Facebook sa stal každodennou súčasťou viac ako 2 miliónov Slovákov. Tento fakt využilo množstvo firiem a eshopov a založilo si svoj firemný profil – Facebook stránku.
V počiatkoch to bolo veľmi jednoduché. Firmy získavali fanúšikov, pridávali príspevky a tie sa zobrazovali takmer všetkým. Ak boli šikovní a príspevky zaujímavé, tak príspevok sa dostal k veľkému množstvu Facebook užívateľov, ktorých počet mnohonásobne presahoval počet vlastných fanúšikov. So zvyšujúcim sa počtom profilov a firiem aktívne využívajúcich Facebook už nebolo udržateľné zobrazovať všetkým všetko. A tak začal Facebook obmedzovať šírenie príspevkov firemných profilov. V súčasnosti sa odhaduje priemerný dosah FB príspevkov na 10 percent. Stránka s 1000 fanúšikmi môže teda očakávať, že jej príspevky vidí v priemere 100 užívateľov.
To nie je jediná výzva, ktorá číha na firmy na Facebooku. Okrem malého dosahu je potrebné, aby užívatelia boli relevantní. To je informácia, ktorú si firmy často nevedia overiť. Dobrým príkladom je klient estetická klinika, pre ktorú sme robili audit Facebook stránky. Majiteľka kliniky bola ich Facebookom nadšená. Pribúdali nové a nové príspevky, ale audit odhalil veľký nedostatok. Príspevky sa šírili na nesprávnu cieľovú skupinu. Klientkami boli ženy 30+, ale príspevky na Facebook mali prevažujúci dosah na deti od 13 rokov do 18 rokov. Cieľom nebolo budovanie povedomia s tým, že o 15 rokov získajú nové klientky.
Ak nechcete dopadnúť rovnako neúspešne a robiť Facebook len „na oko“, pridávať príspevky, ktoré málokto vidí alebo nie tým najsprávnejším, je potrebné Facebook robiť odborne.
Naše odporúčania, ktoré vám prinesú úspech na Facebooku sú:
- pripravte si vopred edičný plán, ideálne na mesiac
- striedajte formáty príspevkov a využívajte všetky možnosti
- cieľte neplatené príspevky na vopred zvolenú skupiny užívateľov
- vyhodnocujte úspešnosť a poznatky aplikujte v edičnom pláne
Tieto odporúčania v kombinácii s našou odbornosťou pomohli našim klientom výrazne zlepšiť ich výsledky na Facebooku.