Ten, kto pracuje v marketingu vie, že univerzálny čas pre zverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach neexistuje. Každá stránka, či už na Facebooku, Instagrame alebo Linkdine, má špecifické publikum, ktoré je aktívne v rôznych časoch. Preto, ak ste tvorcom obsahu, vlastníkom, či správcom firmy na sociálnych sieťach, určite odporúčame venovať pozornosť aktivite vášho publika. V prípade, že sa vám nechce strácať čas štatistikami, k dispozícií sú všeobecne odporúčané časy na publikáciu, za ktoré vďačíme analýzam spoločností ako napríklad Sprout Social.
Pre prípad, že sa stretnete na internete s infografikou podobného typu, a budete zhrození z informácie, že užívatelia sú najaktívnejší o 3- hodine ráno, spomeňte si na tento článok. Mnoho agentúr, totiž vo svojich prieskumoch uvádza CST (Central Standard Time), teda severoamerické centrálne časové pásmo používané v častiach Kanady, Spojených štátov amerických, Mexika či Strednej Ameriky. Aby sme vám poskytli komfortnejší prehľad, vytvorili sme vlastnú infografiku v CET (Central European Time), teda sme pridaním +7 hodín a prerátali CST na stredoeurópsky čas.
Podľa tabuľky nižšie môžete vidieť, že rozsah časov pre publikovanie príspevkov na sociálnej sieti Facebook je okolo 10:00 hodiny ráno a potom medzi 16:00 – 17:00 hod. poobede. Odporúča sa príspevky pridávať na sieť od utorka do piatka, pričom za najaktívnejší deň môžeme považovať práve utorok. Ak viete, že vaše publikum je aktívne aj cez víkend, pokojne zdieľajte obsah v sobotu či v nedeľu, avšak táto štúdia odporúča víkendy vynechať zo svojho edičného plánu.
Na Instagrame sa oplatí publikovať príspevky v poobedných až večerných hodinách a to medzi 17:00 až 20:00 hodinou večer, pričom vhodných dní pre publikovanie je naozaj dosť. Štúdia odporúča vytvárať obsah od pondelka do piatka a na rozdiel od Facebooku, môžete zvereňovať príspevky aj v sobotu. Medzi najsilnejšie dni na Instagrame patria utorok a streda.
V prípade Linkedinu je lepšie prispievať svojim obsahom v druhej polovici pracovného týždňa a to v stredu a vo štvrtok doobeda okolo 10:00 hod. Rovnako ako platí pre Facebook, ani na Linkedin sa neodporúča zverejňovať obsah cez víkend.
Pamätajte, že údaje v inforgrafike sú len všeobecným odporúčaním. Nezohľadňujú dni a časy vhodné pre publikáciu obsahu na základe odlišnosti krajiny, kultúry či odvetvia v ktorom tvorca, či spoločnosť pôsobia. Ak chcete dosiahnuť čo najväčší engagement a zvýšiť dosah svojich príspevkov, odporúčame si dať záležať na tom, kedy príspevky zverejňujete. Môže sa totiž stať, že zverejníte príspevok v nevhodný čas, nikto ho neuvidí a vaša snaha spolu s premakaným príspevkom upadnú do zabdunutia.