Cieľovka sa nám ešte viac rozdrobí, Instagram porastie, Facebook zostane super, skúsime Tik-Tok, LinkedIn nám príde čoraz viac zaujímavejší a Twitter teraz radšej nebudeme spomínať. A asi už vypukne mánia digitálneho detoxu.
V našej agentúre pracujeme s troma najznámejšími sociálnymi sieťami. Linked In, Facebook a Instagram, ktoré sú kľúčové pre získavanie a oslovovanie zákazníkov našich klientov.
Je Facebook dinosaurus, ktorý patrí do praveku?
Facebook, hoci akokoľvek ho obľúbenosťou atakuje Instagram, si zatiaľ drží prvenstvo. Počas roka sme robili niekoľko HR kampaní, kde sme vďaka veľmi dobre prepracovanému cieleniu získali mnoho kvalitných Leadov. Facebook na cieľovkách nepretržite pracuje, niekedy máme pocit, že Google s dychom nestačí. Ako to vidíte vy?
Na Facebooku sa stále oplatí inzerovať, pri optimalizácii kampaní sa cena za preklik pohybuje na veľmi nízkych číslach. Niekedy až prekvapivo na pár centoch.
Budúcnosť Facebooku teraz vidíme aj v dynamických reklamách pre eshopy. Už dnes sa dajú vďaka rôznym aplikáciám krásne animovať, doplniť o zrak pútajúce vychytávky. Z našich skúseností a získaných dát usudzujeme, že dynamický remarketing na Facebooku zohráva v procese nákupu veľmi významnú úlohu. V istých okamihoch predchádza aj dynamický remarketing od Google. Pri porovnávaní a vyhodnocovaní dát sme narazili na zaujímavé odchýlky vo výkone, vyspendovaných financiách a nákupných výsledkoch. Vieme však, že to závisí od mnohých faktorov.
Stories naše každodenné
Veľké nádeje sme vsadili do Instagram Shoppingu. Myslíme si, že je to platforma, ktorá ešte len čaká na rozvinutie svojho celého potenciálu. Či svojím prístupom schová Facebook, na to si ešte počkáme. Isté je, že sa tu hýbe iná cieľová skupina. Preto aj copy pre Instagram má už svoj tone of voice odlišný od Facebooku. Preklápanie postov patrí do minulosti.
Výborne fungujú Stories, ktoré pritiahnu novú cieľovku. Svajpnú sa dokonca aj na webovú stránku. Odskúšali sme úspešne, aj v HR kampaniach.
Čoraz silnejší bude teraz tlak na to, aby sme pripravovali dizajnovo čisté vizuály, ktoré okamžite upútajú. Tlak na Instagrame porastie aj z dôvodu množstva príspevkov. Stories vďaka svojej časovej obmedzenosti budú stále rásť.
Už ste si všimli, že Linked In je konečne fajn?
LinkedIn sa stáva čoraz zaujímavejšou platformou. Možno trocha oslabil pôvodný model zameraný na pracovné prostredie, komunikácia je to stále na vysokej úrovni. Pri kampaniach s obmedzenou cieľovkou, ktorú len ťažko vydefinujete v Google či Facebooku a tu ju máte rovno na tanieri (aj s oblohou). Pri dlhodobých kampaniach výborne fungujú pracovné skupiny. Ak trafíte správny názov, tak sa sem poschádza množstvo ľudí z danej profesie. Vy máte potrebné dáta a oni informácie. Podobné skupiny, či už súkromné alebo verejné sú trendom na Facebooku.
Ako sme hľadali kopu v ihle sena
Reddit. Špecifická sociálna sieť, kde sa zgrupujú programátori a iní podobní típci z rôznych odborov. Dobre sa tu inzeruje, rozhranie pre tvorbu a správu reklám funguje podobne ako na Facebooku či LinkedIn. Výhodou je, že viete, aká je tu cieľovka a o čom debatuje. Jednou z kampaní, ktorú sme nedávno pripravili, bolo hľadanie špecifickej programátorskej pozície. V našom teste neobstál ani Facebook ani Instagram a veľmi nešiel ani LinkedIn. Cez Google sme získali nejaké CV. Plat bol kráľovský, požiadavky ale tiež. Leadov bolo ale stále málo. Jednoducho programátori asi tieto siete neuznávajú, hoci sú aj na nich. Takže Reddit. Zabral. Informácia sa šírila veľmi rýchlo komunitou a návštevnosť stránky s pracovnou ponukou vzrástla.
Ako to bude?
Zrejmé je, že jednotlivé sociálne siete budú prichádzať z aktualizáciami. Niektoré nás rozčúlia, iné s nadšením uvítame. Ako to bolo napríklad v prípade Instagram Shopping. Popularitu si udržia videá a Stories od Instagramu aj Facebooku. Počkáme si na to, čo nám prinesie Tik-Tok.
Čo je viac než pravdepodobné, jedným z rastúcich trendov sa zrejme stane digitálna detoxikácia naprieč cieľovými skupinami.