Pravidelný súhrn noviniek zo sveta digitálneho marketingu. Napísaný tak, aby vám už nikdy neunikli žiadne dôležité zmeny, aktuality a odporúčania. Dozviete sa, čo sa udialo alebo sa chystá medzi sociálnymi sieťami a reklamnými systémami.
Facebook a Instagram
Emojis dostávajú hlas
O nový upgrade konverzácií na messengeri sa postarajú hovoriace emoji. Budú sa smiať, plakať alebo vám dokonca povedia hlášku zo seriálu.
Nájdete ich v novej záložke s ikonou reproduktoru. Výber je zatiaľ obmedzený, ale s prichádzajúcim záujmom sa bude počet soundmojis určite rozširovať.
Zdroj: Facebook
Zdvojnásobené dáta v prehľade štatistík
Dobré správy pre milovníkov dát: Instagram oznámil predĺženie reportovacieho obdobia v prehľade štatistík z 30 na 60 dní.
Budete si tak vedieť porovnať výkonnosť za dva mesiace. Aké dosahy mali vaše príspevky a koľko ľudí navštívilo váš profil.
Instagram sa v tomto smere snaží napredovať a plánuje pridať možnosť výberu vlastného časového rozmedzia. Momentálne je na výber štatistika za 7, 14 a 30 dní. Tieto okná sú nemenné a to by sa mohlo v blízkej dobe zmeniť.
Zdroj: Social Media Today
Google predstavuje nové ads creative studio
Pôjde o priestor v ktorom sa spájajú viaceré nástroje pod jednou strechou. Nájdeme tam nástroje na tvorbu dynamických a HTML 5 bannerov, audio mixer a nástroj Director Mix, ktorý by mal pomáhať s úpravou videí do Youtube kampaní.
Hlavnou výhodou je zjednodušenie práce v tíme. Všetko sa bude odohrávať na jednom mieste v prehľadnom rozhraní. K dispozícii bude projektová knižnica, v ktorej si nájdete všetky použité podklady. Vyhnete sa tak zdĺhavému hľadaniu podkladov a zbytočnej komunikácii.
Zdroj: Google
Tri prešľapy a si vonku. Pilotný projekt od Google ads
Tento projekt, je zameraný na minimalizovanie účtov, ktoré kontinuálne obchádzajú a porušujú pravidlá inzercie. Google vytvoril, systém penalizácií, ktorý by mal v najbližšej dobe začať testovať. Od varovania sa môžete prepracovať až k suspendácii účtu. Nevieme presne ako bude tento projekt vyzerať v praxi. Obávame sa množstva omylov a komplikácií, ktoré by táto zmena mohla spôsobiť inzerentom neoprávnene. Počet neoprávnených zamietnutí má stúpajúci trend a v spojení s penalizáciami účtov, to môže mať naozaj deštruktívny charakter.
Zdroj: Searchengineland
Nová pomôcka pri implementácií offline konverzií v Google ads
Hovoríme o nástroji, ktorý Google predstavil len pred nedávnom. Nesie názov OCI Helper a poslúži vám pri implementácii offline konverzií do Google ads. Tento spôsob implementácie je veľmi efektívny pri náborových kampaniach, kde pomocou implementácie kvalitných leadov dávate algoritmu jasný signál, o aký typ uchádzačov máte záujem. OCI helper vás prevedie procesom implementácie od úplného začiatku, až po prepojenie s CRM a finálne nahratie do reklamného systému.
Na začiatku si vytvoríte projekt. Do neho si následne priradíte ľudí, ktorí sa na ňom budú podieľať. (Projektový manažér, marketingový špecialista, web developer, CRM developer…) Následne postupujete podľa presne stanoveného postupu. Každý člen tímu dostáva svoju úlohu, na ceste za úspešným implementovaním.
Nastavenie mesačného limitu na kredit sa stáva realitou
Tak jednoduchá funkcia, o ktorej si musíte myslieť, že bola samozrejmosťou od samotného začiatku fungovania Google, je konečne pridaná. Táto pomôcka uľahčí a spríjemní prácu pre nejedného inzerenta. Vďaka lepšej kontrole kreditu budete mať istotu, že váš rozpočet je pevne stanovený a nikdy sa nedostanete za jeho hranicu.
Zdroj: Wordstream
Ostatné
YouTube pridáva tlačidlo Super Thanks
Ide o nový spôsob finančnej podpory a monetizácie obsahu pre tvorcov.
Týmto tlačidlom budú fanúšikovia vedieť finančne podporiť svojich obľúbených tvorcov. Ide o akúsi nadstavbu predchádzajúceho super chatu, alebo super nálepky. Na rozdiel od nich bude tento spôsob dostupný aj mimo živého vysielania alebo premiéry videa.
Super Thanks sa bude pohybovať v rozmedzí od 2 do 50 dolárov. Záležať to bude pravdepodobne od nastavenia konkrétneho tvorcu.
Tento update sa môže zdať ako bezvýznamný, ale pre tvorcov je to ďalšia kľúčová zmena ako získať viac financií na podporu svojej tvorby videí.
Zmena by mohla prilákať nových tvorcov a pomôcť udržať tých súčasných. V boji s Tik Tokom bude kľúčovým faktorom, práve monetizácia, ktorú nemá Tik Tok zatiaľ, až tak dobre zvládnutú.
S podobným problémom sa v minulosti potýkala aj sociálna sieť s krátkymi videami nazývaná Vine. Práve tento faktor spôsobil odchod mnohých tvorcov a zánik platformy.
Zdroj: Socialmediatoday
Kampaň na záver
Na už naše tradičné záverečné predstavenie kampane, ktorá nás zaujala svojou kreatívou a realizáciou sme si vybrali Nemeckú kampaň pre značku Female company.
Kampaň sa zameriavala problematikou zaradenia tampónov medzi luxusný tovar s 19% daňou. Pričom kaviár alebo olejomaľba spadali pod kategóriu so 7% daňou. Tento nezmyselný zákon bol uzákonený pred desiatkami rokov a spoločnosť Female company sa rozhodla konať.
Spoločne s agentúrou vymysleli skvelé riešenie, ako šikovne obísť pravidlá a poukázať na problém. Spoločnosť začala tampóny predávať v knižnej väzbe. Vložila do nej tampóny spolu s pár zábavnými ilustráciami o menštruácii a produkt bol na svete. Kniha získala takmer okamžite veľkú pozornosť od spoločnosti a médií. Navyše vďaka tomuto nápadu teraz spadali do kategórie s menšou daňou. Táto idea a prevedenie bola taká skvelá, že si na svoju stranu získal verejnosť aj niektorých politikov. Diskusia, ktorú kampaň vyvolala dokonca docielila zmenu a od januára 2020 už tampóny nie sú klasifikované ako luxusný tovar a predávajú sa so 7% daňou.