Nekupujte ich. Kvalitný obsah, pravidelné publikovanie príspevkov k téme a pútavosť vám prinesú nových followerov. Sledujte trendy a venujte sa im. Čím oslovíte? Dnes jednoznačne najviac idú Reels formáty.
Máme Instagram účet, ale žiadnych followerov.
Pustime sa do toho. Vypíšte si BIO. Vypíšte ho poriadne, dajte si záležať na každom slove. Musí o vás povedať čo najviac na malom priestore. Do Bio môžete umiestniť aj URL odkaz na vašu webstránku alebo eshop či blog. Využite to. Nezabudnite potom v príspevkoch upozorniť, že link nájdu v BIO. Najčastejšie používame jednoduchú správu – Link v BIO 😊 Odkazov môže byť aj viac, vždy to však zvážte. Doplňte prípadne aj hashtag alebo slogan.
Kvalitná profilová fotka je nevyhnutná. Aj na malom displeji musí byť čitateľná, machule a tmavé nevýrazné fotky nechce sledovať nikto. Takže, ak by ste do profilovej fotky okrem loga chceli pridať aj text, otestujte si, ako bude vyzerať v smartfóne a či ho používatelia dokážu rozlúštiť.
Vyberte si vhodné používateľské meno, ktoré korešponduje s vašou značkou. Také, aby bolo ľahko a bez problémov dohľadateľné. Povolenú sú aj skratky, pokiaľ príliš neohýbajú význam. Pri dlhších názvoch sa však skratke nevyhnete. Chce to trpezlivosť, zopár nápadov a nájdete vhodný názov aj pre vašu značku, ktorý ju dokonale vystihne.
Pripravte si publikačný kalendár
Ak to s Instagramom myslíte vážne, nestačí publikovať raz za čas. Obsah musíte pridávať pravidelne. Pripravte si preto vopred publikačný kalendár, kde budú všetky príspevky, ktoré počas mesiaca budete publikovať.
Žiadny strach, publikovať netreba každý deň. Prelúskajte si štatistiky, kedy sú užívatelia najčastejšie na Instagrame a podľa toho upravte aj váš publikačný plán. Vyťažte z toho čo najviac. Keď je na Instagrame peek, treba publikovať. Samozrejme, obsah musí byť kvalitný.
Pre plánovanie príspevkov vám postačí Planner od Meta. Dajú sa tam nahodiť aj reels aj Stories, ale pokiaľ potrebujete dať odkaz aj do storky, musíte ísť cez instagramovú aplikáciu. Cez Planner tam odkaz nedostanete.
Zapájajte followerov, zapájajte sa aj vy
Na zvýšenie počtu followerov funguje aj taktika zapájania sa. Jednoducho zazdieľajte príspevok alebo príbeh niekoho známeho, kto je vašej témy blízky. Spojte sa s Influencermi, ktorí dokážu potiahnuť váš profil. Nemusí ísť hneď o veľké ryby. Mikroinfluenceri dokážu mať silný zásah, hoci ich publikum nie je veľmi veľké. Výsledky však pre vás môžu byť oveľa zaujímavejšie až prekvapujúce. Malých influencerov preto nikdy nepodceňujte.
Zapojte followerov do diania. Pýtajte sa, dávajte v storkách ankety, vyzývajte na komentovanie. Ak zvolíte aktuálnu tému, tak sa určite mnohí chytia a začnú reagovať na vaše príspevky.
Nerobte šoky mŕtvymi dušami
Instagramový profil plný falošných profilov pôsobí zle. Nenakupujte fanúšikov, zbierajte ich poctivou prácou. Prejaví sa to na vašich dosahoch, hoci algoritmus Instagramu berie do úvahy aj množstvo ďalších faktorov.
Predstavte si však účet, ktorý má 100 000 followerov, ale dosah žiadny. Príspevky sú bez engagementu. Oplatí sa takýto účet spravovať?
Zviditeľnite sa všade, kde sa dá
Oznámte, že máte profil na Instagrame. Doplňte ikonky na vašu webku, doplňte ju aj do podpisu vo vašom emaili (aj Linked In 😊). Všetky miesta, kde môžete odprezentovať váš Instagram použite. Uľahčíte tak cestu novým followerom k vášmu účtu. Kontrolujte pravidelne na webstránke, či je preklik z ikony na Instagram funkčný. Stáva sa totiž, že nie je a potom to vyzerá zle.
Máte o čom a viete ako na to?
Aby ste zaujali publikum, potrebujete tému. Či už budete odovzdávať vaše skúsenosti, ponúkať návod, inšpirovať alebo zabávať, dôležité je, aby ste zaujali na prvý moment. To je tá sekunda, ktorá rozhoduje o tom, či používatelia dopozerajú vaše video, Reels, storku alebo si prečítajú príspevok. Zostaňte vždy autentickí.
Ak sa rozhodnete ísť cestou ponúknuť návod, musí to byť pre používateľa benefit. Jednoducho, natoľko ho to zaujme, že pôjde vyskúšať to isté, čo vysvetľujete vo videu.
Pri zábave je to ešte náročnejšie. Sledujte konkurenciu a snažte sa byť lepší. Kopírovanie sa však nevypláca. Buďte svojskí, buďte originálni. Aktuálny trend sú kratšie videá a Reels. Doba sa zrýchľuje a s ňou aj kontent na Instagrame.
Kontrolujte výsledky, dosahy a podľa toho pripravujte a plánujte ďalšie príspevky.
Reagujte na komentáre používateľov čo najskôr. Komunikujte s nimi.
Použite hashtagy , pomáhajú
Výber hashtagov je dôležitý. Nepreháňajte to, ale vyberte sedem – osem podstatných a tie používajte pod vašimi príspevkami. Podľa nich potom používatelia nájdu aj vaše príspevky. Nemusíte využívať najpopulárnejšie hashtagy, ale tie, ktoré sú relevantné k vašej téme.
V online diskusiách sa objavuje aj informácia, že hashtag v komentári pod príspevkom znižuje jeho dosah. V komentároch ich preto pre istotu nepoužívajte.
Potrebujete pomôcť s vylepšením vášho Instagramu? Využite naše skúsenosti. Pripravíme vám stratégiu a zlepšíme čísla.