Google nákupy už fungujú aj na Slovensku.

od | jún 10, 2019

Google nákupy – Google shopping prináša nový spôsob nakupovania a ukazovania produktov zákazníkom.

Možno ste to videli už v zahraničí. Hľadáte produkt a Google vám ho zobrazí aj s obrázkom, cenou a recenziou.

Služba Google Shopping – Google Nákupy funguje aj na Slovensku. Testovacie kampane, ktoré sme spravili, sa postupne rozbiehajú a dosahujú prvé impresie. Podľa podpory z Google je otázka niekoľkých týždňov, kým pôjde služba Google Shopping korektne.

Čo rozhodne o tom, že sa zobrazí váš produkt v Google?

Rozhodujúci faktor pri zobrazovaní produktov a ovplyvnení jeho pozície je CENA ZA PREKLIK.  Čím vyššia, tým vyššia pozícia. Google posudzuje aj skóre kvality reklám. Do istej miery môžete výsledky vyplniť správne vyplneným XML feedom. Okrem základných položiek vyplňte aj nepovinné parametre.

Do poriadku si dajte napríklad EAN kódy, GTIN alebo ISBNka.

Google Nákupy na Slovensku – budú ako Heuréka?

Trocha. Ak užívateľ zadá do Google produkt, ktorý hľadá, prehliadač preverí, či ide skutočne o produkt a po identifikácii ho zobrazí. Do Google prehliadača zadáte napríklad „chladnička No Frost“ a zobrazí vám súvisiace produkty, ktoré inzerenti propagujú cez Google nákup. Samozrejme, čím presnejšie vyhľadávanie, tým lepší výsledok. Preto odporúčame vytvoriť viacero kampaní. Od všeobecných s nízkou cenou za preklik po presné produktové s najvyššou cenou za preklik.

Ukážka:

Všeobecná kampaň: chladnička no frost = najnižšia cena za preklik

Konkrétnejšia kampaň: chladnička No Frost Whirlpool = vyššia cena za preklik

Presná kampaň: chladnička No Frost Whirlpool B TNF 5323 OX = najvyššia cena za preklik

V bloku reklám na daný produkt sa zobrazia všetci vaši konkurenti, ktorí si zaplatili reklamu. K danému produktu Google vždy zobrazuje cenu, recenzie či dopravu. Nie všetci však pôjdu do reklám cez Google Shopping, rovnako ako nie všetci sú zase na Heureka.sk

V Google Nákupoch poznáme dva typy kampaní – ŠTANDARDNÉ a SMART. Zo zahraničných kampaní vieme, že smart kampane dosahujú lepšie výsledky. Používajú totiž strojové učenie. Ich výhodou je to, že spúšťajú aj dynamický remarketing v Google Search, Display, Gmail či Youtube.

Smart kampane vieme optimalizovať napríklad na maximalizáciu konverzií či ROAS (cieľová návratnosť). Rozpočet tak máme stopercentne pod kontrolou.

Ako sa zobrazia produkty?

Google zobrazí produkty hneď pod vyhľadávaním. Ak je konkurencia veľmi veľká, využije na to aj pravú stranu. Dôležité je, aby ste produktové dáta odosielali v správnom tvare. Tak, ako si to vyžaduje Google Merchant centrum.

Google potrebuje pre fungovanie reklám dôležité informácie, o vašich produktoch a aj o eshope ako takom. To znamená, že kladie dôraz na prehľadnosť jednotlivých položiek. Je fajn, ak uvediete spôsoby doručenia tovaru k zákazníkovi, či spôsob, akým tovar môže vrátiť alebo reklamovať. Pravidlá od Google dodržte a vyhnete sa situácii, kedy vám zablokuje reklamný účet.

Google Nákupy

Predávajte priamo vo výsledkoch vyhľadávania.

Čo očakávame?

Zlepšenie konverzií. Tým, že Google dokáže zobraziť zákazníkom vo výsledkoch produkty s cenou, poštovným, dopravou či dostupnosťou, odfiltrujeme ľudí, ktorí by klikli napríklad iba zo zvedavosti. Predpokladáme, že kliknú tam, kde im vyhovuje cena či rýchlosť doručenia alebo na produkt s najlepšími recenziami.

Podobne funguje samozrejme aj Heuréka. V Google Nákupoch však nepotrebujete mať funkciu Overený zákazník a predpokladáme, že ceny za preklik budú spočiatku oveľa nižšie.

Ako spustím službu Google Nákupy?

Vytvorte si obchod v Google Merchant Centre, potom natiahnite XML feed. Ten si vygenerujete z vášho eshopu. Upravte ho podľa parametrov a špecifikácií pre použitie v Googlge Merchant Centre. Spraví to váš programátor.  Nám sa osvedčili úpravy feedov v aplikácii Mergado. Potom už len prelinkujete Google Merchant Centrum s vaším Google Ads účtom, potvrdíte vlastníctvo a môžete inzerovať.

Pomôžeme vám s prípravou vstupu do Google Shopping. Od založenia účtu, úpravy XML feedu až po spustenie reklám.  Kontaktujte nás.

Autor: iFOCUS
Sme nadšenci do online. Je to vášeň, inštinkt, ktorý nás ťahá k výzvam.