V reklamných účtoch používajte vždy vlastné financie. Zjednodušíte tak prácu sebe aj agentúre.
Reklamné účty v Google či vo Facebooku potrebujú pre svoje fungovanie platobné údaje z platobnej karty. Google umožňuje aj manuálne platby, pre Facebook sú zase iné podmienky. Za najlepšie riešenie však považujeme využiť platobnú kartu. Zvoľte si, koľko sa maximálne môže utratiť z vašich financií za jeden mesiac na reklamnom účte Google či Facebook. Pravidelná kontrola finančných operácií na reklamných účtoch prináša pokoj do duše i vzťahu medzi agentúrou a klientom.
Do reklamných účtov vždy uvádzajte vašu firemnú kartu
Tu je niekoľko dôvodov, prečo tento spôsob považujme za najoptimálnejší:
- Platobnú kartu máte vždy pod kontrolou
Ktokoľvek by chcel robiť zmeny alebo manipulovať s kartou, potrebuje váš súhlas a prejsť zabezpečením. Každá manipulácia s kartou vám príde ako notifikácia na email lebo formou SMS a vy ju musíte odsúhlasiť. Odporúčame preto účty zabezpečiť dvojstupňovým overením a rovnako aj platobnú kartu. Ak máte možnosť, do reklamných účtov dajte kartu, ktorú používate len pre marketingové účely.
- Máte kontrolu nad minutými finančnými prostriedkami
Všetky finančné transakcie v súvislosti s reklamnými účtami máte pod kontrolou. Strhlo vám podozrivo veľa za kredit do reklám? Viete sa spojiť s agentúrou, ktorá situáciu preverí. V prípade podozrenia na nesprávne zaúčtované financie hneď kontaktuje support a situáciu vyriešte.
- Máte prehľad, či dohodnutý kredit agentúra naozaj dáva do reklám
Idú vaše peniaze naozaj do reklám? Ak máte v účte vlastnú kartu, vždy viete, koľko sa na vaše reklamy minulo financií. Odpadajú tak zbytočné hádky s agentúrou, pretože vo výpisoch z karty dohodnutý rozpočet na reklamy vidíte, či sa minul alebo nie.
- Reklamný účet vo vašom vlastníctve je unikátny.
Reklamný účet, ktorý je vytvorený podľa vašich údajov a na váš email, zostáva stále vo vašom vlastníctve. Bez ohľadu na to, či na nejaký čas dáte prístup agentúre alebo zmeníte agentúru za inú, zostávajú zachované dátové údaje v účte. Ak by vaše kampane bežali pod agentúrnym reklamným účtom, po odchode od agentúry, by ste prišli o všetky dátové stopy či remarketingové publiká. A to by bola škoda. Vždy preto voľte možno zdanlivo náročnejšiu cestu – založiť si vlastný reklamný účet (aj s pomocou agentúry), kde budete super adminom vy.
Čo ak nechcem používať vlastnú platobnú kartu?
Aj v prípade, keď z nejakých dôvodov nechcete do reklamných účtov vložiť údaje vašej platobnej karty, dá sa nájsť spôsob. Môžete využiť platobnú kartu agentúry. Vždy však trvajte na tom, že dostanete mesačný prehľad o kredite, ktorý šiel do vašich reklám.
Vytvoriť si môžete aj PayPal konto, kam pošlete pravidelne určitú sumu, ktorú chcete minúť v reklamných účtoch. Je to menej komfortný spôsob, pretože zo skúseností vieme, že väčšinou sa stane, že kredit zostane aj niekoľko dní nedobitý a až po urgenciách agentúry sa stane náprava. Reklamy tak na čas doslova spadnú na nulu a potom sa opäť musia rozbiehať, čo uberá na efektivite a poškodzuje algoritmus reklamných účtov.
V Google môžete využívať aj manuálne platby. To znamená, že priamo v účte napíšete sumu, ktorú chcete v nasledujúcom období minúť. Uhradiť ju môžete cez internet banking alebo si necháte kredit strhnúť z karty. Úhrada cez internet banking samozrejme trvá dlhšie. Opäť však musíme pripomenúť, že kredit do reklamného účtu zväčša klienti zabúdajú dobiť a nakoniec prejdú na spôsob automatického dobíjania kreditu z firemnej karty.
Na záver zdôrazňujeme, že najefektívnejší a najtransparentnejší spôsob platby je prostredníctvom vlastnej karty. Akákoľvek kontrola je vo vašich rukách a na agentúre je len zariadiť to, aby reklamy správne fungovali a prinášali vám určené ciele.
Naštartujeme aj vaše kampane. Kontaktujte nás.