Focusky #9 – Novinky z online marketingu

od | dec 7, 2020

Opäť sme si pre vás pripravili krátky súhrn noviniek, ktoré sme zaznamenali za posledné obdobie.

Facebook a Instagram

Vypočujte si postrehy a rady v novom podcaste „Boost my business“

 

Pod týmto názvom nájdete viacero rozhovorov určených pre podnikateľov a majiteľov malých firiem. Ich cieľom je pomoc s podnikaním a reklamou na Facebooku. Rozhovory by mal viesť David Fichser, ktorý pôsobí vo Facebooku ako chief revenue officer. Do každej epizódy si bude pozývať zaujímavých hostí a hovoriť o ich úspechoch. Spoločne vám predstavia tipy a triky, ktoré pomohli aj im.

Tento podcast si môžete vypočuť tu.

boost your business fotka

 

Ako na príbehy, aby boli čo najefektívnejšie

 

Vybrali sme pre vás 3 kľúčové body, ktoré sa oplatí dodržiavať, aby ste získali vyššiu efektivitu. Tieto body sme vytiahli z prípadovej štúdie, ktorá analyzovala viac ako 700 000 stories.

  1. Efektívny počet príbehov zverejnených za deň je okolo 5 až 6. Všetky ďalšie dosahujú zapojenie užívateľov menšie ako 70%
  2. Príbehy, ktoré obsahujú video, majú menší počet odchodov a prepnutí. Dosahujú vyššie CTR a viac konverzií.
  3. Užívatelia najčastejšie odchádzajú po prezretí prvých troch príbehov. Preto odporúčame aby ste hlavnú myšlienku dokázali povedať práve vtedy.

 

Ak vás tieto body zaujali prečítajte si celú prípadovú štúdiu na tomto linku.

3 jednoduché tipy, ktoré vylepšia výkon vašich videí

 

Facebook vydal príručku, ako vylepšiť video tak, aby získalo lepší dosah a kvalitu pre užívateľov. Vychádzal zo svojich interných prieskumom a pripravil 3 kľúčové faktory, ktoré by mali byť nápomocné pre zlepšenie výsledkov.

Prvý bod je upútavka. Video by malo na začiatku obsahovať 5 sekundový zostrih najzaujímavejších vecí, ktoré obsahuje. Túto techniku si častokrát môžeme všímať u viacerých tvorcov na Youtube. Videá by vďaka upútavkám  mali dosiahnuť o 43% vyššiu sledovanosť počas prvej minúty.

Druhé odporúčanie je rozmer. Drvivá väčšina užívateľov funguje na mobilných zariadeniach. Preto im klasický rozmer 16:9 až tak moc nevyhovuje. Facebook odporúča zvoliť formát 4:5. Ktorý by mal dosiahnuť 2 krát lepšie výsledky ako 16:9.

Na koniec spomínajú dôležitosť komunikácie. Ak sa aktívne zapájate do komentovania a odpovedania na dotazy fanúšikov, malo by to pozitívne ovplyvniť dosah.

fotka rozlíšenia

Zdroj: Facebook

Uľahčí vám komunikáciu s fanúšikmi

 

Instagram testuje novú funkcionalitu, ktorá umožní automatické odpovedanie na často kladené otázky. Bude možné, aby ste si vybrali 4 najčastejšie otázky, ktoré vám fanúšikovia pokladajú. Skôr ako vám odošlú správu s rovnakou otázkou, môžu kliknúť na odpoveď a dozvedieť sa informácie okamžite.

Niečo podobné má Messenger aj Whatsapp.

faq instagram

Zdroj: Newsfeed

Nové možnosti pre predajcov áut

 

Facebook pravidelne vylepšuje možnosti pre automotive. Tento segment dostáva značnú pozornosť a časté zmeny. Tento raz dostal rovno 3 vychytávky. Najzaujímavejšou je však nová karta na stránke. Umožní jednoduchú filtráciu a prezeranie vozidiel na stránke.

nova karta na fb

Predajcom a zákazníkom to uľahčí prácu a prinesie vyššiu prehľadnosť pri väčšom sortimente vozidiel.

Zdroj: Socialmedia today

Google

Audio reklamy na Youtube

 

Novinka s ktorou prichádza Google. Táto forma reklám je zatiaľ poskytnutá len v beta verzii a vyskúšať ju môže len zopár užívateľov. Tento typ reklamy je zameraný pre ľudí, ktorí počúvajú Youtube na pozadí a nevenujú sa jeho vizuálnej časti. Napríklad pri počúvaní podcastov, ktoré sú momentálne veľmi obľúbene.

Hlavnou výhodou je efektívnejší zásah a nižšie náklady na tvorbu kreatív.

Zdroj: Google

Nová verzia ads editoru je na svete

 

Google Ads Editor je bezplatná aplikácia na stiahnutie, ktorá umožňuje pracovať offline. Niekto sa bez nej nevie zaobísť, druhý ju nepoužíva vôbec. Objavila sa však nová verzia 1.5, ktorá nám priniesla filtrovanie pomocou štítkov, rozšírenie o obrázky a kontrolu sily responzívnych reklám ešte pred samotným zverejnením.

Google vám poradí darček na základe vyhľadávaní

 

Novinka od Google. Zozbierala dáta z vyhľadávaní a vytvorila persóny ľudí. Pre každú z nich vybrala určité produkty, ktoré sa v súčasnosti najviac vyhľadávané alebo záujem o ne prudko vzrástol. Ak stále neviete, čo kúpite rodine alebo priateľom na Vianoce, možno vám Google pomôže.

Ostatné

Nová vianočná reklama od John Lewis

 

Na záver sa môžeme pomaličky preladiť na Vianoce 🙂

 

Autor: Karol