Online prostredie nezastavuje. Novinky pribúdajú ako na bežiacom páse a my vám ich predstavíme v nových focuskách.
Dnes sa dozviete o novej možnosti označovania produktov na Instagrame, ako prejsť na Google analytics 4 a ukážeme vám, čo pridal Google v rámci rozdeľovania prístupov.
Facebook a Instagram
Naštartujte svoje predaje cez Instagram
Označovanie produktov v príspevkoch už nie je sprístupnené len v organike. Stačí si v Business manageri vytvoriť reklamu a môžete začať označovať. Táto novinka bude prístupná pre formáty single image, video a carousel.
O tom, že vám to pomôže pri predaji, nepochybujeme. Užívateľom jednoducho ukážete názov a cenu. Jedným kliknutím sú na podstránke produktu a nakupujú. Čím jednoduchší proces, tým lepšie. Instagram zverejnil zopár kľúčových metrík, ktoré sa značkám podarilo získať vďaka tejto novinke.
Ako príklad uviedli Kórejskú kozmetickú značku, ktorej sa vďaka označovaniu príspevkov v rámci reklamy podarilo dosiahnuť:
18 x väčší ROAS
45% pokles ceny za nákup
42% pokles ceny za vloženie do košíka
41% nárast počtu zasiahnutých ľudí
Zdroj: Instagram.business, Newsfeed
Facebook, instagram a messenger pod jednou strechou
Facebook sa nám snaží zjednodušiť život. Vytvoril centrum účtov, kde budeme môcť napríklad zdieľať jednoduchšie príbehy, používať Facebook na prihlasovanie do Instagramu alebo používať rovnaké platobné údaje.
Zdroj: Newsfeed
Instagram predlžuje LIVE
Instagram pred nedávnom oznámil príchod dvoch noviniek týkajúcich sa instagram live streamov. Predĺži tvorcom dĺžku live streamov z pôvodných 60 minút na 4 hodiny.
Ďalšie plus, ktoré nám Instagram pripravil, je archivovanie Live streamov, ktoré budeme následne schopní stiahnuť a publikovať na IGTV. Video by malo obsahovať špeciálne efekty ako pribúdajúce lajky, srdiečka a komentáre.
Zdroj: Socialmediatoday
Upgrade na Google analytics 4
Analytics nám nedávno ponúkol možnosť upgrade na novú verziu, ktorá nesie názov GA4, predtým známa ako App + Web. Tento upgrade je pomerne jednoduchý a na internete je viacero návodov, ako postupovať. Keď si váš analytics vylepšíte, pribudne vám nová property GA4, v ktorej môžete postupne zbierať dáta. V budúcnosti očakávame, že pri zakladaní účtu bude GA4 zvolené automaticky.
Zdroj: Google
Nová úroveň prístupu v Google ads
Google sa snaží docieliť vyššiu bezpečnosť účtov a preto pridáva nový prístup do účtu. Chcú, aby boli prístupy čo najpresnejšie. Pridal tak billing only role, ktorá je určená pre ľudí poverených správou financií v účte. Budú mať prístup do billing sekcie, ale nebudú schopní vidieť a editovať reklamy a kampane.
Zdroj: Google
Ostatné
Tik Tok vytvára partnerstvo so Shopify
Ide o logický krok, ktorý asi nikoho z nás neprekvapí. Tik Tok chce svojich tvorcov motivovať a dať im možnosť zarábať z reklám, ktoré sa budú zobrazovať.
Vytvoril tak spojenectvo so Shopify a uľahčuje cestu k monetizácii. Vďaka tomu priláka na svoju platformu nových tvorcov a spolu s nimi ich verných fanúšikov.
Zdroj: Socialmediatoday
Apple by mohlo vstúpiť do sveta vyhľadávačov
Táto téma sa riešila v minulosti viac krát. Je známe, že Apple platí nemalé peniaze Googlu za to, že ich vyhľadávací systém je v Apple zariadeniach.
Prvou známkou toho, že by Apple malo podnikať kroky k vytvoreniu vlastnej vyhľadávacej siete, je zvýšený počet voľných pracovných miest pre špecialistov zameraných na vyhľadávanie.
V Európe bola v poslednej dobe zaznamenaná určitá nedôvera voči Google search. Na základe toho pri inštalácii nového Android zariadenia nemáte primárne nastavený Google, ale dostanete na výber.
Zdroj: Search Engine Land
Sklik pridáva nové témy, na ktoré bude možné cieliť
S klik zhodnotil, že čím ďalej viac klientov používa vo svojich kampaniach cielenie na záujmy- témy. Táto forma cielenia dosahuje vyššie CTR ako doposiaľ. Preto sa rozhodli pridať zopár cielení, aby zvýšili ich presnosť.
Tieto cielenia nebudú sprístupnené všetkým, ale bude nutné splniť zopár podmienok.
Pribudnú témy:
Ekológia, bulvár, rádio, zoznamky, chovateľstvo, energetika a reality.
Hugh Jackman v reklame bol dobrý ťah
Pozrite si najviac rezonujúcu reklamu v online priestore za minulý týždeň.