HubSpot spravil analýzu emotikonov. Prešiel viac ako 20 miliónov príspevkov. Zistil, ktoré zvyšujú engagement a dôveryhodnosť značky.
Vyššia zapamätateľnosť príspevkov, príťažlivejší a priateľskejší obraz značky. To je len niekoľko dôvodov, prečo začať používať emotikony do príspevkov na Facebooku.
Poznáme cez 2500 emotikonov. Nie všetky fungujú, niektoré sú účinnejšie viac, iné menej, na niektoré radšej zabudnite 🙂
Fanúšikovia a potenciálni zákazníci ocenia vašu hravosť a zmysel pre humor. Pochopiteľne, nepreplňte svoju komunikáciu iba emotikonmi. Všetko s mierou.
Buďte emotívny aj v reakciách, ale nie veľa 🙂
Emotikony využijete nielen v príspevkoch, ale aj v chat komunikácii. Podľa zistení HubSpotu pôsobí takáto komunikácia nielen priateľskejšie, ale ja kompetentnejšie. Opäť si ale musíte dávať pozor, aby ste odpovede zbytočne nepreplnili emotikonmi a znížili tak váhu vašich reakcií.
Hrajte na city
Používanie zaujímavých emotikonov prináša zvyšovanie engagementu a vyššie CTR. Pri používaní vhodných emotikonov na Facebooku vzrástol počet lajkov podľa štúdie HubSpot o 57%. Zdieľania a komentáre sa zvýšili o 37 %. To sa už oplatí uvažovať nad emotikonmi a zapájať ich do príspevkov!
Čo funguje?
Zo známych azda iba smutná tvár a prst vyzývajúci k akcii. Medzi TOP 10 emotikonov, ktoré zvýšili CTR sa na prvé miesto dostala chobotnica 🙂 Ďalšie priečky obsadili čerešne či vlak. Z toho vyplýva, že podstatné je používať menej známe emotikony.
Ak chcete mať príspevky emočne zaujímavé, dajte si tú námahu a hľadajte emotikony, ktoré ľudia nepoznajú.
Pomôžeme vám s marketingom. Kontaktujte nás.