Kvalitný content marketing je čoraz dôležitejší. Na internete sa pohybuje denne až 85 % celej populácie Slovákov. Ľudia všetkých vekových kategórií trávia čas na sociálnych sieťach a online spravodajských portáloch. Stále vedie Facebook a v online spravodajstve bulvárne Topky, za nimi spravodajské Aktuality a Sme. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu agentúry Reuters.
Nový prieskum ukazuje, že musíme klásť väčší dôraz na kvalitné cielenie v online prostredí. Práve presnejšie zásahy na zákazníkov môžeme zrealizovať oveľa viac v digitále ako v printe. Správne zvolená cieľová skupina a ponúkaný obsah prinášajú lepšie výsledky v návštevnosti webstránky či v konverziách (transakciách).
Do online prostredia vstupujú ľudia najviac cez desktop – počítač, kde čítame dvojpercentný nárast a prostredníctvom smartfónov. Tu Reuters zaznamenal šesťpercentný nárast.
Naznačuje to, že je nevyhnutné cieliť reklamu na mobilné telefóny. Samozrejmosťou je, aby webová stránka, microsite ale landipage mala správne zobrazenie na displejoch. Responzívnosť webových stránok musí byť dnes samozrejmosťou. Ideálnym riešením je samostatne spravovaná webstránka pre desktop a pre smartfóny.
Až 23% Slovákov využíva v online prostredí blokovače reklám. Na druhej strane však až 37 percent Slovákov zdieľa na sociálnych sieťach (najmä na Facebooku) zaujímavú správu, bez ohľadu na to, či ide o hoax alebo pravdivú informáciu. Do diskusií pod príspevkami na Facebooku alebo na webových stránkach médií sa zapája 22 percent Slovákov.
Najviac Slovákov využíva na získavanie informácií Facebook, za ním nasleduje stále obľúbený Youtube, Facebook Messinger, Google Plus, Pokec.sk a na poslednej priečke sa so 16 % umiestnil Instagram. 80% Slovákov čerpá informácie a správy z online prostredia. Z toho 51% zo sociálnych médií a 13 % z internetových blogov.
Správanie ľudí v online prostred odsledovala spravodajská agentúra Reuters. Zamerala sa najmä na žurnalistický segment, mnoho údajov platí pre reklamu.