Google očakáva, že lepšie využitie umelej inteligencie v reklamách pre hotely a cestovný ruch prinesie maximálne výkony a lepšie výsledky. Dôvodom je oživenie celého trhu cestovného ruchu po skončení kovidovej pandémie.
Doteraz fungovali reklamy pre cestovný ruch na provízii. V reklamách Google využíval cookies tretích strán a pracoval s informáciami o konkrétnom pobyte hostí. Keď zákazník službu daného hotela využil, Google vypočítal províziu. Typy reklám na hotely so stratégiou ponúk typu Provízie (za pobyt) a Provízie (za konverziu) skončia v októbri 2024 skončí a nastúpi AI.
Postupne prejdite na nové typy reklám
Tieto typy reklám ešte môžu hotely využívať, súčasne ale odporúčame už prejsť na nové typy reklám, ktoré Google ponúka. A to sú reklamy s cieleným na návratnosť investovaných prostriedkov (target ROAS) alebo na Performance Max. Teda na kampane s maximálnym výkonom – pre ciele stanovené v cestovnom ruchu.
Target ROAS (tROAS) je stratégia, ktorá využíva strojové učenie na optimalizáciu ponúk. To znamená, že ak si zvolíte cieľovú návratnosť investovaných prostriedkov 2500 %, tak Google sa bude snažiť tento cieľ splniť s rozpočtom, ktorý určíte. Cieľom je teda dosiahnuť čo najlepšiu návratnosť investícií do reklamy. Efektívnosť takejto stratégie je veľmi vysoká.
Pôvodné reklamy Google začal od februára okliešťovať:
Aktuálne už neprijíma žiadne nové žiadosti o pridanie na zoznam povolených na provízie za pobyt
Od 30. apríla prestávajú byť k dispozícii provízie za pobyt a končia tiež provízie za konverziu. Tie kampane, ktoré vám bežia, budú fungovať až do konca októbra 2024.
Od 31. októbra nebudú žiadne kampane s províziami dostupné. Historické údaju ostávajú k dispozícii v rámci reportov.
Čo by ste mali urobiť teraz a na čo nezabudnúť?
Kampane, ktoré bežia pod aktuálnymi stratégiami založenými na províziách, nechajte bežať. Súčasne však začnite pracovať aj s novými možnosťami, ktoré ponúkajú stratégie tROAS a využite tiež možnosti P-Max kampaní. Veľa testujte.
Umelá inteligencia sa neustále učí a kampane s dostatočným množstvom dát môžu priniesť do vášho podnikania výborné výsledky. Súčasne AI lepšie a efektívnejšie hospodári s vaším marketingovým rozpočtom.
Zlepšíme vaše čísla v marketingu v cestovnom ruchu. Sledujeme trendy a veľmi rýchlo ich aplikujeme do marketingu. Vyžite naše skúsenosti z oblasti cestovného ruchu a rozvíjajte vaše podnikanie.