Už 33. focusky sú tu pre vás!
Na aký obsah sa zamerať na Instagrame? Aká je najdôležitejšia sociálna sieť pre malých a stredných podnikateľov? Aké sú nové typy reklám na Instagrame? Či aký je nový cieľ pri Performance Max kampaniach? Všetky odpovede na tieto otázky nájdete v tomto článku.
Prajeme príjemné čítanie 🙂
Instagram – čo má viac zobrazení? Reels alebo fotky?
Minulý rok sa Instagram začal oveľa viac zameriavať na reelska. Vo vašich feedoch ste si teda mohli nájsť primárne videá, naopak fotiek len veľmi málo. Začiatkom tohto roku sociálna sieť oznámila, že sa znovu začne viac zameriavať na fotky.
Algoritmus sa vyvážil, čo znamená, že začal zobrazovať užívateľom rovnaký počet videí aj fotografií. Z tohto vyplýva, žeby sa tvorci nemali zamerať len na jeden koncept, ale striedať, prípadne pridávať rovnaký počet fotiek aj videí.
Uvidíme ako bude algoritmus pracovať ďalej.
Zdroj: Newsfeed
Google Ads – nový cieľ pri Performance Max kampaniach
Užívatelia stále viac a viac vyhľadávajú termíny spojené s cestovaním. Na základe toho sa Google rozhodol doplniť Performance Max kampane o nový “cestovateľský cieľ”.
Ide o novinku zaujímavú pre inzerentov hotelov, ktorí tak budú môcť osloviť potenciálnych zákazníkov viacerými formátmi a vo všetkých fázach procesu plánovania. Inzerenti majú možnosť sledovať a zdieľať výkonnosť kampane pre každú lokalitu hotela samostatne.
Performance max kampaň pre cestovné ciele je nástroj založená na umelej inteligencii. Na základe podkladov, ktoré inzerenti dodajú Googlu sa následne vytvárajú reklamy vo viacerých formátoch a osloviť cestovateľov naprieč rôznych kanálmi.
Predpokladá sa, že takáto kampaň dokáže rozšíriť dosah a získať pre hotely viac priamych rezervácií.
Zdroj: SearchEngineJournal
Facebook – najdôležitejšia sociálna sieť pre malé a stredné firmy
Spoločnosť Skynova vykonala prieskum medzi 1000 majiteľmi malých a stredných firiem, ktorí využívajú Facebook. Zaujímavé zistenie ukazujú, že pre malé a stredné podniky zostáva Facebook stále najdôležitejšou sociálnou sieťou pre získanie nových zákazníkov, druhou je Instagram.
Prieskum zistil napríklad nasledovné:
Ľudia predstavujúci generáciu Z vyrastali v dobe internetu, čo ukázal aj prieskum, pretože 30% majiteľov malých a stredných firiem považuje sociálne siete za najhlavnejší nástroje potrebný pre úspech v podnikaní.
68% predstaviteľov generácie Z považuje ako hlavnú sociálnu sieť, cez ktorú môže osloviť zákazníkov Instagram. Naopak, starší majitelia firiem považujú za kľúčovú platformu Facebook, konkrétne 60%.
Zdroj: Newsfeed
LinkedIn – natívne plánovanie príspevkov pre firemné profily
Sociálna sieť LinkedIn spúšťa novú natívnu funkciu. Po novom si budú môcť firemné stránky pri písaní príspevkov vybrať aj dátum a čas, kedy má byť post zverejnený.
Samozrejme, užívatelia doteraz mohli na plánovanie obsahu využívať aplikácie tretích strán. Predstavitelia platformy sa vyjadrili k tejto novinke nasledovne – natívne nástroje môžu byť v niektorých ohľadoch lepším spôsobom, ako napr. uľahčenie označovania iných stránok či zobrazenie toho, ako bude príspevok vyzerať v aplikácii.
Natívna možnosť plánovania príspevkov na LinkedIne umožní užívateľom vytvárať obsah až 3 mesiace dopredu.
Ďalším novým spôsobom ako zaujať publikum na platforme je aj novinka s názvom “zvukové udalosti”, ktorú pridáva LinkedIn taktiež pre firemné stránky.
Zdroj: SocialMediaToday
Instagram – nové typy reklamy
Instagram sa snaží neustále zlepšovať a preto prináša ďalšiu novinku, ktorou sú 2 nové typy reklamy.
Reminder Ads (Pripomienkové reklamy)
Ide o reklamy zamerané na konkrétne udalosti. Užívatelia si pri nich môžu jednoducho zapnúť upozornenie, aby na udalosť nezabudli. Reklamy sú dostupné všetkým inzerentom, ktorý majú firemný účet.
Reminder ads, alebo aj pripomienkové reklamy, môžu používatelia nájsť vo feedu a nadviazať tak ľahšie povedomie o budúcej udalosti. Prostedníctvom CTA tlačidla, si stačí zvoliť možnosť pripomienky. Následne užívateľom prídu vcelku 3 upozornenia – deň pred konaním udalosti, 15 minút pred začiatkom a v okamihu zahájenia.
Reklamy vo vyhľadávaní
Ďalším typom nových reklám sú reklamy vo výsledkoch vyhľadávania na Instagrame. Podľa “témy”, ktorú užívatelia vyhľadávajú sa im vo feede (výsledkoch vyhľadávania) začnú zobrazovať reklamy.
V tomto prípade môže ísť o efektívnu možnosť ako osloviť potenciálnych kupujúcich, ktorí môžu mať skutočný záujem o vaše produkty alebo služby.
Nové umiestnenie plánuje Instagram postupne spustiť vo všetkým krajinách počas nasledujúcich mesiacov.
Zdroj: Newsfeed