Learning limited – nočná mora markeťákov alebo zbytočný strašiak? Strojové učenie už využíva naplno okrem Google aj Facebook. Funguje to skvele, ak máte pre sociálnu sieť dostatok zdrojových dát.
Pripravili ste kampaň, napísali copy, vymysleli stratégiu, navrhli rozpočet. Nastavili ste si publikum podľa požiadaviek, vytvorili ste podobné publiká. A teraz čakáte. Naštartovanie kampane na Facebooku spravidla trvá asi 7 dní. To je obdobie, kedy sa zbierajú dáta, potrebné pre kvalitné zacielenie kampane. Toto je tiež obdobie, kedy by mal byť váš kredit na reklamu najvyšší. Od toho závisí, koľko dát reklamná kampaň zozbiera a ako ich Facebook spracuje a použije.
Ak Facebook po siedmich dňoch nezabezpečí dostatok kvalitných dát pre ďalšie pokračovanie kampane, zasvieti oznam LEARNING LIMITED. Stretli sme sa s tým, že niektorí klienti kampane vypínali. Je to však zbytočné.
Learning limited – ako postupovať ďalej
Ak ste počas nábehu kampane dostali od Facebooku hlášku Learning limited, prvý krok je nespanikáriť 🙂 Neznamená to, že kampaň sa zastavila, ale má málo dát a tak nedokáže spĺňať v plnej miere vami zadané požiadavky.
Najjednoduchším spôsobom je prezrieť a skontrolovať celú kampaň. V prvej fáze pomáha prihodenie do rozpočtu a rozšírenie publika.
Ak máte napríklad nastavenú kampaň s cieľom na PURCHASE – NÁKUP, znamená to, že za obdobie 7 dní, ste získali málo konverzií NÁKUP a Facebook nevie zaručiť, že kampaň bude pracovať naplno.
Pomôže rozšírenie cielenia?
V tomto prípade sme spravili test. Zmenili sme v konverznej kampani cieľ na Prechod do pokladne – Initiation. Konverzie stúpli a kampaň sa rozbehla. Pomocou dynamického remarketingu sme potom ťahali ľudí k úspešnému ukončeniu nákupu. Nie vždy to však funguje. Facebook upozorňuje, že každé nastavenie znamená, že vyhľadáva potenciálnych návštevníkov, ktorí spravia daný úkon, ktorý ste si nastavili.
Nesypte do kampane peniaze zbytočne
Ak sa kampaň poriadne nerozbieha, prihoďte kredit. Viac financií umožní Facebooku lepšie distribuovať reklamu cieľovke. POZOR: nikdy však nemeňte kredit viackrát počas dňa či v priebehu týždňa. Nechajte algoritmus pracovať niekoľko dní a až potom kredit mierne zvýšte alebo znížte. Kampaň nevypínajte.
Learning limited vám môže Facebook písať aj po zvýšení kreditu. Nedokáže si poradiť. Vtedy spravte kampaň nanovo, rozšírte cielenie. Ak máte konverznú kampaň, cieľte len na geografickú oblasť alebo podľa veku.
Z testovanie sme zistili, že príliš veľké navýšenie kreditu nezaručuje lepší výkon reklám. Časté manipulovanie s výškou kreditu nám tiež neprinieslo lepšie výsledky. Kampaň sme museli nastaviť nanovo a dohodnúť s klientom pevný kredit.
Jednoducho algoritmy pre svoju prácu vyžadujú čas, ak im zadávate mnoho zmien naraz a často, spôsobíte zmätok a nepracujú.
Ideálny je stav je, keď viete kampaň nastaviť na prvý raz a riešiť už len drobné úpravy. Vo väčšine prípadov to však nejde 😊
Z learning limite sa však nemusíte stresovať. Kampaň ide v pohode ďalej, len nepracuje naplno. Aj z takýchto kampaní môžu byť zaujímavé výsledky.
Radi vám pomôže s nastavením kampaní na Facebooku. Pripravíme stratégiu, navrhneme grafiku a copy, spustíme a zoptimalizujeme kampane.