Opäť sme si pre vás pripravili krátky súhrn noviniek, ktoré sme zaznamenali za posledné obdobie.
Facebook a Instagram
Vypočujte si postrehy a rady v novom podcaste „Boost my business“
Pod týmto názvom nájdete viacero rozhovorov určených pre podnikateľov a majiteľov malých firiem. Ich cieľom je pomoc s podnikaním a reklamou na Facebooku. Rozhovory by mal viesť David Fichser, ktorý pôsobí vo Facebooku ako chief revenue officer. Do každej epizódy si bude pozývať zaujímavých hostí a hovoriť o ich úspechoch. Spoločne vám predstavia tipy a triky, ktoré pomohli aj im.
Tento podcast si môžete vypočuť tu.
Ako na príbehy, aby boli čo najefektívnejšie
Vybrali sme pre vás 3 kľúčové body, ktoré sa oplatí dodržiavať, aby ste získali vyššiu efektivitu. Tieto body sme vytiahli z prípadovej štúdie, ktorá analyzovala viac ako 700 000 stories.
- Efektívny počet príbehov zverejnených za deň je okolo 5 až 6. Všetky ďalšie dosahujú zapojenie užívateľov menšie ako 70%
- Príbehy, ktoré obsahujú video, majú menší počet odchodov a prepnutí. Dosahujú vyššie CTR a viac konverzií.
- Užívatelia najčastejšie odchádzajú po prezretí prvých troch príbehov. Preto odporúčame aby ste hlavnú myšlienku dokázali povedať práve vtedy.
Ak vás tieto body zaujali prečítajte si celú prípadovú štúdiu na tomto linku.
3 jednoduché tipy, ktoré vylepšia výkon vašich videí
Facebook vydal príručku, ako vylepšiť video tak, aby získalo lepší dosah a kvalitu pre užívateľov. Vychádzal zo svojich interných prieskumom a pripravil 3 kľúčové faktory, ktoré by mali byť nápomocné pre zlepšenie výsledkov.
Prvý bod je upútavka. Video by malo na začiatku obsahovať 5 sekundový zostrih najzaujímavejších vecí, ktoré obsahuje. Túto techniku si častokrát môžeme všímať u viacerých tvorcov na Youtube. Videá by vďaka upútavkám mali dosiahnuť o 43% vyššiu sledovanosť počas prvej minúty.
Druhé odporúčanie je rozmer. Drvivá väčšina užívateľov funguje na mobilných zariadeniach. Preto im klasický rozmer 16:9 až tak moc nevyhovuje. Facebook odporúča zvoliť formát 4:5. Ktorý by mal dosiahnuť 2 krát lepšie výsledky ako 16:9.
Na koniec spomínajú dôležitosť komunikácie. Ak sa aktívne zapájate do komentovania a odpovedania na dotazy fanúšikov, malo by to pozitívne ovplyvniť dosah.
Zdroj: Facebook
Uľahčí vám komunikáciu s fanúšikmi
Instagram testuje novú funkcionalitu, ktorá umožní automatické odpovedanie na často kladené otázky. Bude možné, aby ste si vybrali 4 najčastejšie otázky, ktoré vám fanúšikovia pokladajú. Skôr ako vám odošlú správu s rovnakou otázkou, môžu kliknúť na odpoveď a dozvedieť sa informácie okamžite.
Niečo podobné má Messenger aj Whatsapp.
Zdroj: Newsfeed
Nové možnosti pre predajcov áut
Facebook pravidelne vylepšuje možnosti pre automotive. Tento segment dostáva značnú pozornosť a časté zmeny. Tento raz dostal rovno 3 vychytávky. Najzaujímavejšou je však nová karta na stránke. Umožní jednoduchú filtráciu a prezeranie vozidiel na stránke.
Predajcom a zákazníkom to uľahčí prácu a prinesie vyššiu prehľadnosť pri väčšom sortimente vozidiel.
Zdroj: Socialmedia today
Audio reklamy na Youtube
Novinka s ktorou prichádza Google. Táto forma reklám je zatiaľ poskytnutá len v beta verzii a vyskúšať ju môže len zopár užívateľov. Tento typ reklamy je zameraný pre ľudí, ktorí počúvajú Youtube na pozadí a nevenujú sa jeho vizuálnej časti. Napríklad pri počúvaní podcastov, ktoré sú momentálne veľmi obľúbene.
Hlavnou výhodou je efektívnejší zásah a nižšie náklady na tvorbu kreatív.
Zdroj: Google
Nová verzia ads editoru je na svete
Google Ads Editor je bezplatná aplikácia na stiahnutie, ktorá umožňuje pracovať offline. Niekto sa bez nej nevie zaobísť, druhý ju nepoužíva vôbec. Objavila sa však nová verzia 1.5, ktorá nám priniesla filtrovanie pomocou štítkov, rozšírenie o obrázky a kontrolu sily responzívnych reklám ešte pred samotným zverejnením.
Google vám poradí darček na základe vyhľadávaní
Novinka od Google. Zozbierala dáta z vyhľadávaní a vytvorila persóny ľudí. Pre každú z nich vybrala určité produkty, ktoré sa v súčasnosti najviac vyhľadávané alebo záujem o ne prudko vzrástol. Ak stále neviete, čo kúpite rodine alebo priateľom na Vianoce, možno vám Google pomôže.
Ostatné
Nová vianočná reklama od John Lewis
Na záver sa môžeme pomaličky preladiť na Vianoce 🙂