Tento článok je aktualizovaný na základe pravidiel spoločnosti Meta zo dňa 4.7. 2024.
Stále viac stránok a influencerov využíva svoje profily na súťaže, ktoré majú v spolupráci s rôznymi značkami. Tento barter je výhodný pre obe strany- naberie followerov a odpromuje danú značku, ktorá sa dostane do vyššieho povedomia.
Súťaže na sociálnych sieťach sú úspešným nástrojom na získavanie interakcií, sledovateľov a zvyšovanie dosahu už dlhé roky. Spoločnosti, ktoré stoja za populárnymi sociálnymi sieťami pravidelne menia pravidlá súťaží. Prinášame vám pravidlá súťaží k 4.7.2024.
Sociálna sieť Facebook dlhodobo zakazuje organizátorom súťaží vyžadovať zdieľanie, opätovné uverejňovanie označovanie ostatných alebo akékoľvek iné propagovanie súťaže.
Veľmi dôležité je zverejnenie pravidiel súťaže a prístup k nim by mal byť jednoduchý – navrhuje sa umiestniť ich priamo do súťažného príspevku, webovú stránku alebo do komentára pod príspevkom. V prípade nedodržiavania Noriem komunity, spoločnosť Meta si nárokuje zmazať stránku, skupinu alebo podujatie či obmedziť vytvárať už spomínané stránky, skupiny alebo podujatia.
Účastníci musia zbaviť spoločnosť Meta zodpovednosti za promo, teda súťaž alebo giveaway. Účastníci musia rozumieť, že dané promo nie je podporované, sponzorované alebo spojené so spoločnosťou Meta a za súťaž sú zodpovední len organizátori.
Instagram upozorňuje, že ak použijete ich sociálnu sieť na promo, súťaž alebo giveaway, ako organizátor ste zodpovední za oficiálne pravidlá. Rovnako musíte upozorniť na rôzne špeciálne podmienky ako je vek súťažiacich (napríklad súťaž je pre používateľov 18+) alebo lokalita v ktorej sa nachádzajú (Súťaž je platná len na území Slovenska).
Je zakázané v rámci súťaže zavádzajúco označovať seba alebo iných používateľov v príspevkoch alebo na fotkách, na ktorých sa reálne nenachádzajú a nemajú s nimi nič spoločné. Na rozdiel do Facebooku, Instagram povoľuje označovanie ľudí v komentároch, ale komentujúci musia sledovať váš profil.
Súťaž na Instagrame nie je sponzorovaná, podporovaná alebo spravovaná spoločnosťou Instagram a teda ani s ňou priamo nesúvisí. Organizátor súťaže je zodpovedný na vlastné riziko a taktiež musí dodržiavať Pravidlá komunity.
Ako efektívne pristupovať k súťažiam?
Súťaže sú skvelým nástrojom na engagement používateľov a budovanie svojej značky.
Aké náležitosti by mala obsahovať súťaž na sociálnej sieti?
- Dátum dokedy trvá súťaž, resp. kedy prebehne losovanie výhercu
- čo môžu účastníci vyhrať
- Kto sa môže zapojiť (napríklad vekové obmedzenia)
- Podmienky súťaže
V rámci Facebooku je efektívne súťažný post lajkovať alebo komentovať, napríklad ktorý tím vyhrá zápas. Týmto spôsobom sa zlepšuje organický dosah príspevku. Instagramové súťaže môžu vyzývať na sledovanie účtu a teda buduje väčšie publikum. Pomerne novou funkciou je aj kolaboratívny príspevok, ktorý zapojí publiká z viacerých účtov a týmto sa značka a súťaž dostanú do väčšieho povedomia.
Pravidlá súťaží na Facebooku (https://transparency.meta.com/sk-sk/enforcement/taking-action/removing-pages-groups/) alebo Instagrame ( https://help.instagram.com/179379842258600 ) nájdete na ich oficiálnych stránkach a pred organizovaním súťaže je dôležité si ich naštudovať.