V dnešných focuskách nájdete opäť viaceré zaujímavé novinky. Pozrieme sa do dielne Facebooku, ktorá nám najnovšie priniesla miznúce správy a topujúce komentáre. Google taktiež nesklamal a uľahčil nám cestu k zisku data driven atribučnému modelu.
Facebook a Instagram
Po prečítaní sa zničí
Messenger spolu s Instagram directom prináša novinku v podobe miznúcich správ. Dostupná bude v najnovšej verzii aplikácie.
Táto funkcia v praxi znamená, že ak niekomu pošlete správu, tá sa po prečítaní poprípade po odchode z chatu automaticky vymaže. Aktivovať túto funkciu budete môcť potiahnutím nahor a pre vypnutie zopakujete potiahnutie. Prvýkrát vám vyskočí informačné okno, ktoré vám povie, ako táto funkcia vlastne celá funguje.
Zdroj: Facebook
Súboje v komentároch naberú nový rozmer
Facebook opäť testuje možnosť hlasovania v komentároch. Ak ste sa náhodou dostali do testovacej skupiny, uvidíte pri komentári novú ikonu pripomínajúcu dve šípky. Po zakliknutí sa vám zobrazí okno, kde zvolíte, či bol podľa vás komentár pre konverzáciu prospešný alebo nie. Váš hlas je anonymný. Čím viac pozitívnych reakcií komentár obdrží, tým viac ľudom sa zobrazí a naopak. Myšlienka, ktorá ich k tomuto kroku vedie, je jednoduchá, väčší engagement a čas strávený s príspevkom.
Zdroj: Newsfeed
Vizuálne efekty jedným kliknutím
Už dávnejšie sme vám sem pridávali štatistiky zapojenia užívateľov na Facebooku. Na základe dát vieme, že pohyb, animácia dokáže vo výsledkoch zdolať statické obrázky. Facebook preto testuje novú funkciu, ktorá by spravila zo statickej fotky pohyblivú. Nebude to však žiadny zázrak, funkcia obrázok mierne priblíži a vzdiali. To by však malo stačiť a zlepšiť interakciu s príspevkom. Na výsledky si však budeme musieť počkať.
Zdroj: Newsfeed
Potrebujete menej, aby ste získali viac
To bude asi najvýstižnejšie pomenovanie novinky od Google. Ten totiž sprístupnil atribučný model data driven viacerým užívateľom. Tým, že ho dokázal vylepšiť natoľko, aby mu na jeho správne fungovanie, stačilo omnoho menej dát. Teraz vám na spustenie postačí 3000 interakcií s reklamou a 300 konverzií. Tie musíte získať za 30 dní.
Zdroj: Search engine land
Nakupujte priamo na Youtube
To bude pravdepodobne novým sloganom YouTube 🙂 V nasledujúcom období by sa chceli zamerať viac na svoj e-commerce potenciál a umožniť svojim užívateľom jednoducho a rýchlo nakupovať. Malo by to vyzerať následovne. Nájdete si video, v ktorom vás zaujme produkt, ten produkt bude listovaný v katalógu, kde si ho prehliadnete a rovno kúpite.
Zdroj: Theprint
Ostatné
Nový rekord v predajoch za jeden deň
Postarali sa o to internetové obchody alibaba a JD. Títo čínsky ecommerce giganti získali za jeden deň 115 miliárd v predajoch. Pri formovaní stratégie nemysleli na rekord, ale na zisk nových zákazníkov. Zamerali sa preto na menšie mestá na území Číny, kde nemajú až tak veľké pokrytie. Doteraz sa sústredili prevažne na väčšie mestá, v ktorých sú zákazníci menej citliví na cenu. Tak obrovský predaj za jeden deň má na svedomí faktor predaja zahraničných značiek. Tieto značky nemajú čínski zákazníci ako získavať, momentálne to majú navyše sťažené obmedzeným cestovaním.
Zdroj: cnbc
Inšpiratívne reklamy
Na záver sme si pre vás, ako vždy, pripravili reklamu, ktorá si podľa nás zaslúži pozornosť. Ide o reklamnú kampaň proti násiliu páchanému na ženách.