Pravidelný súhrn noviniek zo sveta digitálneho marketingu. Napísaný tak, aby vám už nikdy neunikli žiadne dôležité zmeny, aktuality a odporúčania. Dozviete sa, čo sa udialo alebo sa chystá medzi sociálnymi sieťami a reklamnými systémami.
Facebook a Instagram
Jednoduché riešenie ako orezať video tak, aby sa Facebooku páčilo
Nová možnosť v creator studiu uľahčí úpravu videa do formátov 1:1 alebo 4:5.
Facebook bude schopný identifikovať osobu, alebo predmet, ktorý v obraze odohráva kľúčovú úlohu a zameria sa naň. Ostatné okolo oreže tak, aby video dosiahlo požadovaný rozmer. Toto smart riešenie sa postupne sprístupňuje každému, a ak ho ešte nemáte čoskoro by ste sa k nemu mali dostať.
Zdroj: Social Media Today
Affiliate program pre Influencerov na Instagrame
Táto novinka bola oznámená počas eventu creator week, kde instagram propagoval svoje budúce projekty, vysvetľoval niektoré z jeho funkcií a ponúkal publiku nové tipy na zlepšenie používania ich appky.
Popri tom spomenul aj tému podporovania tvorcov na instagrame affiliate programom. Dátum spustenia nepoznáme, vieme len, že nás to môže čakať v krátkej budúcnosti.
Fungovať to bude na jednoduchom princípe, tvorca sa zapojí do programu, ktorý mu ponúkne určité produkty na výber. Sám tvorca sa rozhodne, ktorý by chcel propagovať a umiestni si ho do príspevku s označením. Ak sa niekto rozhodne ho nakúpiť, cez tento tag tvorca dostáva určité percento z predaja.
Tento program môže naraziť na množstvo problémov spojených s formou propagovania a spájania svojho brandu s tvorcom na Instagrame. Uvidíme, ako tieto potenciálne problémy Instagram bude riešiť a či proces zapojenia bude skomplikovaný určitým splnením podmienok.
Zdroj: Social Media Today
Náhľad do vnútra algoritmu
Táto téma sa skloňuje pravidelne, a názory sa často krát líšia. Preto sa Instagram snaží užívateľom a tvorcom túto tému priblížiť a upozorniť na časté omyly.
Počas eventu creator week sa na túto tému vyjadrili v zmysle, že je nezmysel hovoriť o jednom komplexnom algoritme. Ide skôr a súbor viacerých algoritmov, klasifikátorov a procesov, ktoré plnia svoj samostatný účel.
Počas eventu bolo spomenutých viacero kľúčových signálov, na ktoré Instagram prizerá pri rozhodovaní komu sa aký príspevok zobrazí. Išlo o signáli o ktorých ste už možno vedeli, ako napríklad počet lajkov, kedy bol zverejnený či ide o video alebo obrázok atď.
Zaujímavejšie bolo spomenutie prepojenia príbehov a príspevkov. Ak sa snažíte tvoriť zaujímavé príbehy a množstvo ľudí si ich pravidelne prezerá zobrazujú sa im samozrejme medzi prvými, to však platí aj pre vaše príspevky. Ak máte vybudovaný určitý engagement medzi vami a fanúšikmi príspevky sa im zobrazujú viac a častejšie.
Zdroj: Newsfeed
Vaša kreativita je neobmedzená. Ukážte to vo vašich príbehoch.
Zaujmite a prekvapte vašich fanúšikov. Opustite od pravidiel a stereotypu, ktoré vás zväzujú. Zvýšením zapojenia vašich fanúšikov vyšlete algoritmu jasný signál, ktorý mu hovorí, že sa vašim fanúšikom obsah páčil a má im ho zobrazovať častejšie.
Preto sa snažte ich prekvapovať a sledovať trendy, inšpiráciu môžete nájsť naozaj všade. Existuje veľké množstvo profilov, ktoré to robia skvele. Napríklad portál newsfeed.cz pred nedávnom zhrnul zopár pekných inšpirácií s profilov a popísal ich vo svojom článku.
Využite rozšírenie vašej reklamy o pútavý obrázok
Túto funkciu postupne Google sprístupňuje do všetkých účtov. Môžete si tak vaše reklamy obohatiť o prvok navyše. Podľa dostupných štatistík toto rozšírenie dokáže zdvihnúť mieru kliknutí až o 10%. Využite to, čo najskôr po čase to začne využívať viac a viac inzerentov a novinka sa rýchlo stane opozeraným štandardom.
Zdroj: Search Engine Land
S WooCommerce do Google shoppingu, jednoducho a rýchlo
Novinku na svojom blogu predstavil Google. Pre užívateľov WooCommerce prišla správa, že budú môcť jednoducho zalistovať svoje produkty v Google shoppingu. Pomocou tejto integrácie ich môžu zákazníci jednoduchšie nájsť, ich produkty sa budú zobrazovať vo free verzii shoppingu, pripravuje sa taktiež možnosť tvorby kampaní priamo v rozhraní WooCommerce.
Zdroj: Google
Lokálne reklamy vašich kamenných predajní získali nové funkcie
Ak inzerujete vašu kamennú predajňu v digitále Google vám pripravil zopár dobrých noviniek.
Vaše reklamy sa budú zobrazovať priamo vo vyhľadávaní Google máp a pri navigácii k cieľu vašej destinácie, vám Google ponúkne možnosti na zástavku. Napríklad upozorní na predajňu, ktorá sa nachádza v blízkosti vašej trasy.
Zdroj: Google
Ostatné
Na záver pridávame zaujímavú kampaň, ktorá vznikla spojením značiek Heinz a Burger king za pomoci aplikácie Waze. Táto zaujímavá kombinácia využila perfektne tému uviaznutia v kolóne a odmenila tak ľudí, ktorí sa v nej ocitli.