Čo sa udialo za posledné dva týždne v digitále a čo nás pravdepodobne neminie, sa dočítate v najnovších focuskách. Dozviete sa, ako prepojiť váš web s messengerom, zistíte, čo testuje Google alebo ako pár kliknutiami inzerovať v Microsoft ads.
Google ads
Čaká nás koniec textových reklám v search-i?
V poslednej dobe sa vo viacerých marketingových skupinách začala objavovať správa, že textové reklamy zmizli. Neskôr Google zverejnil, že testujú možnosť využívania čisto iba responzívnych reklám.
Pýtate sa, čo je responzívna reklama?
Ide o formu reklamy, do ktorej vložíte viacero nadpisov, popisov a obrázkov. Google potom automaticky reklamy vytvorí a zobrazuje ich v najvhodnejších kombináciách na základe svojho algoritmu.
Z našich skúseností vieme, že nám responzívne reklamy fungujú výborne a uvidíme, ako to pôjde po tejto zmene.
Zdroj: searchengineland.com
Facebook a Instagram
Messenger bude už aj na weboch
Áno je to tak, messenger vytvoril nový plugin aj pre váš web. Po jeho nahratí budete moc komunikovať so svojimi zákazníkmi ešte jednoduchšie a rýchlejšie. Toto rozšírenie by si malo pamätať históriu vašej konverzácie so zákazníkmi a jeho využitie bude možné aj bez prihlásenia. Ak vás táto možnosť zaujala, tak celý návod, ako plugin nahrať, nájdete tu.
Zdroj: developers.facebook.com
Pozor, TOTO Facebook neodporúča!
Facebook vydal zoznam tém, ktoré sú podľa neho nevhodné a nebude ich odporúčať užívateľom. Takmer každý vie, že sa má vyhýbať obsahu, ktorý je násilný, propaguje užívanie alkoholu alebo má sexuálny kontext.
Spozornieť však treba aj pri propagovaní kozmetických procedúr, produktoch, ktoré majú prehnané zdravotné tvrdenia alebo produktoch určených na chudnutie.
Na tenkom ľade sa pohybuje aj obsah, ktorý je nekvalitný, obsahuje clickbaity, zahŕňa pofiderné súťaže, alebo odkazuje na nekvalitné a klamlivé stránky.
Taktiež je vhodné vyhýbať sa obsahu, ktorý je klamlivý a prináša takzvané FAKE NEWS.
Okrem spomínaného prestane Facebook odporúčať stránky, ktoré porušujú pravidelne jeho zásady a opakovane zdieľajú problematický obsah.
Zdroj: newsfeed.com
Facebook shop, už čoskoro vo vašej aplikácii
Na Facebook shop sa môžete tešiť už aj vo vašej aplikácii. Jeho cieľom bude poskytovať užívateľom produkty na základe ich záujmov. Na rozdiel od marketplacu, kde si veci medzi sebou predávajú užívatelia, FB shop bude určený pre firmy.
Výber produktu, kúpa aj platba by už mala prebehnúť v aplikácii Facebook.
Nakupovanie na Instagrame bude ešte jednoduchšie
Instagram testuje nový nástroj nákupov live. Počas živého vysielania vášho obľúbeného influencera, ktorý vás bude presviedčať, aké super produkty používa, dokážete jednoducho kliknúť na tlačidlo pridať do košíka a produkt rovno kúpiť. Táto možnosť je momentálne prístupná len v USA a zatiaľ sa nevie, ako bude presne fungovať u nás. No my dúfame, že čoskoro dorazí aj na Slovensko, aby sme si ju otestovali na vlastnej koži.
Zdroj: newsfeed.cz
Vypeckuj svoje stories a videá na základe dát z Facebooku
Facebook zverejnil sadu tipov a trikov, ako môžeš posunúť svoje storky a videá na iný level. Všetko podložil údajmi, ktoré postupne zbierali.
Kľúčové faktory pre úspech sú:
Príbehy so zvukom.
Autentické príbehy natočené na mobil, nepotrebujete žiadne štúdio.
Reklama s voiceoverom.
Celý zoznam spolu s videjkom nájdete tu.
Zdroj: Facebook.com
Ostatné
CTRL C + CTRL V a inzerujete v Bing-u
Pôsobíte v zahraničí, na trhoch, kde je vyhľadávač Bing relevantný? Preklopte svoje Google kampane jednoducho do microsoft rozhrania a uľahčíte si hodiny práce!
- Prihláste sa do microsoft ads účtu.
- Kliknite na vytvoriť kampaň
- Zvolte import z Google ads
- Vyberte si svoj Google ads účet
- Kliknite na pokračovať
- Už si iba zvolíte čo chcete importovať a máte to 🙂
Celý a podrobný návod nájdete na tomto linku.
Zdroj: ppchero.com
Po týchto kampaniach budete mať zimomriavky
Áno, aj v týchto focuskách máme pre vás tip na kampaň, ktorá stojí za pozretie. A viete, čo? Pre zmenu sme vybrali vlastne rovno dve. Určite neoľutujete, že ste ich videli!