Návštevnosť na vašom webe má zaujímavé čísla, ale predaj je slabý. Skúste jedno z dôležitých riešení – zapnite dynamický remarketing. Tržby sa vám určite zvýšia.
Začnime s Facebookom. Je to miesto, kde sa pohybuje a trávi čas veľmi veľa ľudí. Nastavenie dynamického remarketingu si už vyžaduje určité zručnosti. Radi vám s prípravou reklám pre dynamický remarketing pomôžeme.
Katalóg produktov ako reklama
Pripravíme si katalóg produktov (produktový feed, XML feed), ktorý nahráme do Facebooku. Aby ho Facebook prijal, musí spĺňať určité podmienky. Pripomíname, že dobré je mať ho vyladený na maximum. Ponúknite zákazníkovi viac ako konkurencia. Už to zaručuje, že pri rozhodovaní sa prikloní práve k vášmu eshopu.
Ako to funguje? Ľudia opäť uvidia to, čo si už pozreli
Dynamický remarketing funguje veľmi jednoducho. Na váš eshop prišli ľudia. Z organickej návštevnosti, priamou návštevou, cez reklamu, cez newsletter a podobne. Pozreli si produkty, pridali ich do košíka, možno aj začali vypĺňať registráciu, ale potom sa niečo stalo a počas tohto procesu webstránku opustili. Ak ich opäť neoslovíte, nespomenú si, že v košíku majú uložené veci, ktoré chceli u vás nakúpiť. Alebo zabudnú na to, že si prezerali produkty práve vo vašom eshope. A budú ich hľadať inde. Dynamický remarketing je preto výborná vec, ktorú by ste určite vo vašom biznise mali mať spustenú.
Čo sa udeje, ak máte zapnutý dynamický remarketing?
Dynamický remarketing (aj na Facebooku funguje na princípe) – videl som a uvidím to opäť. Na vašej stránke zbiera informácie o zákazníkoch Facebook pixel. Pixel nasadíte do kódu a nastavíte potrebné parametre. Vďaka tomu potom môžete návštevníkom vášho webu zobraziť všetko, čo si už pozreli. Sami si zvolíte, či sa má vaša reklama zobraziť ľuďom, ktorí vložili tovar do košíka, ale nenakúpili alebo ľuďom, ktorí si prezreli viacero produktov. Možností zobrazovania takýchto reklám je veľa. Samozrejme, ovplyvniť viete aj čas. Reklamu môžu vidieť návštevníci, ktorí si dali tovar do košíka napríklad pred siedmimi dňami a podobne.
Doručovanie reklám si Facebook nastaví sám a vo väčšine prípadov je to tak najlepšie
Doručovanie reklám ponechávame na Facebook. Ide o tzv. DABA systém, kedy si určíte región (teda geografické cielenie) alebo vekovú hranicu zákazníkov, ktorým sa má reklama zobrazovať. Facebook si poradí sám vďaka získaným dátam a voľbe vhodného algoritmu. Spravidla príprava takéhoto cielenia trvá Facebooku asi sedem dní. Ak nezíska dostatočný počet dát, upozorní vás na to. Vtedy treba vykonať rôzne zmeny, aby reklamná kampaň „na seba“ získala potrebné dáta. Zvyčajne stačí navýšiť rozpočet. Po získaní potrebných dát môžete postupne cielenie uvoľňovať či založiť kampaň na získanie potenciálnych zákazníkov.
Správne informácie – vyššia šanca na konverziu
Dynamický remarketing zobrazuje reklamy v prostredí Facebooku. Ukazuje jednotlivé produkty, ktoré si zákazník prezrel alebo zostali v jeho košíku. Kreatívne rozhranie pri tvorbe reklám umožňuje veľmi jednoduchou cestou zobraziť potrebné informácie, ktoré môžu napomôcť zákazníkovi v rozhodnutí sa, či zakúpi daný produkt. Zobrazte mu informáciu o cene, o zľave či o výrobcovi. Obrázky môžete tiež orámovať či farebne upraviť. Určite sa oplatí s takýmito drobnosťami vyhrať. Na záujem vplýva už len to, na akom mieste zobrazíte cenu. Tu platí len jedno – testujte, testujte, testujte. A čo funguje, toho sa držte.
Oslovte nových zákazníkov, tým ktorí nakúpili ponúknite viac
Dynamicý remarketing na Facebooku umožňuje získavať aj potenciálnych zákazníkov. Algoritmus vyhľadáva takých ľudí, ktorí by o váš produkt mohli prejaviť záujem. Rovnako oslovte aj ľudí, ktorí u vás nakúpili. Ponúknite im príslušenstvo či rôzne doplnky k tovaru, ktorý už u vás zakúpili. Uvidíte, že túto službu ocenia.
Feed Image Editor spraví vaše reklamy krajšími
Ak chcete ešte krajšie obrázky, použite Mergado a jeho aplikácie. Vo Feed Image Editore sa dajú pripraviť krásne veci. Samozrejme, konverzie sú o to vyššie. Zvážte však, či sa pre váš segment predaja oplatí investovať do takýchto grafických úprav. Pri textile si to situácia žiada, pri zváračkách sú dôležitejšie parametre prístroja než grafická podoba.
Sledujte výkon reklamy, obmedzujte frekvenciu zobrazovania
Aby vaše reklamy neotravovali, ale pútali, sledujte frekvenciu zobrazovania. Je to číslo, ktoré vám ukazuje, koľkokrát sa reklamy počas dňa zobrazia jednému užívateľovi. Ak je číslo vyššie ako osem, tak už robíme potrebné úpravy. Dôležité je sledovať aj pomer k nákupom a pridaniam do košíka a cenou za túto konverziu. Určite však vďaka dynamickému remarketingu pôjdu vaše predaje smerom nahor.
S dynamickým remarketingom pre Facebook aj Google vám pomôžeme. Pripravíme všetko tak, aby váš eshop napredoval. Kontaktujte nás.