Nový typ kampaní Performance Max od Google bude ešte efektívnejší a výkonnejší ako doterajšie smart kampane.
Google zatiaľ klasické shopping kampane nezruší, novinka má nahradiť len tie smart kampane. Podľa nášho Google accounta vychytávajú posledné chybičky a do dvoch mesiacov by mali smart shoppingové kampane prejsť na nový typ. Pripravte sa na to už teraz.
Performance Max považuje Google za nový spôsob predaja v online
Performance Max je typ kampane, ktorá otvára dvere inzercii na takmer všetky platformy, ktoré patria do Google. Kým kampane typu smart shopping sa doteraz zobrazovali len vo vyhľadávačoch pri zadaní relevantných kľúčových slov či názvov produktov, novinka prinesie rozšírenie platforiem, kde výsledky vyhľadávania uvidíme.
Kampaň Perfromance Max bude fungovať naprieč kanálmi ako YouTube, Discovery, Search, Mapa, Gmail a podobne. Tým sa zvyšujú možnosti ako osloviť nových zákazníkov. Google prisľúbil, že ešte viac vylepší automatizáciu aj vďaka dátam získaným z týchto platforiem a výkon kampaní by tak mal byť oveľa vyšší, než sme boli zvyknutí doteraz.
Do Performance Max dodávate časť potrebných údajov aj vy. Z týchto podkladov potom Google vytvorí automatizáciu. Podobne fungujú responzívne kampane. Týmito vstupmi sa Performance Max odlišuje od čisto smart kampaní.
Testovali sme Performance Max
Kampaň Performance Max sme testovali niekoľko dní. Google však pri zapnutí tejto kampane vo väčšine prípadov automaticky vypína smart google shopping. Performance Max sa veľmi pekne rozbehla a priniesla lepšie výsledky v oblasti dosahu, ceny za preklik a obratu. Šlo však o krátke obdobie, preto zatiaľ žiadne závery nerobíme. V porovnaní so shoppingovou kampaňou však ukazuje zlepšenia.
Ako preklopiť Smart Shopping kampaň na Performance Max?
Časom každý z nás bude musieť prejsť zo smart shoppingovej kampane na Performance Max. Nebojte sa, nie je to nič komplikované. Buď tak spravte už teraz, alebo počkajte kým vám do účtu príde pozvánka na prechod na nový typ kampane. Ak máte viacero smart shoppingových kampaní, Google dáva na výber, či ich chcete preklopiť naraz, alebo postupne. Nastavenia pre Performance Max si vezme z aktuálnych nastavení smart shoppingovej kampane. Žiadny strach! O štatistiky neprídete. Vaše historické dáta zostanú zachované.
Váš obsah a kreatíva má vplyv na kampaň
Ak sa pustíte do prechodu na Performance Max teraz, pripravte si vopred podklady. V tomto type kampaní ste dodávateľom spoľahlivých podkladov a vstupov aj vy. Potrebujete niekoľko kvalitných fotografií, ktoré charakterizujú váš biznis.
Ideálne je, ak máte aj videá, ktoré zachytávajú produkty ktoré predávate, alebo povahu vášho biznisu. Performance Max sa totiž už zobrazuje na rôznych platformách a využíva k tomu všetky možné dostupné prostriedky. V kanáli YouTube tak napríklad využije video. Ak video nemáte, Google ho nahradí videom, ktoré vytvorí z dostupných nahraných fotografií.
Do kampane ešte potrebujete doplniť logo v správnych rozmeroch (štvorec a obdĺžnik). Pripravte si aj texty, ktoré sa budú zákazníkom zobrazovať. Titulkové texty majú do 30 znakov a popisy do 90 znakov.
Strojové učenie Google môžete ovplyvniť zadaním signálu publika. Tie berú napríklad do úvahy aj informácie o vašich zákazníkoch. V prehľadoch potom môžete vidieť, v akých časoch Google nevidí perspektívu pre konverzie, či v akej lokalite ľudia najviac konvertujú.
Kampaň môžete samozrejme upraviť aj počas jej fungovania. Príliš veľa zásahov však do tohto typu kampaní (kampane, ktoré využívajú strojové učenie) neodporúčame. Zaujíma vás prečo? Klikajte sem.
Pozor na rozpočet
Nezabudnite si premyslieť výšku rozpočtu. Je dobré, ak do zmeny rozpočtu nezasahujete príliš často a vo veľmi krátkych časových intervaloch. Môže to narušiť zbieranie dát a tým ochromiť správne fungovanie strojového učenia a samotnej kampane. To zase ovplyvní výsledky.
Ak si nemôžete dovoliť rozhadzovať, minimálnu sumu ktorú odporúčame je 10€/deň. Tomu však budú zodpovedať aj výsledky.
Google uvádza, že pri Performance Max si berie až 60 dňovú lehotu na poriadne zabehnutie kampane. Samozrejme výsledky uvidíte už po pár dňoch.
Optimalizácia kampane a kreatívy
Kampaň treba aj optimalizovať a priebežne škálovať. Či už vylepšíte produktový feed, zvýšite postupne rozpočet, alebo prejdete na inú stratégiu napríklad z cieľovej CZA na ROAS.
Google sľúbil, že pribudnú nové štatistiky, ktoré povedia viac o výkonnosti kampane. Zobrazovať by sa mali napríklad trendy vo vyhľadávaní. To umožní lepšie plánovať stratégiu predaja aj meniť kreatívy.
Produktový feed si dajte do poriadku
Správne názvy a popisy pri produktoch, uvádzanie dopravy, recenzie, cena, to sú jedny z dôležitých faktorov, ktoré Google sleduje, vyhodnocuje a na základe nich vašu ponuku zobrazí. Oplatí sa z času na čas prekontrolovať správnosť údajov v názvoch a popisoch produktov. Google tak lepšie reaguje pri vyhľadávaní produktov a vyberá kvalitnejšie výsledky. Hoci, môžete sa stretnúť s reklamami, ktoré majú horšie popisy ako vy a predsa sa dostanú do popredia.
Zdá sa vám to komplikované? Pomôžeme vám so správnym nastavením produktového feedu aj s nastavením Performance Max kampane.