadnosť medzi tlačidlami. Myslíme, že sa to tentokrát Facebooku podarilo, a podľa dostupných náhľadov vyzerá stránka naozaj príjemnejšie a prehľadnejšie.
Veď posúďte sami.
Môžeme vidieť, že na obrázku zmizlo tlačidlo páči sa mi to, ktoré vystriedalo práve tlačidlo sledovať. Dáva to zmysel, pretože pri sledovaní stránky by sa k vám malo dostávať viac organických príspevkov ako keď ste ju mali označenú „páči sa mi“.
Popri zmene vizuálu Facebook zapracoval aj na bezpečnosti platformy. Stále sa snaží vylepšovať a zdokonaľovať algoritmus, ktorý je schopný detekovať prejavy násilia, falošných správ alebo sexuálneho obsahu.
Zdroj: Newsfeed
Nové rozhranie obrázkov v discovery reklame
Táto novinka poteší viacerých z nás. Google nám umožní v discovery kampaniach používať nový pomer pri obrázkoch. Obrázky v pomere 4:5 často využívame na sociálnych sieťach a nebudeme tak musieť tvoriť nový rozmer aj pre discovery.
Zdroj: Search engine land
Youtube hľadanie videí cez hashtag
Sprístupnila sa nám nová možnosť hľadania videí na Youtube. Cez hashtag si môžeme vyhľadať akúkoľvek tému, ktorá nás zaujíma a všetky videá sa nám zobrazia v prehľadnom zozname. Uvidíme presný počet videí a kanálov, ktoré tento hashtag použili. Zároveň sú zoradené podľa najpopulárnejších. Môže to byť výborný nástroj aj pre samotných tvorcov videí, ktorí si vďaka tomu môžu pozrieť, aké názvy a náhľady najlepšie fungujú pre konkrétnu tému. Poprípade si môžete nájsť nové kanále, o ktorých ste doposiaľ nevedeli.
Zdroj: Socialmedia today
Ostatné
Čoskoro začneme swipe-ovať už aj na LinkedIne
LinkedIn oficiálne oznámil príchod možnosti vkladania linku do príbehu. Fungovať bude rovnako ako sme zvyknutí z iných platforiem -potiahnutím na hor. Túto funkciu zatiaľ nesprístupnili všetkým užívateľom, ale je to len otázka času. Tak ako má instagram svoje pravidlo 10 000 sledujúcich, aj LinkedIn bude mať stanovené, kto bude mať túto možnosť sprístupnenú.
Zatiaľ by to malo byť vhodné pre všetky LinkedIn stránky a pre osoby, ktoré majú aspoň 5 tisíc kontaktov alebo skladovateľov.
Zdroj: Socialmedia today
Trump vs. Sociálne siete
Tento súboj zatiaľ prehráva. Viaceré sociálne siete sa rozhodli pozastaviť alebo obmedziť jeho účet dočasne a niektoré z nich aj permanentne. Najväčší zásah urobili Twitter a Facebook. Čo má určite obrovský vplyv na jeho fungovanie. Trump mal na Facebooku viac ako 30 miliónov fanúšikov a na Twitteri okolo 80 miliónov. Komunikácia s nimi je teraz takmer nemožná. V priemere zvykol tweetovať až 23 krát za deň. A jeho ročná kampaň na Facebooku stála približne 90 miliónov dolárov.
Dôvodmi jeho suspendovania boli viaceré upozornenia, ktoré Trump dostal od sociálnych sietí za porušovanie ich pravidiel, zdieľanie falošných informácií a podnecovanie k nepokojom.
Zdroj: Socialmedia today
Tik Tok v novom roku vychytáva efekty
Pridal možnosť využiť nový LiDAR effect, ktorý dokáže v reálnom čase reagovať na prostredie vo videu.
To ring in 2021 we released our first AR effect on the new iPhone 12 Pro, using LiDAR technology which allows us to create effects that interact with your environment – visually bridging the digital and physical worlds. We're excited to develop more innovative effects in 2021! pic.twitter.com/6yFD2FfHta
— TikTokComms (@TikTokComms) January 6, 2021
V ukážke to máme znázornené, prostredníctvom glitrov, ktoré dopadajú na gauč, zem a na postavu. Potom ako sa postava pohne glittre sa pohnú a padajú na zem. Zatiaľ je tento efekt dostupný na Iphone 12 pro, ale postupne by sa mal sprístupniť vo viacerých zariadeniach.
Vy rozhodnete, koľkokrát sa má reklama zobraziť
Inzerenti budú teraz vedieť ovplyvniť počet zobrazení reklamy jednému užívateľovi za deň už aj na twitteri. Táto zmena pridá inzerentom viac kontroly nad ich reklamou. V určitom štádiu nákupného cyklu zákazníka prináša táto funkcia vyššiu efektivitu.
Reddit sa zväčšuje neuveriteľným tempom
Podľa ich vlastných dát sa reddit za posledný rok rozšíril o neuveriteľných 44%. Momentálne uvádza, že denne používa aplikáciu 52 miliónov aktívnych užívateľov. Dúfame, že aj vďaka tomu reddit zapracuje na svojich možnostiach inzerovania, pretože oproti svojim konkurentom výrazne zaostáva a jeho možnosti sú veľmi limitované.
Tip na reklamu ktorá stojí za to
Opäť tu máme niečo od značky Ikea, ktorá sa v reklame zaoberá problematikou nadmernej spotreby.