Tri mesiace stará recenzia vášho webu už pre zákazníka nie je relevantná. Ako zbierať nové a kvalitné recenzie?
Recenzie vašich služieb, tovaru, značky či eshopu sú dôležité. Nepodceňujme ich silu. Posledné prieskumy ukazujú, že až 86 % zákazníkov si vyhľadáva recenzie k produktom, o ktoré má záujem a tiež aj recenzie eshopu, ktorý ich má vo svojej ponuke.
Názory zákazníkov, ktorí nakúpili pred nimi sú dôležité a majú vplyv na to, či si vyberú váš produkt, nakúpia u vás alebo prejdú ku konkurencii s lepšími recenziami.
- Zákazníci hľadajú, ako vidia ostatní eshop či produkt
- Kladné recenzie zvyšujú kladný vzťah k značke
- Recenzie zvyšujú dôveryhodnosť produktov, služieb a značiek
- Zvyšujú vaše zobrazovanie v Google vyhľadávači
Zbierajte hviezdičky, zvyšujú dobré meno vášho eshopu: Kedy je hviezdičiek tak akurát?
Ideálne hodnotenie pre eshop je v rozmedzí od 4,2 po 4,7 hviezdičky. Prieskum odznel na konferencii Mergado Fest 2024.
Menej hviezdičiek už na zákazníkov nepôsobí dobre, viac hviezdičiek zase vyvoláva pochybnosti o ich pravosti. Tak premýšľa väčšina zákazníkov. Takže žiadne 5/5, ale úprimne a spravodlivo. Tým si získate zákazníkov. Nevytvárajte umelé a vymyslené recenzie, hoci ich na prvýkrát zákazníci nemusia odhaliť, myslí na to zákon a ani Google nebude nadšený.
Využívajte všetky možnosti pre získanie recenzií od skutočných zákazníkov. Najlepšie tie autentické, pozitívne a chváliace. Také potom predávajú za vás.
Recenzie zlepšujú (alebo zhoršujú) imidž vašej značky
Používajte recenzie na zvýšenie konverzií vo vašom eshope. Zvýšenie dôveryhodnosti prichádza s kvalitnými recenziami od zákazníkov. Získavajte ich na rôznych platformách (a najmä v Google). Podstatná je vzájomná komunikácia, preto zákazník má dnes veľmi silné postavenie a zlé recenzie môžu váš eshop dostať do úzadia. Zaraďte preto pravidelné získavanie recenzií do vašej marketingovej stratégie. Rozvírte diskusiu cez inlfuencerov či zákaznícke videá.
Tri mesiace stará recenzia: Pre zákazníka už je neaktuálna
Až 69 % percent zákazníkov považuje recenzie zverejnené za posledné tri mesiace ako relevantné a dôležité pri nákupnom rozhodovaní. Potom už pre neho strácajú silu a aktuálnosť. Nevyhnutné je preto myslieť na neustálu aktualizáciu recenzií a ich kontinuálne pribúdanie.
Ako prvé si zákazník pri nákupnom procese pozrie negatívne recenzie na konkrétny produkt a eshop, cez ktorý ho chce kúpiť. Odpovedajte preto vždy na každú recenziu, negatívne recenzie nikdy nenechávajte odpovede. Spojte sa so zákazníkom, zistite, v čom bol problém, možno nakoniec odhalíte, že chyba nebola na vašej strane a negatívna recenzia je nespravodlivá. Môžete sa potom dohodnúť na jej stiahnutí.
Iste, je to náročná komunikácia, ale pri súčasnom vplyve recenzií (nie, nepreceňujeme to) na nákupný proces sú aj takéto kroky nevyhnutné.
Pri negatívnych recenziách si vždy dobre premyslite odpoveď, ale súčasne sa snažte reagovať čo najrýchlejšie. Buďte pripravení aj na krízovú komunikáciu.
Využite pozitívne recenzie na propagáciu ďalších produktov
Pozitívne reakcie tešia každý eshop aj výrobcu produktov či poskytovateľov služieb. Ak ste získali na váš produkt dobrú recenziu, reagujte. Nielen poďakovaním, ale nenásilnou formou sem vložte odporúčanie na podobný produkt, ktorý ponúkate.
Zákazník tak dostane spätnú väzbu a súčasne tiež zaujímavú ponuku skúsiť niečo iné. A tiež váš produkt sa zaradí do indexovania Google. Vybavíte niekoľko dobrých múch jednou ranou.
Až 90 % zákazníkov podľa štatistík uvádza, že pozitívna recenzia má na nich vplyv a na základe nej urobili aspoň raz nákup. Najčastejšie si zákazníci podľa aktuálnej štatistiky Local Consumer Review Survey 2024 vyhľadávajú recenzie cez sociálne siete (Facebook) alebo cez Google (až 81 %).
Získavajte spätnú väzbu od zákazníkov a zlepšujte vašu pozíciu na trhu. Pomôžeme vám s marketingovými aktivitami v online prostredí.