Ak by vaša nezisková organizácia chcela získať Google Ad Grant, určite by mala poznať nielen základne požiadavky, ale aj prípadné zmeny s nimi súvisiace.
Prinášame vám stručný súhrn toho najdôležitejšieho!
Google Ad Grant funguje rovnako ako online inzercia v službe Google AdWords – zobrazuje reklamy ľudom, ktorí hľadajú neziskové organizácie, ako je tá vaša. Ak splníte podmienky účasti v tomto programe, každý mesiac dostanete 10 000 USD na inzerciu v službe AdWords (až 40 000 USD pre účastníkov programu Grantspro).
Aby ste však využili Google Ad Grants čo najlepšie, mali by ste v prvom rade vedieť o základných požiadavkách:
- Reklamy budú iba textové (žiadne videá ani obrázky)
- Zobrazujú sa iba na stránkach s výsledkami vyhľadávania Google reklamami platiacich inzerentov
- Všetky kampane musia byť keyword targeted
- Maximálna cena za kliknutie bude 2 USD
- Každý mesiac dostanete 10 000 USD na inzerciu v službe AdWords
- Potrebné sa prihlásiť minimálne 1x do mesiaca a za 90 dní urobiť nejakú zmenu, inak môže byť účet bez upozornenia de-aktivovaný
Ako to však už býva, pravidlá pre získanie podpory sa môžu meniť. A inak to nie je ani v tomto prípade. Toto sú podmienky, ktorých zmena je platná od 1.1.2018:
- Možnosť využiť aj vyšší bid ako 2 USD (pokiaľ použijete bidovú stratégiu – maximalizácia počtu konverzií)
- Nebidovať na veľmi všeobecné kľúčové slová a slová, ktoré nesúvisia s predmetom fungovania organizácie, inak vám hrozí zrušenie účtu
- Môžete bidovať na viac domén
- Textové reklamy nesmú obsahovať názvy značiek, ktoré nevlastníte (napr. Youtube)
- Mali by ste sa vyhnúť príliš všeobecným slovám ako „video zdarma“, „e-knihy“, alebo „dnešné správy“
- Kľúčovým slovom nemôžu byť všeobecné jednoslovné výrazy
- Kľúčové slová musia mať skóre kvality nad 3
- Kľúčovým slovom nemôže byť názov konkurencie
- Na vašej webovej stránke by mal byť jasný účel organizácie
- Pozor by ste si mali dať na komerčnú činnosť a reklamy
- Účet musí mať relevantné geografické cielenie
- Každá kampaň by mala mať minimálne 2 zostavy a 2 reklamy
- Využitie rozšírenia, primárne rozšírenie o podstránky (min. 2)
- Váš účet musí mať podľa nových pravidiel minimálnu mieru prekliku 5 %. Ak ju nedosiahne dva mesiace po sebe, môžu Váš účet zrušiť alebo pozastaviť
- Pokiaľ si nie sme istí, ako dosiahnuť vyššie uvedené zmeny, môžeme si pomôcť Google Adwords Express (GAE), GAE – napr. nebude riešiť nízke CTR
Rady na záver:
- Sledujte oznámenia v účte. Dajte si aspoň raz mesačne pripomienku do kalendára.
- Dodržujte podmienky, inak Váš účet môže byť automaticky pozastavený.
- Ak aj nakoniec dôjde k pozastaveniu účtu, nebojte sa požiadať o jeho obnovenie. Môžete tak spraviť buď prostredníctvom kontaktného formulára, četu alebo telefonicky (0800 500 939). Pred tým by ste však mali svoj účet upraviť podľa spomínaných požiadaviek a pravidiel.
Pomôžeme vám s online marketingom. Kontaktujte nás.